پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12896
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی, ویژه, یادداشت, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ |
یادداشت

سوءقصد بر جان خبرنگاران کرمانشاهی/ امنیت نخبگان اجتماعی را دریابید

حمله و سوءقصد بر خبرنگاران کرمانشاه زنگ خطری جدی شده و باید مسؤولان امر در کشور زودتر امنیت جانی این نخبگان اجتماعی را دریابند و چاره‌اندیشی کنند.
سوءقصد بر جان خبرنگاران کرمانشاهی/ امنیت نخبگان اجتماعی را دریابید

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، حسام الدین شیخی مدیرمسئول وبگاه خبری قلم و سرپرست اسبق خبرگزاری برنا ساعاتی پیش مورد حمله افراد ناشناس قرار می‌گیرد و اکنون در اغما است، این واقعه دهشتناک عصر دیروز در حالی رخ داد که این فعال رسانه‌ای در منزل شخصی و کنار خانواده خویش در حال پیگیری رویداد انتخابات سال جاری بود.

بیگدلی عکاس مستند اجتماعی برنا نیز روز قبل مورد هجوم و حمله افراد ناشناس با سلاح سرد قرار گرفته است، که این حملات آن هم در یک روز به دو نفر از اهالی فرهنگ و رسانه استان، زنگ خطری است، برای آنان که زبان حق طلب و آگاه در عرصه اطلاع رسانی دارند.

این اولین بار نبوده، که خبرنگاران کرمانشاه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و چون، برخی خدانشناسان توان مقابله با قلم و بیان آنان را در تحلیل و مطالبه اجتماعی ندارند، دست به دامان زور و فشار و تهدید می‌شوند، همچنانکه جناب چشمه گچی مدیرمسئول نشریه غرب بارها مورد حمله قرار گرفت، اما با این قبیل اعمال و رخدادهایی ناخوشایند دستان پنهان ماجرا برخود جدی و مقابله اساسی از سوی دستگاه‌های اجرایی تامین امنیت صورت نگرفت.

حال باید از مسؤولان استانی و کشوری که خود را حامی حقوق بشر و کرامت انسانی می‌دانند، پرسید، چرا خبرنگاران استان کرمانشاه و کشورمان با وجود اینکه در عرصه رسانه به عنوان سخت ترین مشاغل از جان و مال خویش مایه گذاشتند، کمترین حمایت و امینت جانی در منطقه را دارند، آیا بندی از قانون اساسی کشور در مورد عواقب برخورد افراد خاطی با خبرنگاران و ایجاد تهدید برای آنان نوشته شده، که امروزه این قشر زحمتکش بتوانند با خیال آسوده و حفظ سلامت و امنیت خود از دیدگاه دستگاه قضا در جامعه و… بتوانند در کنار خانواده و به عنوان سرباز عرصه جنگ نرم فعالیت خود را ادامه دهند.

زندگی و ارزش حیات یک خبرنگار مطالبه‌گر و با اصالت چقدر از سوی متولیان اجرایی و مجریان قانون مورد اهمیت قرار دارد؟ آیا رسالت سنگین این حرفه ایجاب نمی‌کند، که بیمه جانی و روانی اهل قلم به عنوان قشر فرهیخته و نخبه کشور به رسمیت شناخته شود.

نگاهی اجمالی به این وقایع نشان می‌دهد که امنیت جان اهالی رسانه از راس آن و مدیران مسؤول تا خبرنگاران، عکاسان، روزنامه‌نگاران و… در استان به خوبی تامین نشده و همه مراجع مربوطه به ویژه خانه مطبوعات، اداره کل ارشاد اسلامی استان، دستگاه قضایی، انجمن های صنفی روزنامه‌نگاران، فرماندار و استاندار کرمانشاه، حتی شهرداری و میراث فرهنگی و… باید پاسخگو باشند، که در مقابل این مهم چه اقدام و راهکاری داشته‌اند.

خبرنگاران همواره بازوی توانمند، زبان گویا و چشم بینای جامعه بوده و هستند، قلم آنان در عرصه جهانی و بین‌المللی اثرگذار است، برای تربیت این نسل سالها انرژی صرف شده و آنان سرمایه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، لذا امیدواریم اکنون که اخبار و اذهان معطوف انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته و واسطه این اطلاع رسانی و روشنگری همین جوانان و پیشکسوتان عرصه خبر هستند، جایگاه آنها زودتر از نتیجه انتخابات ارج گذاشته شود و شاهد اتحاد و حق طلبی به همراه ارتقا روحیه انتقاد پذیری از سوی مسؤولان باشیم و صاحبان تفکر و قلم بتوانند با آزادی بیشتر و در صحت و سلامت در جامعه خدمت کنند. ان‌شاءالله

و من الله التوفیق
مدیرمسئول پایگاه خبری شهرروشن

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.