پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 16349
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ |
در دهه مبارک فجر:

بزرگداشت سالروز عملیات والفجر ۸ در لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) کرمانشاه

مراسم سالروز عملیات غرور آفرین والفجر ۸ در لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) کرمانشاه امروز برگزار شد.
بزرگداشت سالروز عملیات والفجر ۸ در لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سرتیپ دوم مجتبی کرمی امروز در مراسم سالروز عملیات غرور آفرین والفجر ۸ در لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) کرمانشاه، گفت: عملیات آبی و خاکی تهاجمی والفجر ۸ نیروهای مسلح ایران در جنگ ایران و عراق به فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۳۶۴ به مدت ۷۵ روز انجام شد.

فرمانده لشکر ۲۹ سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه یادآور شد: در این عملیات شهر بندری فاو، تاسیسات نفتی و پایگاه‌های نیروی دریایی آن آزاد شد و ایران به صورت گسترده بر اروندرود تسلط یافت و توانست امنیت خلیج فارس در آن منطقه را برای تردد کشتی‌های ایرانی تامین کند.

وی بیان کرد: عراق در جریان این عملیات، نزدیک به ۵۲ هزار نفر تلفات، زخمی و اسیر برجای گذاشت و بیش از ۷۰ هواپیما و هلی‌کوپتر، ۵۴۰ تانک و نفربر، ۷۵قبضه توپ، ۵ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی و ۲۵۰ خودرو از  ارتش بعص منهدم و ۵۰دستگاه تانک و نفربر، ۱۴۰ قبضه توپ، ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی و ۱۸۰دستگاه خودرو به دست نیروهای ایرانی غنیمت گرفته شد.

وی درباره سه قرارگاه اصلی عملیات والفجر ۸ گفت: خاتم‌الانبیاء(ص)، قرارگاه کربلا و قرارگاه نوح بودند مسئولیت عبور و آرایش نیروها را بر عهده داشتند.

خط شکنی عملیات والفجر۸ بر عهده غواصان بود و آن‌ها باید معابر را برای نیروهای قایق سوار باز می‌کردند تا آن‌ها بتوانند از این معابر، وارد ساحل دشمن شده و منطقه را برای تثبیت و استحکام سر پل، شناسایی کنند.

فرمانده لشکر ۲۹ سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: با آغاز عملیات غواصان به دل اروند زدند و توانستند شوک نخست غافلگیری را به عراقی‌ها وارد کنند.

نیروهای بعث به شدت آشفته شده و هیچ ابتکاری برای مقابله به حمله ایران نداشت، به نظر می‌رسید هیچ یک از تدارکاتی که برای روزی مانند آن روز آماده کرده بود به کار نیامده و روز نخست را از دست داده بودند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.