پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16206
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۵۸ |
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه خبر داد

تشریح اقدامات بسیج هنرمندان کرمانشاه/ جشنواره علمدار برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با تشریح اقدامات 9 ماهه بسيج هنرمندان استان از برگزاری جشنواره علمدار خبر داد.
تشریح اقدامات بسیج هنرمندان کرمانشاه/ جشنواره علمدار برگزار می‌شود

افشین آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تشریح برنامه‌های فرهنگی این سازمان از ابتدای سال تاکنون، اظهار داشت: بارها از زبان بزرگان و صاحب نظران شنیده‌ایم، که اثر فرهنگ و هنر در گفتمان سازی مقوله‌ها و موضوعات مختلف بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با بیان اینکه مثلا یک غزل یا یک تک بیت یا یک نمایش خیابانی یا یک اثر نقاشی در تبیین یک موضوع اجتماعی بسیار اثرگذارتر از یک سخنرانی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند که زبان هنر بهترین و زیباترین و رساترین زبان برای انتقال پیام است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان بسیج هنرمندان بر گفتمان سازی و جریان سازی و نیز تبیین ،چیزی نیست جز گفتمان و تبیین با زبان زیبای هنر، افزود: سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به عنوان رده ستادی و با هدایت و راهبری ۱۴ کانون در سطح شهرستانها و همچنین ۱۰ انجمن هنری به عنوان کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف هنری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در مناسبت های مختلف سال نسبت به اجرای برنامه‌های هنری و ادبی بسیار زیادی اقدام کرده است.

آزادی یادآور شد: یکی از رویکردهای ویژه سازمان بسیج هنرمندان استان و به تبع آن کانون‌های هنرمندان نواحی، تشکیل یک جبهه واحد هنری انقلاب اسلامی است، که با تعامل و ارتباط مستمر با ادارات فرهنگی و هنری از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و… بتواند در پیشبرد ماموریت‌های انقلاب اسلامی، با زبان هنر گام بردارد.

این مسؤول تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های روتین مانند برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی و تشکیل حلقه‌های صالحین و یادواره های شهدای هنرمند و حضور در رزمایش های جهادی توسط کانون‌های هنرمندان و نیز برنامه‌های محفل شعر در مساجد و… که توسط کانون های هنرمندان نواحی اجرا می شود، در سطح سازمان هنرمندان استان نیز برنامه‌های مهم و شاخصی اجرا کرده است، که معمولا رسانه‌ای شده‌اند و از شبکه استان و در برنامه هایی مثل شجره طیبه منعکس شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های فوق در این نهاد هنری، افزود: مراسم روز قشر بسیج هنرمندان در روز ۲۰ فروردین که به مناسبت گرامیداشت سالگرد سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و با حضور شاعران و هنرمندان در تالار وحدت کرمانشاه، برگزاری محفل شعر در بیت امام جمعه محترم استان حضرت آیت الله علما در نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت کریم اهل بیت(ع) با حضور شاعران استان در روز ۲۸ فروردین از جمله آن است.

وی برگزاری عصر شعر به مناسبت گرامیداشت زنده یاد نادر طالب زاده با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در مورخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ و سخنرانی مسئول سازمان هنرمندان استان و معاون کتابخانه های عمومی، برپایی بیش از ۱۲ مورد نمایشگاه هنری عکس و کاریکاتور در موضوعات و ‌مناسبت های مختلف از جمله سالروز فتح خرمشهر، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، هفته حقوق بشر امریکایی، هفته بسیج دانش آموزی، عملیات مرصاد، ایام اربعین و…. را از جمله دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.

این مسؤول به برگزاری مراسم شعر سوگواره آفتاب به مناسبت رحلت حضرت امام(ره) در سالن غدیر اداره ارشاد شهرستان اسلام آبادغرب با همکاری اداره ارشاد شهرستان اشاره و بیان کرد: برگزاری عصر شعر به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) با همکاری حوزه هنری و حضور خدام رضوی، حمایت از برگزاری کلاس های آموزش نقاشی استاد بشیر نظری مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان ۲ روز در هفته، عصر شعر به مناسبت روز قلم با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان و تقدیر از خانم حسنی خوانسار بخاطر همکاری و تعامل سازنده با این سازمان دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در سال جاری بود.

آزادی از برگزاری عصر شعر به مناسبت گرامیداشت عملیات مرصاد در تکیه معاون الملک با حضور شاعران و با همکاری ادارات، خبر داد و گفت: اجرای محفل شعر صدای پای قلم با مشارکت حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار در هفته مبارک بسیج نیز طی امسال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حجم برنامه‌های اجرا شده هنری در سطح کانون‌ها فقط در هفته بسیج بیش از ۶۰ برنامه شاخص بوده است، که فرصت پرداختن به آنها نیست، اما از همه اینها مهمتر آنچه که به عنوان اولویت برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان محسوب می‌شود جشنواره‌ها هستند.

این مسؤول ادامه داد: اجرای سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج که با حضور ۳۶ گروه نمایش تئاتر کار خود را شروع کرد و پس از داوری در مرحله بازبینی و نهایی چهار گروه به جشنواره کشوری راه پیدا کرد از جمله آن است، همچنین پنجمین جشنواره دوسالانه عکس نور که هم در بخش رقابتی و هم در بخش غیر رقابتی و پروژه محور در حال اجرا است.

آزادی تاکید کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان و کانون های نواحی إن‌شاءالله و به مدد الهی در هفته بصیرت از ۲ الی ۹ دیماه امسال برنامه‌های متنوعی از جمله نشست های بصیرتی و محافل شعر را در سطح استان اجرا خواهند کرد، همچنین در دهه مقاومت از ۹ الی ۱۹ دیماه نیز برنامه‌های مختلفی در دست اجرا داریم، که شاخص ترین آنها برنامه جشنواره هنری و ادبی علمدار است که در سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در رشته‌های مختلف هنری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اظهار داشت: پوستر فراخوان جشنواره نیز چاپ و توزیع شده است، که به محض دریافت آثار، داوری آنها انجام و اختتامیه را با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری إن‌شاءالله برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.