پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 12548
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ |
فرماندار سرپل‌ذهاب

بازی دراز قدمگاه شهدا و نماد دلاوری است

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: نقطه به نقطه بازی دراز قدمگاه شهدا و نمادی از دلاوری و ایثار رزمندگان اسلام در این منطقه است.
بازی دراز قدمگاه شهدا و نماد دلاوری است

نورالدین فرزادی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با اشاره به اینکه تاریخ ظرفیت عظیمی برای ثبت ایثار، دلاور مَردی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده است، اظهار داشت: نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا است.

فرماندار سرپل‌ذهاب با تاکید بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس انقلاب نوپای مردم، مظلومانه مورد تهاجم دنیای استکبار قرار گرفت، افزود: دفاع مقدس صفحه زرینی از تاریخ کشور است و مردم با اراده‌ای پولادین دژ مستحکمی را در برابر دشمنان ایجاد و به پیروزی رسیدند.

این مسؤول ارتفاعات بازی دراز را یکی از نقاط استراتژیک در جبهه میانی دانست و بیان کرد: این منطقه به اندازه‌ای برای دشمنان اهمیت داشت که فتح آن را کلید و رمز موفقیت و اشرافیت خود بر منطقه عنوان می‌کردند.

وی با تاکید براینکه اینکه رزمندگان اسلام با وجود تمامی کمبودها و سختی‌ها با ایثار، فداکاری و رشادت بارها به این ارتفاعات رفته و هربار بخشی از آن را از دشمن پس گرفتند، خاطرنشان کرد: آنان با استقرار کامل در منطقه و پیروزی در این عملیات کلید و مقدمه موفقیت در بخش‌های دیگر جبهه را فراهم آوردند و ایران اسلامی را سرافراز کردند.

فرماندار سرپل‌ذهاب با یادآوری اینکه نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا است، عنوان کرد: این مکان امروز نمادی از دلاوری و شجاعت و ایثار رزمندگان در منطقه است.

فرزادی پور با تاکید بر اینکه ارتفاعات بازی دراز هر سال در سالگرد عملیات غرورآفرین آزادسازی آن میزبان کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور بوده است، گفت: شیفتگان شهدا هرساله در یک راهپیمایی به این ارتفاعات صعود می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: سال جاری به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامت هموطنان این مراسم برگزار نمی‌شود و عاشقان شهدا در فضای مجازی صعود به بازی دراز را انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد که برنامه‌ای به صورت زنده از شبکه تلویزیون استانی و چند شبکه ملی در این ارتفاعات و در کنار مزار متبرک شهدا برگزار شود و از این طریق میثاق با شهدا را داشته باشیم.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.