پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 15370
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ |
رئیس جمهور:

کرمانشاه قطب کشاورزی می‌شود/ اعتراضات جامعه نخبگان به انتصابات سفارشی

رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با ظرفیت ۹۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت باید به قطب کشاورزی تبدیل شود.
کرمانشاه قطب کشاورزی می‌شود/ اعتراضات جامعه نخبگان به انتصابات سفارشی

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان کرمانشاه بعد از دیدار با مَردم شهرستان سرپلذهاب و کرمانشاه در نشستی با اصحاب رسانه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه در استان کرمانشاه مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: اصلی ترین مشکل آن بیکاری است، که بیشترین اعتبار را برای طرح های اشتغالزایی قرار داده‌ایم.

رئیس جمهور با عنوان اینکه در این سفر در مجموع ۲۰۰ طرح در بخش های مختلف برای توسعه استان کرمانشاه به تصویب رسید، گفت: اکثر طرح ها مربوط به طرح های اشتغال‌زایی است.

وی افزود: کارهای زیربنایی یکی دیگر از اولویت‌های دولت است و این استان به دلیل دارا بودن راه ارتباطی با کشورهای همسایه ظرفیت مرکزیت صادرات را دارد و تکمیل راه های مواصلاتی و کریدور راه آهن‌ از اولویت‌ها خواهد بود.

رئیسی با اشاره به ظرفیت ۹۰۰ هزار هکتاری اراضی قابل کاشت در استان کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه باید به قطب کشاورزی تبدیل شود و کشاورزی قراردادی، خرید تضمینی، جلوگیری از خام فروشی و صنایع تبدیلی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و به طور جدی پیگیر آن هستیم.

این مسؤول تخصیص اعتبارات بهداشت و درمان را از دیگر اولویت‌های دولت در استان دانست و اظهار داشت: مَردم کرمانشاه خواستار تکمیل مراکز درمانی هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: برای مراکز درمانی که از قبل کار آنها شروع شده اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیسی با بیان اینکه پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای راه اندازی قرارگاه اشتغال در این استان پیشنهاد خوبی است، گفت: از این پیشنهاد استقبال می کنیم، چراکه بزرگترین مأموریت این قرارگاه رفع بیکاری و فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل خواهد بود، همچنین تجربه خوبی است، تا در کوتاهترین زمان ممکن مشکل بیکاری جوانان را حل کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پنج سد ناقص در استان است که باید تکمیل شود و تصفیه خانه شهرستانهای کرمانشاه، روانسر، جوانرود، توجه به آب شرب کرمانشاه و برخی از شهرستانها نیز در اولویت قرار خواهند گرفت.

این مسؤول تکمیل بزرگراه کامیاران به کرمانشاه، چهار خطه کردن مسیر بیستون به سنقر و رفع نقاط پرخطر استان کرمانشاه را از دیگر برنامه های اولویت دار استان دانست و ادامه داد: مدارس کانکسی باید جای خود را به ساخت مدرسه دهند و مدارس کانکسی در استان کرمانشاه برداشته شوند.

از دیگر مصوبات دولت در استان کرمانشاه تکمیل خوابگاه های دانشجویی، تکمیل مراکز درمانی سرپل ذهاب، دالاهو، روانسر، اسلام آبادغرب و نیز مراکز درمانی طالقانی و امام خمینی کرمانشاه است.

رئیسی گفت: تکمیل پروژه راه آهن‌ ضرورت دارد و این یکی از مصوبات سفر است که پیگیری آن با وزارت راه و استاندار کرمانشاه خواهد بود و دنبال افزایش اعتبار این پروژه هستیم.

طی سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به استان کرمانشاه جامعه نخبگان با این مسؤول دیدار کردند، در این دیدار جامعه نخبگان با اعتراضات گسترده ای به انتصاب مدیران و مسئولان ناکارآمد و وابسته در استان کرمانشاه، اعتراض کردند.

طی این نشست نخبگان استان کرمانشاه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند که رئیس جمهور دستور رسیدگی ویژه به این موضوع را صادر کرد.

با وجود اینکه دولت جدید و مَردمی است، اما همچنان شاهد انتصابات سفارشی مدیرانی که در دولت روحانی بوده‌اند، هستیم که شاهد ناکارآمدی آنان بوده‌ایم.

به گفته بسیاری از صاحب نظران، در استان کرمانشاه انتصابات پرحاشیه و سفارشی برخی نمایندگان استان همچنان ادامه دارد که سبب اعتراضات جامعه نخبگان نیز شده است.

گفتنی است، قشر نخبگان استان کرمانشاه در دیدار با ریاست جمهوری، اعتراضات خود را اعلام کردند و آیت‌الله رئیسی نیز در این نشست گفت: بنابر پیشنهاد جامعه نخبگان استان به افرادی مأموریت می‌دهیم که این موضوع را در استان بررسی کنند و اگر مدیرانی ناکارآمد هستند و تحول خواه نیستند، گزارش شود، آنها را برکنار خواهم کرد.

انتهای پیام/ت/ک

نویسنده : Asia karami | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.