پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12561
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ |
دادستان کرمانشاه خبر داد

هشدار برخود با مدیریت فشل در حریق جنگل‌های کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از هشدار جدی و برخود قاطع با مدیریت فشل در حریق مراتع و جنگل‌های استان خبر داد.
هشدار برخود با مدیریت فشل در حریق جنگل‌های کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، شهرام کرمی با اشاره به در پیش بودن فصل گرم و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، اظهار داشت: باتوجه به کمبود بارش و خشکسالی سال جاری در استان و به تبع آن افزایش دمای هوا، احتمال خطر بروز آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی در جنگل ها و مراتع افزایش پیدا می کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به نزدیکی بسیاری از زمین های کشاورزی به مراتع احتمال بروز آتش سوزی در آنها محتمل است، بنابراین این موضوع ضرورت تلاش برای پیشگیری از حریق جنگل ها و مراتع و اتخاذ تمهیدات لازم را مضاعف کرده است.

وی افزود: تجربه سنوات گذشته نشان می‌دهد که آتش سوزی ها بیشتر در مناطق سخت گذر و کوهستانی رخ می‌دهد و عامل انسانی هم نقش مهمی در این وقایع دارد.

این مسؤول تاکید کرد: به دلیل اهمیت منابع طبیعی و جنگل ها، همه دستگاه‌های ذیربط باید وظایف قانونی خود را به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی انجام دهند و عدم انجام تکالیف قانونی مقرر موجب مسئولیت و مواخذه خواهد شد.

کرمی تاکید کرد: دستگاه های متولی همچون جهادکشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست باید آموزش، فرهنگ سازی و توانمندی ساکنان بومی و محلی در پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت طبیعت یاران، دوستداران محیط زیست و سازمان های مَردم نهاد برای مقابله با چنین بحرانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کانون های بحران و پرخطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع باید شناسایی و طبقه بندی شوند، که برای این امر از تجارب سال‌های گذشته می توان استفاده کرد، چراکه با شناسایی مناطقی که دارای بیشترین وسعت آتش سوزی بوده‌اند می توان به صورت ویژه روی آنها تمرکز کرد و اکیپ های سیار را در آن مناطق مستقر کرد.

کرمی با تاکید براینکه تجهیزات و امکانات لازم برای اطفای حریق باید به اندازه کافی در استان کرمانشاه تهیه شود، خاطرنشان کرد: با مجهز کردن اکیپ های سیار و سایر نیروهای فعال و درگیر در اطفای حریق می توان سرعت عمل ها را بالا برد و مانع از خسارات و نابودی بیشتر جنگل ها و مراتع شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: انتظار می رود که عموم مَردم با مشاهده هرگونه اقدام مبنی بر آتش سوزی مراتع و جنگل های استان از سوی خاطیان آن را به مراجع انتظامی گزارش دهند تا با مسببان برخورد صورت گیرد.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.