پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 14241
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ |

سینماهای کرمانشاه با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند

رئیس گروه هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: سینماهای کرمانشاه با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.
سینماهای کرمانشاه با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند

جمال برفی در گفتگویی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سینما فرهنگ و سینما آزادی کرمانشاه همراه با سینماهای سراسر کشور تا ظرفیت ۵۰ درصد مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: در خصوص کنسرت‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اجازه برگزاری صادر نشده و منتظر دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی کرونا با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی هستیم.

رئیس گروه هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور حمایت از هنرمندان، گروه‌های تئاتر و موسیقی و صنوفی مانند سینماها، مؤسسات و آموزشگاه‌های هنری آسیب دیده در ایام کرونا تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

برفی با اشاره به تسهیلات کرونایی، ادامه داد: تسهیلات کارا تا سقف ۱۳۰ میلیون تومان به سینماها، موسسه‌ها و آموزشگاه‌های هنری دارای پروانه حقوقی متقاضی وام و همچنین تا سقف ۳۰ میلیون تومان به ۷۰۰ هنرمند متقاضی وام با بهره ۱۲ درصد تعلق گرفته است.

وی با اشاره به سامانه مشاغل خانگی، گفت: با توجه به محدود شدن فعالیت‌های جمعی و تقاضای هنرمندان برای ایجاد مشاغل خانگی در ۱۳۴ رشته که حدود ۶۰ رشته آن به حوزه هنری مربوط است این افراد حمایت و برای دریافت وام تا سقف ۳۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد به بانک معرفی می‌شوند.

برفی بیان کرد: تسهیلات دیگری نیز مانند وام تحفه مخصوص صنوف و تسهیلات حمایتی صندوق هنرمندان برای کمک به مشاغل هنری، به صورت معرفی به بانک و با بهره چهار درصد در نظر گرفته شده است‌.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.