پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 16276
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۷:۲۸ |
با حضور جمعی از مَردم ولایتمدار کرمانشاه:

همایش سادات عظیم الشأن در کرمانشاه برگزار شد

همایش سادات عظیم الشأن با حضور جمعی سادات، مسؤولان و مَردم ولایتمدار در کرمانشاه برگزار شد.
همایش سادات عظیم الشأن در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها همایش سادات عظیم الشأن با حضور جمعی سادات، مسؤولان و مَردم ولایتمدار در کرمانشاه برگزار شد.

براساس این گزارش، سادات در این همایش که با حضور عاشقان به حضرت زهرا(س) در مسجد آیت الله میبدی شهر کرمانشاه گرد آمدند به سوگواری پرداختند.

حجت الاسلام سید امیر محمدپور در این جلسه که، همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) درباب جهاد تبیین، برگزار شد، اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) هم به خاطر جهاد تبیین در راه حق و ولایت به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه و از اساتید بنیاد مهدویت قم در مسجد آیت الله میبدی کرمانشاه عنوان کرد: جهاد تبیین هم مقدماتی داره و باید انسان‌ها هم در این راه قدمی بردارند مثلاً وقتی انسان دعا می‌کند به بارگاه الهی باید خودش هم برای به دست آوردن اون حاجت تلاش کند.

این مسؤول بیان کرد: در دعای عهد ما یک جمله بسیار مهم داریم، معنی این جمله این است که با ظهور امام معصوم همه اندوه ها از دل مَردم برطرف شود و این برطرف شدن تنها با ظهور امام زمان (عج) امکان پذیر است، لذا ما بایستی از خود بپرسیم، برای این حاجت آیا تا به حال قدمی در راه ظهور امام عصر(عج) بر داشتیم ؟؟

وی با بیان این روایت که یگانه منجی عالم بشریت وقتی ظهور کند ابتدا در کنار خانه کعبه فریاد « انا المهدی» سر می‌دهد و خودش را به فرزند امام حسین (ع) به جهانیان معرفی می‌کند افزود: محل سخنرانی ایشان در مسجد سهله است، یعنی محل ظهور و سخنرانی او در دو کشور عربستان و عراق خواهد بود، که این دو کشور هم‌اکنون به دلیل وجود وهابی های آل سعود و نظامیان آمریکایی امنیت ندارد و در روایات داریم که باید این دو محل از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک شود، به خاطر امنیت جان امام زمان(عج).

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی خداوند در قرآن اولین آیه از سوره اسراء میگه « سبحان الذی اسراء بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی و ….» خداوند در این آیه وقتی از مسجدالحرام و مسجدالاقصی اسم می‌بره برای این است که نشانه های قدرت خودش را مَردم بفهماند و به مَردم تا آخرین روز دنیا بگوید که وقتی اسلام جهانی می‌شود که مسجد الحرام و مسجد الاقصی در اختیار یاران رسول الله باشد، لذا اگر در چنین شرایطی که محل ظهور و پایگاه امام زمان(عج) ایمن نیست امام ظهور کند بیم جان او می‌رود و دشمنان ایشان را به شهادت می‌رسانند.

وی تصریح کرد: مقاومت از همان صدر اسلام وجود داشته از همان زمان که حضرت فاطمه(س) پشت در خانه بین در و دیوار حائل شد و با لگد در به پهلویش به شهادت رسید و‌ جنین ۶ ماهه اش درون شکم پرپر شد.

حجت الاسلام محمدپور ادامه داد: امام حسن(ع) هم مقاومت کردند، که به ناچار به خاطر اینکه دین اسلام پایدار بماند صلح معاویه را پذیرفت، مقاومت امام حسین(ع) در برابر یزیدملعون منجر به جنگ کربلا شد و با جوشش خون سیدالشهدا(س) بر زمین دین اسلام تا قیامت ماندگار شد و این بال سرخ شهادت الگویی برای همه مسلمانان در عالم شد.

این مسؤول بابیان اینکه اگر مَردم روز عیدغدیر را از همان زمانها با شکوه برگزار می‌کردند و واقعه غدیرخم را برای فرزندانشان تعریف می‌کردند، افزود: امروزه بعضی از مسلمانان دچار شک و شُبهه نمی شدند که بگویند پیامبر بعداز خودش جانشین تعیین نکرده است، اما با زنده نگهداشتن عاشورا و ایام فاطمیه با سوگواری و روضه خوانی ها دشمنان هنوز نتوانسته اند آن را انکار کنند.

حجت الاسلام محمدپور با اشاره به خصوصیت‌های برجسته حضرت زهرا سلام الله علیه که همه را متحیر کرده حتی دشمنان اسلام، گفت: حضرت زهرای مرضیه چند ویژگی برجسته داشتند، که اولین ویژگی ایشان «عبادتش» بود که آنقدر بی‌نظیر و زیبا بود که دوست و دشمن همه به آن اذعان می‌کردند. چنانچه وقتی به عبادت می ایستاد آنچان محو در نور و رحمت می‌شدند و خدا را عبادت می‌کردند، که ۷۰ هزار ملائکه به او در نماز سلام می‌کردند و اینقدر در نماز بر روی پاهاش می ایستاد که پای او ورم کرده بود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دومین ویژگی «بصیرت» حضرت صدیقه طاهره بود ،که آنچنان خطبه فدکیه را بیان کردند، هنوز هم بعداز چهارده قرن کلمه به کلمه آن خطابه قابل تفسیر است و مَردم همگی در برابر معنای کلمات آن حیرت انگیز هستند.

حجت الاسلام محمدپور با اشاره به اینکه این کلمات و‌ خطابه خوانی فقط از کسی که دارای مقام عصمت و طهارت باشد بر می آید نه یک فرد عادی، تاکید کرد: خود حضرت انسیه حورا می‌گویند این همه مشکلاتی که بر من وارد شد اگر بر روز روشن دهند مثل شب تاروتاریک می‌شد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه یادآور شد: سومین ویژگی زهرای اطهر« مقاومت» بود آنچنان بسیار مقاوم بود در برابر دشمن که بی هیچ گونه ترس و واهمه‌ای ایستادگی می‌کردند و معنای واقعی ام ابیها(س) را به منسه‌ی ظهور گذاشت و ایشان مصداق بارز آیه ۳۰ سوره فصلت بود شخصیت بی‌نظیری که با صبر و حلم، دشمن را متعجب کرده بود.

محمدی پور با بیان این نکته که این بانوی بزرگ اسلام با وصیتش غوغا کرد و اعتراض خودش را با مخفی نگهداشتن گلزار خودش را تا قیامت علنی کرده، گفت: انسان در همه برنامه‌ها احتیاج به معرفت دارد مبادا با بی بصیرتی دچار عذاب دوزخ شود، آیه ۱۷۹ سوره اعراف مَردم جامعه اسلامی را به سمت بصیرت دعوت می‌کند و وای به حال کسانی که درک و بصیرت ندارند و دچار عذاب قیامت می‌شوند.

وی عنوان کرد: چهارمین ویژگی حضرت کوثر «جهاد» ایشان است و آیه هشت سوره “انسان” مربوط به «جهاد مالی» این خانواده است، که غذای خود را به مسکین و یتیمان و اسیران هدیه دادند و خودشون با آب افطار کردند، در «جهاد جانی» با قرار گرفتن بین در و دیوار از حق ولایت دفاع کرد و محسن ۶ ماهه اش راسقط کردند، همچنین در «جهاد زبانی» آنچان در خطبه فدکیه سخن گفت که دشمن نابود شد.

این مسؤول ادامه داد: در این زمان ما باید سعی کنیم جامعه‌ای زهرایی داشته باشیم و از گامهای شیاطین پیروی نکنیم، که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهیم.

وی گفت: اگر خانمی را بی‌حجاب دیده شد حتما به او تذکر لازم داده بشود شیطان انسان را مرحله به مرحله و گام به گام بسوی دشمنی دعوت می‌کند، اکنون در این زمانه؛ ماهواره و رسانه‌های دشمن همان شیاطین زمانه هستند که با بی غیرتی و از بین بردن فرهنگ ناب محمدی می‌خواهد جامعه را به فساد و تباهی بکشاند، بنابراین ما باید مواظب باشیم، که از رسانه‌های معاند و شبکه‌های دشمن پیروی نکنیم، که مبادا در منجلاب دنیایی مشغول شویم.

گفتنی است، در مراسم همایش سادات عظیم الشأن کرمانشاهی مردم ولایتمدار از مسجد میبدی تا مسجد جامع به صورت دسته جات سینه زنی به سوگواری و عرض ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام پرداختند.

انتهای پیام/ت/د

نویسنده : Doudemantipi | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.