پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 15820
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ |
به مناسبت اربعین حسینی انجام شد

دیدار استاندار کرمانشاه با سرکنسول کشور عراق در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در دیدار «جعفر ستار الخزاعلی» سرکنسول عراق در کرمانشاه، بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد.
دیدار استاندار کرمانشاه با سرکنسول کشور عراق در کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم امروز در دیدار سرکنسول عراق در استان کرمانشاه بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری مسؤولان ۲ کشور برای ایجاد تمهیدات و زمینه‌های لازم برای برگزاری بهتر و شایسته مراسم بزرگ اربعین حسینی تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: مشتاقان زیارت عتبات عالیات و اباعبدالله علیه‌السلام در ایران بسیار زیاد و گسترده هستند و علاقه‌مندی ایرانیان برای حضور در مراسم اربعین حسینی وصف نشدنی است.

وی با تشکر از میزبانی و میهمان‌نوازی مَردم عراق از زائران ایرانی اربعین، گفت: عراقی‌ها انصافاً میزبانان خوبی برای اربعین هستند، که این موضع نشات گرفته از ریشه‌های دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور است، که یک پیوند ناگسستی بین مَردم ایران و عراق را رقم زده است.

این مسؤول تاکید کرد: لازم است با هم‌افزایی و همکاری مسؤولان دو کشور ایران و عراق کمبود‌های موجود در مسیر تردد زائران ایرانی به عراق رفع شود، تا عاشقان اباعبدالله علیه‌السلام با کمترین مشکل در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور پیدا کنند.

جعفر ستار الخزاعلی نیز با بیان این‌که عشق عراقی‌ها به امام حسین(ع) سبب علاقه آن‌ها به خادمان اباعبدالله علیه‌السلام است، گفت: ما همه تلاش خود را برای حضور و ورود آسان و راحت زائران اربعین حسینی از مرز خسروی و عبور از استان دیالی به سمت شهر‌های زیارتی عراق را به کار می‌گیریم.

سرکنسول کشور عراق در استان کرمانشاه قول داد که درخواست‌ها و موارد مطرح‌شده از سوی استاندار کرمانشاه برای تسهیل تردد زائران اربعین را با همه توان و در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری کند.

گفتنی است، در این دیدار برخی محور‌های لازم برای پیگیری از سوی استانداری دیالی با هدف ورود و تردد راحت‌تر زائران ایرانی از مرز خسروی مطرح و توافق لازم برای پیگیری آنان صورت گرفت.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.