پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15138
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۳۸ |
مسئول مرکز مهدویت دانشگاه آزاد کرمانشاه:

مؤلفان از موضوع مهدویت در کتاب «هدیه‌های آسمانی» غفلت کردند

دبیر دبیرخانه مرکزی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مولفان از موضوع مهدویت در کتاب «هدیه‌های آسمانی» غفلت کرده‌اند.
مؤلفان از موضوع مهدویت در کتاب «هدیه‌های آسمانی» غفلت کردند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، محسن کرمی گفت: غفلت مؤلفان کتاب «هدیه‌های آسمانی» درباره مبحث مهدویت در کتاب‌های پایه دوم تا ششم ابتدایی به وضوح قابل مشاهده است.

دبیر دبیرخانه مرکزی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در راستای اجرای تکالیف ملی دبیرخانه مهدویت، مبحث علمی «تحلیل محتوای کتب درسی هدیه آسمانی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و مؤلفه‌های مهدوی» در این کتاب مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در این کتاب‌ها به موضوع مهدویت به طور مناسب پرداخته نشده است.

این مسؤول با پاسداشت زحمات استادان و مولفان این کتب، تصریح کرد: طی پژوهشی با تحلیل محتوای کتب مذکور چاپ سال ۱۳۹۶ کم رغبتی و غفلت مولفان این آثار در خصوص مبحث مهدویت دیده می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بیان کرد: دستاورد این پژوهش در بررسی کتاب هدیه‌های آسمانی نشان دهنده غفلت مولفان این کتب در خصوص این مقوله حیات‌بخش و آسمانی است.

وی تاکید کرد: باور کردنی نیست، که در خصوص امام موعود موجود تنها و فقط یک درس آن هم عمدتاً در بخش انتهای کتاب که حال و مجال معلم و دانش آموزان به سر آمده مطرح شده و شیوه طرح و ارائه محتوا هم جزئی است به طوری که دانش آموز دقیقاً متوجه نخواهد شد بالاخره این مبحث درباره چه کسی بود و سرانجامش به کجا رسید.

کرمی گفت: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره ابتدایی یعنی پنج جلد در راستای ۲ سوال اصلی پژوهش انجام شده است.

وی بیان کرد: طی این پژوهش ۲ محور و ۱۰ مؤلفه مفهومی مرتبط با مفاهیم مهدویت در محتوای کتاب‌های درسی مذکور بررسی شده است و نتایج حاصله از برگه سوال‌های پژوهش نشان داده، که کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ۶ بیشترین توجه را به مفاهیم و مؤلفه‌های مفهومی آن داشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: کتاب هدیه‌های آسمانی پایه سوم ابتدایی کمترین توجه را به مفاهیم مرتبط با مهدویت و محورها و مؤلفه‌های مفهومی آن داشته است.

دبیر دبیرخانه مرکزی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نتایج بررسی در میان کتاب‌های پایه پنجم و ۶ بیشترین میزان توجه به محور ظهور و در کتاب پایه‌های چهارم و ۶ بیشترین میزان توجه را به محور حکومت داشته‌اند ضمناً پایه چهارم و ۶ البته در بین همه مؤلفه‌ها ۶۰ درصد از نظر معلمان خیلی ضعیف ارزیابی شده‌اند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.