پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 14988
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ |
پس از 41 سال:

بازسازی روستاهای مرزی خالی از سکنه قصرشیرین آغاز می‌شود

نماینده مَردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مراحل اولیه عملیات بازسازی سه روستای خالی از سکنه قصرشیرین به زودی آغاز خواهد شد.
بازسازی روستاهای مرزی خالی از سکنه قصرشیرین آغاز می‌شود

به گزارش شهرروشن از شهریار حیدری در جمع اصحاب رسانه استان از آغاز عملیات بازسازی روستاهای مرزی خالی از سکنه قصرشیرین پس از گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: مراحل اولیه عملیات بازسازی سه روستای خالی از سکنه برار عزیز، هدایت و قلعه سفید بعد از ۴۱ سال به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده مَردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: موانع مسیر بازسازی این سه روستا رفع شده و امید است باتدبیر مدیران شهرستان وهمکاری مدیران مرزی، امنیتی، انتظامی و فرمانداری شاهد بازسازی سریعتر این روستا‌ها و بازگشت اهالی آن باشیم.

وی از پیگیری برای حل مشکلات فنی روستاییانی که اراضی آن‌ها در حریم شیلات و طرح بنیاد مستضعفان واقع شده، خبر داد و گفت: امید است به زودی شاهد تعیین تکلیف این روستا‌ها و بازگشت اهالی نوار مرزی باشیم.

این مسؤول بیان کرد: طرح هادی روستاها، تکمیل کانال‌های کشاورزی و ترمیم جاده‌های مواصلاتی و آسفالت راهها، عملیاتی و اجرایی شدن منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی، سامان دهی وضعیت پرویزخان، رفع مشکلات خدماتی در این مرز و رفع مشکلات کارگران شاغل در مرز از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

حیدری ادامه داد: آنچه که امروز مطرح شد در قالب مصوباتی قرار شد توسط دهیاران و مجموعه مدیران نظارت فرمانداری عملیاتی شود تا سه ماه بعد در جلسه‌ای که در همین راستا برگزار خواهد شد خروجی آن را شاهد باشیم.

وی افزود: قرار شد که خانه صنعت کرمانشاه در قصرشیرین هم برای سرمایه گذاری و هم جذب سرمایه در منطقه آزاد، حضور پیدا کنند.

حیدری از تشکیل یک صنف با محوریت فرمانداری و عضویت تجار و معتمدان برای اجرای کار‌های زیربنایی و فرهنگی و آبادانی در مرز پرویزخان خبر داد و گفت: برهمین اساس ماهیانه توسط تجار و معتمدان مبالغی جمع آوری شود و در مسیر کار‌های فرهنگی و زیربنایی هزینه شود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.