پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 12936
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ |
برای اولین‌بار و به همت ستاد

موافقت با تأسیس ستاد ویژه ناشنویان در انتخابات ۱۴۰۰

اجرایی سازی ستاد ویژه ناشنوایان ستاد مرکزی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی(ایران ما) برگ زرین دیگری در دیباچه افتخارات انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ثبت کرد.
موافقت با تأسیس ستاد ویژه ناشنویان در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه و به نقل از ستاد مرکزی ایران ما، ستاد ویژه ناشنوایان برای اولین‌بار در کشور با تدبیر سردار رحیم لیالی و دکتر رضا عاشوری‌زاده قائم مقام ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی(ایران ما) عملیاتی سازی و مقرر شد تا به صورت اختصاصی اخبار انتخابات و مناظره‌های تلویزیونی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با زبان اشاره برای جامعه ناشنوایان ترجمه و در فضای مجازی منتشر کند.

زینب شعبانی رئیس ستاد مرکزی ناشنوایان ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی(ایران ما) اظهار داشت: در دنیای خاموش و بی‌صدای جامعه بزرگ ناشنوایان که نیازمند گوش شنوا هستند، زندگی‌ آنان بدون زریرنویس و دنیای‌شان در سکوت می‌گذرد بر این اساس این تفکر شکل گرفت.

وی افزود: بیش از نیم‌میلیون ناشنوا و کم‌شنوا در ایران زندگی می‌کنند که در میان معلولان جهان ناشنوایان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند، به‌ طوری که نزدیک به ۵ درصد جمعیت دنیا ناشنوا و یا کم شنوا هستند.

رئیس ستاد ناشنوایان ستاد مرکزی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی(ایران ما) گفت: در ایران تقریبأً ۱۴ درصد افراد دارای معلولیت را ناشنوایان تشکیل می‌دهند همچنین باید گفت ناشنوایان در میان دیگر معلولان گروه فراموش شده‌ای به شمار می‌رود زیرا نمی‌توانند صدای خودشان را به گوش مسئولان و جامعه برسانند و نسبت به گروه‌های دیگر کمتر به مشکلات آنها توجه شده است.

شعبانی ادامه داد: تاکنون نسبت به تأسیس ستاد انتخاباتی ویژه ناشنویان در کشور اقدامی نشده است، اما در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه ناشنوایان، ستاد ویژه ناشنوایان در ستاد انتخاباتی ایران ما شکل گرفت.

این مسؤول افزود: انتخابات ریاست جمهوری با توجه به جایگاه و اهمیتی که در کشور دارد نیازمند این است که جامعه ناشنوایان صدای منتخبان و نامزدهای انتخاباتی را بشنوند تا بتوانند در انتخات حضور پیدا کنند و تصمیم خود را با آگاهانه بگیرند و نامزد مورد اعتماد خود را قاطعانه انتخاب کنند.

رئیس ستاد ناشنوایان ستاد مرکزی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی(ایران ما) گفت: انتخاب ناشنوایان بایستی با پیشنهاد دیگران نباشد، اما مشکل شنوایی این عزیزان سبب شد، تا نتوانند به حق خود برسند، با عنایت به تصمیم سردار رحیم لیالی رئیس ستاد مرکزی و دکتر رضا عاشوری‌زاده نسبت به تشکیل کارگروه‌های مختلف در ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی تصمیم بر این گرفته‌اند که با حضور نماینده ویژه ناشنوایان کارگروه و ستاد ویژه ناشنوایان برای اولین‌بار در ایران تشکیل شود تا به صورت اختصاصی اخبار انتخابات و مناظره‌های تلویزیونی را به صورت زبان اشاره برای جامعه ناشنوایان ترجمه و در فضای مجازی در اختیار این عزیزان قرار دهند.

شعبانی با اشاره به استقبال خوبی که از طریق بیش از نیم میلیون ناشنوا در سطح کشور صورت پذیرفت، افزود: به امید خدا با تشکیل این کارگروه و باز کردن مشکلات ناشنوایان در سطح کشور علی‌الخصوص استفاده از زبان اشاره ایرانی که حق مسلم هر کدام از ناشنوایان درجامعه است.

رئیس ستاد ناشنوایان ستاد مرکزی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی(ایران ما) افزود: هرچند تا به امروز قدم به‌ قدم پیش رفته و شاهد تغییر در زندگی عمومی ناشنوایان باشیم.

این مسؤول تاکید کرد: امید داریم با حضور مقتدرانه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری با روحیه جهادی و پیگیرانه خود بتوانند با این جامعه ارتباط بیشتری برقرار کرده و مشکلات آنها را مورد بررسی و پیگیری کارشناسانه که منجر به نتیجه گردد، قرار دهند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.