پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 14174
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۴۸ |
معاون میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

مرمت ۱۰ اثر باستانی کرمانشاه

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تصویب اعتبار برای مرمت و ساماندهی 10 اثر تاریخی استان در سال جاری خبر داد.
مرمت ۱۰ اثر باستانی کرمانشاه

کیومرث اعظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: اعتباراتی برای حوزه میراث فرهنگی مصوب شده که (شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱) روند مرمت آثار تاریخی استان با آن آغاز می‌شود.

وی افزود: مرمت کانال ساسانی در شهرستان قصرشیرین یکی از این آثار مهم است که با مرمت آن بخشی از کشاورزان نیز منتفع خواهند شد به همین منظور ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت مجموعه آنوبانی طی ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: یکی از آثار مهم در محور ساسانی است که با ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال برای حفاظت از مجموعه چنار‌های پاوه که به ثبت ملی نیز رسیده ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد، گفت: موزه منطقه‌ای کرمانشاه نیز از طرح‌های نیمه تمام و مهم استان است که برای آن ۴۰۰ میلیون تومان دیگر مصوب شد.

این مسؤول تعمیر و تجهیز موزه کنگاور با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، ساماندهی مجموعه تاریخی بیستون با ۳۸۰ میلیون تومان، خانه ساری اصلانی کنگاور با ۲۰۰ میلیون تومان، مرمت تکیه بیگلربیگی کرمانشاه با ۱۰۰ میلون تومان، مرمت تکیه معاون الملک با ۲۰۰ میلون تومان، تعمیر بنا‌های اضطراری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر بنا‌های در دست مرمت دانست.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.