پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 12680
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه, یادداشت, یادداشت تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۴۵ |
یادداشت

آخرالزمان چه زمانی است؟

آخرالزمان قرن‌ها بعد از حیات پیامبر(ص) فاصله زمانی دارد و نزدیکترین به ظهور حضرت مهدی (عج) است.
آخرالزمان چه زمانی است؟

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، پیامبران و امامان ما درباره آخرالزمان برای مَردم زمان خود، چیزهای بسیاری را گفتند و غالباً مورد تعجب و حیرت مَردم قرار می گرفت و چه بسا خیلی از آن‌ها باور کردن این حرف ها مشکل به نظر می‌رسد که چگونه مَردم آخرالزمان تا به این حد منحرف می‌شوند و به بیراهه می‌روند مگر می‌شود که وضع مَردم، این قدر خراب می‌شود و تمامی سنت های خوب اجتماعی و فرامین الهی به کنار می‌رود.

بله جای آداب و رسوم خوب اجتماعی و فرامین الهی، هرج و مرج حاکم می‌شود، اما با نام مد و کلاس و امروزی بودن، ولی در واقع نه تابع جائی هستند و نه به چیزی معتقدند و نه در وضعیتی ثابت اند و نه خود، تصمیم گیرنده هستند و نه از آینده و نتیجه کارشان با خبراند بلکه هر روز و هر ساعت باید به یک وضع و شکل خاصی در آیند حالا چرا؟ معلوم نیست، پشت پرده ، کارگردان کیست؟ معلوم نیست و مَردم مثل عروسک‌های خیمه شب بازی هستند، که به هر سازی باید برقصند والا عقب افتاده و امل به حساب می آیند و باعث سرافکندگی آنها می‌شود.

سئل ابا جعفرعن آخرالزمان یابن رسول الله متی یخرج قائمکم؟
از امام باقر علیه سلام پرسیدند: ای فرزند پیامبر خدا چه وقت، این قائم شما از غیبت خارج می‌شود و ظهور می‌کند؟

قال علیه السلام : اذا تشبه الرجال بالنساء
آن حضرت فرمودند: آنگاه که مَردان خود راشبیه زنان کنند.
یعنی مَردها با رفتار و کردار خود مثل زن ها و رفتار می کنند و با طرز لباس و آرایش کردن های جور واجور زنانه و با رفتار و کردار و ادا و اطواری همچون دختران و زنان، خود را ظریف و لطیف ملوس نشان می‌دهند.

واقعا حیف است، که به این ها مَرد بگویند چون اینها لیاقت مَرد و مَردانگی را ندارند همان خوب است که به شکل زن ها باشند، البته نه مثل زن های خوب، بلکه به شکل زن های فاحشه، لیاقت آنها هم همین است.

والنساءبالرجال

و آنگاه که زن ها خود را مثل مَردها درآیند

بسیاری از دخترها و زن ها در آرایش و طرز لباس و ادا و اطوار مَردانه دیده می‌شوند خیلی خشن و بی باک و لاابالی، بلند حرف می‌زنند و با صدای بلند می خندند و کارهایی می‌کنند، که از مَردها سر می‌زند، البته نه مثل مَردهای خوب!

زن باید خانم باشد، محترم و با وقار و تمام خصوصیات خوب و ممتازی که دارد واقعا مایه افتخار خانواده و جامعه است و مَرد هم باید مرد باشد و به مَرد بودنش افتخار کند و با ادا و اطوار نمی‌شود خلقت خالق را به هم زد.

و در زمان ما جوانمَردهایی که، تمام وجودشان مَردانگی و شرافت و غیرت است کمتر شده‌اند و زنانی، که اسطوره های حیا و عفت و نجابت بودند متاسفانه تمامی خصلت های خوب در آن ها کمرنگ تر شده است.

این موارد یاد شده، که امام صادق(ع) به آن اشاره فرمودند، در هیچ زمانی اتفاق نیفتاد که زن ادا و اطوار مَردها را در آورد و مَردها خود را شبیه زن کنند، بله این چنین وضعی تنها در زمان ما که، آخرالزمان است دیده می‌شود بنابراین، این پیش بینی آن حضرت مثل بقیه موارد درست از آب در آمده و ما به وضوح داریم می بینیم.

واکتفی الرجال بالرجال

و مَردها به همدیگر اکتفا می‌کنند.

این جمله معنای زیادی دارد و نمونه اش رواج همجنس بازی در اغلب کشور های دنیا است.

والنساءبالنساء

و زن ها به همدیگر اکتفا می‌کنند.

این جمله معنای زیادی دارد و نمونه اش رواج همجنس بازی در اغلب کشورهای دنیا است.

وضع به قدری خراب می‌شود، که هر چی شنیدی باور کن ، و برای خودشان مستقل می‌شوند.

ورکب ذوات الفروج السروج

آنگاه زن هایی، که وجودشان لبریز از هوا و هوس است سوار سواری ها می‌شوند و چه جولان هایی می‌دهند.

زن هایی که هفت قلم آرایش کرده و در خیابانها مانور می‌دهند ویراژ و پز می‌دهند، متاسفانه این روزها زیاد می‌بینیم حتی زن ها و دخترهایی که پول خرید خودرو را هم ندارند ولی برای تعلیم رانندگی، چه رقابتی با همدیگر دارند و حالا که خودرو ندارند لااقل به داشتن گواهینامه هم تا حدودی می‌شود پز داد این ها به امید روزی هستند، که صاحب خودرو شوند و آن وقت، رویاهایی که داشتند عملی کنند، آن هم در خیابانها و انظار عموم مردم، به هرحال دخترها و خانم های زیادی هم هستند، که خیلی محترمانه و سنگین و باوقار، با اتومبیل خود، کارهای مهمی در کارهای اجتماعی خود انجام می‌دهند، بنابراین سواری هایی، که آن حضرت در سیزده چهارده قرن پیش به آن اشاره فرمودند، امروز به وضوح داریم می‌بینیم.

وقبلت شهادات الزور

آنگاه که به ناحق، شهادت دادند و گواهی به دروغ و به زور دادند ، قابل قبول و پذیرفتنی می‌شود.

یعنی اینگونه افراد زیاد می‌شوند و دور زمانه به نفع اینها و دنیا به کام اینها می‌شود.

وردت شهادات العدل

و آن زمان که شهادت و گواهی به حق دادند و راست گفتند، پذیرفته نمی‌شود و مورد قبول واقع نمی‌شود و گفته های این ها را رد می‌کنند.

واستخف الناس بالدماء

و آن زمان است که مَردم، به خون‌های ریخته شده و خونریزی ها بی اعتنا می‌شوند و به آن اهمیت نمی‌دهند.

یعنی وقایع زیادی که امروزه، ما شاهد آن ها هستیم و می‌شنویم چه کشتار افراد و یا دسته جمعی در اینجا و آنجای دنیا، دست کم گرفته می‌شود و مَردم نسبت به این چیزها اهمیت قائل نیستند و خونریزی به قدری زیاد شده، که گوش ما از این حرفها پرشده، و به شنیدن این حرفها عادت کرده‌ایم.

وارتکاب الزنا
ورواج زنا در میان مردم و عادی شدن آن.

مرتکب شدن این گناه بزرگ، موجب خشم و غضب خداوند است، گناهی که سبب از بین رفتن حیثیت همه مردم است و عواقب رواج این گناه بزرگ، در جامعه، بسیار بد است رواج زنا در جامعه ، سرمنشا تمام بدبختیها است

واکل الربا

ورواج یافتن ربا خواری و عادی شدن آن.

ربا یکی از گناهان بزرگی است، که مردم را در تله بدبختیها قرار داده است و زیان ربا خواری غیر قابل وصف است.

واتقی الا شرار مخافه السنتهم

و آن زمان که، مَردم از ترس برزبانی و تهمت های ناروای افراد شرور و بی حیا در هراسند و از آنها می‌ترسند.

اگر امامان ما به نکاتی درباره اوضاع مَردم در آخرالزمان اشاره کرده‌اند، به این معنا نیست، که تنها همین چیزهای بد، رواج داده می‌شود، بلکه آنها تا آنجا که توانستند به مهمترین موارد وخیمی که در آخرالزمان، رواج پیدا می‌کند اشاره داشته‌اند.

منبع: کتاب اوضاع در آخرالزمان

نوشته: رضا کوشاری

انتهای پیام/ ت/آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.