پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 15630
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ |
امسال:

پل چم بشیر کرمانشاه بازسازی می‌شود

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: پل چم بشیر تا آبان‌ماه تخریب، بازسازی و به بهره‌برداری می‌رسد.
پل چم بشیر کرمانشاه بازسازی می‌شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، حمید اعتصام‌فر گفت: پل چم بشیر که حدود یک ماه پیش به دلیل سرقت میلگرد‌های آن مسدود شده بود، تا آبان‌ماه تخریب، بازسازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس این گزارش، نقشه، مشخصات، برآورد و اسناد مناقصه تهیه و در سامانه دولت ثبت شده، اما انتخاب پیمانکار یک ماه زمان نیاز دارد و به محض اینکه پیمانکار مشخص شد دو ماه برای تخریب، بازسازی و بهره‌برداری این پل بتنی زمان نیاز است.

به گفته معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه، با انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی تخریب و بازسازی، پل جدید در آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم بهرام‌زنگنه در جمع اصحاب رسانه استان، گفت: میلگردهای کششی پل رودخانه چم‌بشیر به سرقت رفته و با وضعیتی که برای آن ایجاد شده بود، تصمیم گرفته شد که دو راه فرعی در کنار گذر آن برای تردد خودروها ایجاد شود.

مدیر پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: برنامه‌های عمرانی زمان‌بر است، اما این پروژه به صورت ویژه در اولویت قرار گرفته است و هم‌اکنون برآورد لازم برای طرح انجام شده و برای عقد قرارداد، تعیین پیمانکار و بازسازی و تخریب به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود.

گفتنی است، ماه گذشته به دلیل ریزش پل رودخانه چم بشیر در بلوار شهید شمشادیان شهر کرمانشاه و به منظور پیشگیری از هر واقعه احتمالی، حدفصل تقاطع غیرهمسطح ولایت تا تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) در هر دو مسیر رفت و برگشت تا انتها تعمیر و بازسازی مسدود شد.

گفته شده، سرقت میلگرد‌های کششی سبب این تخریب بوده و این موضوع به اعتقاد گروه‌های کارشناس سبب شد استحکام پل به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش و خطر ریزش پل افزایش پیدا کند و از این رو مسیر‌های جایگزینی برای آن تعریف شده است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.