پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 13645
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, گزارش, ویژه تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۵۸ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/1

جولان کرونا و موج ابتذال فرهنگی در تورهای گردشگری کرمانشاه

ابتذال فرهنگی و جولان کرونا در تورهای گردشگری کرمانشاه موج می‌زند و هنوز ممنوعیتی به آژانس های مسافرتی ابلاغ نشده است.
جولان کرونا و موج ابتذال فرهنگی در تورهای گردشگری کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، با وجود اعلام ستاد مبارزه با کرونا به وضعیت بحرانی کرونایی کرمانشاه، اما آژانس های گردشگری از تداوم برقراری تورهای گردشگری خبر می‌دهند.

براساس این گزارش، طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه وضعیت بحرانی استان و رنگ قرمز این مناطق حاکی از افزایش آمارها به ویژه در راس کشور است این در حالی است که، هم اکنون بیش از ۱۵۵۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و مجموع جان باختگان هم بیش از ۲۲۰۱ نفر است، در واقع اوضاع غرب کشور بسیار نگران کننده شده، همچنین آمار جان باختگان کرونا تا کنون در ایران به مرز بیش از ۱۰۰ هزار نفر و شمار کل مبتلایان به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

عدم مقابله جدی با تورهای گردشگری در این ایام خود بحران دیگری و حاصل ناکارآمدی وزیر بهداشت و وزیر اسبق گردشگری می‌تواند باشد که حتی مصوبات پرنقص آنان هم به درستی اجرا نمی‌شود و اصلا در اعمال محدودیت‌های تردد حمل و نقل شخصی و حتی عمومی بسیار ضعیف عمل کرده و گاها این مقررات رعایت نمی‌شود و شاهد اوج سفرها و شیوع کرونا در سراسر کشور و استان هستیم.

اکنون حتی نام وضعیت آبی و سفید در استان‌ها دیده نمی‌شود و هرچه هست به سمت قرمز و سیاهی پیش رفته و روزبه‌روز بغرنج و هولناک می‌شود، با این حال فشار و تبلیغ تورهای مجاز و غیرمجاز نیز آمار قربانی ها را افزایش داده و این سفرها حتی آخرین مسافرت برخی از شهروندان شرکت کننده در این آژانس های گردشگری را رقم می‌زند.

ویدیوهای دریافتی بسیاری از هموطنان و هم استانی ها به دست این رسانه رسیده است که همگی بیانگر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری تورها در وضعیت قرمز کرونایی است، همچنین برخی تورها مجوز لازم را ندارند و در بستر فضای مجازی و اینستاگرامی مشغول تبلیغات غیرقانونی هستند و تعداد آنها هر روز بیشتر می‌شود، از طرفی برخی تورهای دارای مجوز نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتی شئونات اسلامی به ویژه در این ایام (ماه محرم) به حداقل رسانده و چه بسا جدی نگرفته‌اند.

خبرنگار شهرروشن در گفت‌وگو اختصاصی با یکی از آژانس های مسافرتی کرمانشاه، به این نتیجه رسید که این روزها تورهای گردشگری همچنان برقرار بوده و ممنوعیتی برای فعالیت آنان اعلام نشده است.

این درحالی است که به نظر می‌رسد انجام سفر از طریق وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از سفر با اتومبیل شخصی خطرآفرین بوده و در شیوع هرچه بیشتر ویروس تاثیر دارد.

تورهای استان در زمانی اجرا می‌شود، که همه مراکز درمانی و کادر درمان قریب دو سال است، که درگیر این ویروس طاقت فرسا هستند و بیشتر ادارات و مشاغل غیرضروری تعطیل شده، اما همچنان عدم ممنوعیت سفر در قالب تورهای مسافرتی خود عاملی برای ترغیب بیشتر مَردم برای انجام سفر است.

خبرنگار شهرروشن با فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه هم گفتگو و مکاتبه‌ای داشت که مقرر شد این موضوع از سوی متولیان جلسه ستاد مبارزه با کرونا با جدیت پیگیری و اقدامات لازم در رسیدگی به آن انجام شود.

این رسانه همچنین اصل ویدیوهایی دریافت شده به همراه مطالبات شهروندان کرمانشاهی در راستای مقابله با فعالیت غیراصولی این تورها را به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن راهکار کنترل این وضعیت از سوی مسؤولان مربوطه را به مراجع قضایی استان ارجاع داده است.

به گزارش شهرروشن، برخی تصاویر رسیده از فعالیت‌های تامل برانگیز این تورهای گردشگری در استان را در اینجا می‌بینم که در صورت لزوم و دستور از مراجع قانونی، اصل ویدیوها و تصاویر را نیز در گزارش بعدی منتشر خواهیم کرد.

گفتنی است، حال سوال اینجا است، که چرا دستگاه های نظارتی با آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری تا کنون برخورد نکرده‌اند؟ و این یعنی فاجعه دیگر کرونا در راه کرمانشاه است!، لذا از دستگاه های نظارتی به ویژه متولیان کشوری و استانی خواهشمندیم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنید.

همچنین برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن راهکار کنترل این وضعیت از سوی مسؤولان مربوطه به چند مصوبه از سوی ستاد مرکزی و ملی مبارزه با کرونا و نیز بیانیه‌های سازمان بین‌المللی در مورد فعالیت تورهای گردشگری بسنده کرده‌ایم و نیز معتقدیم که حفظ سلامت شهروندان در وضع فعلی اولیت اصلی است، هرچند گردشگری نیز بعد از رفع این بحران جهانی دارای پیامدهای مثبت و مفیدی در راستای توسعه این صنعت خواهد بود.

همچنین بیانیه UNWTO در مورد شیوع جدید کروناویروس به شرح زیر است:

همچنین ترجمه بیانیه فوق

تمام مناطق

۳ فوریه ۲۰

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تحولات مربوط به شیوع کروناویروس جدید (۲۰۱۹-nCoV) را در چین و سراسر جهان از نزدیک زیر نظر دارد و با سازمان جهانی گردشگری همکاری نزدیکی دارد. بهداشت (WHO).
از زمان شروع بحران، مقامات چینی اقدامات سریع و قاطع انجام داده اند. UNWTO در این برهه سخت با مردم چین، دولت چین و صنعت گردشگری آن ابراز همبستگی می‌کند.
در سالهای اخیر، چین جایگاه برجسته‌ای در گردشگری جهانی، هم به عنوان بازار اصلی و هم به عنوان مقصد اصلی، کسب کرده است و زندگی میلیون ها نفر را در سراسر کشور تامین می‌کند. گردشگری کمک بزرگی به بهبود و بهبود چین از این تجربه خواهد بود، چراکه گردشگری در گذشته بارها تاب آوری خود را نشان داده است.
مسئولیت های گردشگری
در مواقع بحرانی، گردشگری باید مسئولیت های خود را در داخل جامعه به عهده بگیرد. صنعت باید افراد و رفاه آنها را در اولویت قرار دهد.
همکاری بخش گردشگری برای مهار شیوع ویروس و محدود کردن پیامدهای آن برای مردم و جوامع حیاتی خواهد بود. گردشگران همچنین موظفند قبل از عزیمت به سفر خود را مطلع کرده و خطر انتقال را مهار کنند و باید توصیه های WHO و مقامات بهداشتی در کشور خود را دنبال کنند.
گردشگری در برابر شرایط اضطراری بهداشت عمومی آسیب پذیر است و در حال حاضر از آثار این شیوع رنج می‌برد. با این حال، برای ارزیابی کامل میزان آن هنوز زود است.

به عنوان آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد، UNWTO با ارائه مشاوره و راهنمایی، توصیه های خاص در مورد گردشگری ، از WHO، نمایندگی اصلی سازمان ملل در مبارزه با این شیوع، حمایت خواهد کرد.

همچنین بیانیه مشترک در مورد گردشگری و COVID -19 – UNWTO و WHO خواستار مسئولیت و هماهنگی هستند

تمام مناطق

۲۶ فوریه ۲۰

با گسترش روزافزون شیوع بیماری کروناویروس (COVID-19)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) متعهد هستند که در جهت هدایت بخش های گردشگری و گردشگری به COVID-19 همکاری کنند.

در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیوع COVID-19 را یک فوریت بهداشت عمومی با اهمیت بین‌المللی اعلام کرد و مجموعه ای از توصیه‌های موقت را صادر کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، WHO هیچ گونه محدودیت سفر یا تجارت را توصیه نکرده است. WHO با کارشناسان، دولتها و شرکای جهانی همکاری نزدیکی دارد تا دانش علمی خود را در مورد این ویروس جدید به سرعت گسترش دهد، میزان شیوع و حدت ویروس را ردیابی کرده و در مورد اقدامات حفاظت از سلامت و جلوگیری از شیوع این بیماری به کشورها و جامعه جهانی مشاوره دهد. از این شیوع.

همکاری کلیدی است

بخش گردشگری کاملاً متعهد است، که مردم و رفاه آنها را در اولویت قرار دهد. همکاری بین‌المللی برای اطمینان از اینکه بخش می‌تواند به طور موثر در مهار COVID-19 مشارکت داشته باشد، حیاتی است. UNWTO و WHO در مشورت نزدیک و سایر شرکا برای کمک به کشورها در حصول اطمینان از اجرای اقدامات بهداشتی به گونه ای که مداخلات غیر ضروری در ترافیک و تجارت بین المللی را به حداقل برسانند، کار می‌کنند.

پاسخ گردشگری باید سنجیده و سازگار باشد، متناسب با تهدید سلامت عمومی و بر اساس ارزیابی ریسک محلی، شامل هر بخشی از زنجیره ارزش گردشگری – نهادهای عمومی، شرکت های خصوصی و گردشگران، مطابق با راهنمایی ها و توصیه‌های کلی WHO باشد.

UNWTO و WHO آماده همکاری نزدیک با همه جوامع و کشورهایی هستند که تحت تأثیر شرایط اضطراری بهداشت فعلی قرار گرفته اند، برای ایجاد آینده بهتر و مقاوم تر. محدودیت های سفر فراتر از اینها ممکن است سبب تداخل غیرضروری در ترافیک بین‌المللی شود، از جمله پیامدهای منفی بر بخش گردشگری.
در این زمان چالش برانگیز، UNWTO و WHO به جامعه بین‌المللی می پیوندند تا با کشورهای آسیب دیده همبستگی داشته باشند.

گفتنی است، اکنون که دولت جدید روی کار آمده و نیز وزاری بهداشت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و… بحمدالله مشخص شده‌اند، با توجه به وضعیت بحرانی مناطق غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه، انتظار می‌رود در نظارت بر تورهای گردشگری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عرف جامعه دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند تا از بروز هرگونه مشکلات غیرقابل جبران پیشگیری به عمل بیاورند و در راستای بهبود سلامت کشور حرکت و خدمت رسانی کنند إن‌شاءالله.

و من الله التوفیق

انتهای پیام/ت/آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.