پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 12449
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, ایران, بین الملل, پاورقی, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ |
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد

راه‌اندازی مرکز خلاقیت “بیا بازی” با رویکرد بین‌المللی در کرمانشاه

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز خلاقیت "بیا بازی” با رویکرد محلی و بین‌المللی در استان خبر داد.
راه‌اندازی مرکز خلاقیت “بیا بازی” با رویکرد بین‌المللی در کرمانشاه

غلام حسین روشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از راه‌اندازی طرح “بیا بازی” برای کودکان در استان خبر داد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: حدود دوسال پیش تیمی پنج نفره در دانشگاه صنعتی کرمانشاه روی حوزه سرگرمی های فناورانه و بازی های خلاقانه شناختی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت نتایج مثبتی را از فعالیت های خود گرفتیم و حتی شهریور سال گذشته هم که معاون علمی ریاست جمهوری بازدیدی از دانشگاه صنعتی داشته است، افزود: معاون کشور در جریان فعالیت های ما قرار گرفت و برای اجرای برنامه هایمان حدود ۶۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب کرده است.

روشنی با یادآوری اینکه طی مدت دو سال گذشته حدود ۱۰ دستگاه بازی های خلاقانه شناختی را طراحی و ساخته ایم، ادامه داد: حدود پنج الی ۶ مورد از آنها ثبت اختراع داخلی گرفته‌اند.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی کرمانشاه بیان کرد: در تست های اولیه ای که از دستگاه‌های بازی های خلاقانه داشتیم، بسیار خوب جواب دادند و حتی عامه پسند هم بود.

وی با بیان اینکه به دنبال بسط و گسترش فعالیت ها تلاش کردیم، گفت: در این راستا برای راه‌اندازی نخستین شعبه بازی های خلاقانه شناختی استان با کانون پرورش فکری قراردادی مشارکتی منعقد کردیم.

روشنی با این مرکز قرار است با عنوان “بیا بازی” پس از پایان محدودیت های کرونایی در استان راه اندازی شود و محلی باشد که در آن کودکان، نوجوانان و علاقمندان به بازی های خلاقانه سرگرم شوند.

روشنی با تاکید بر شناختی بودن بازی های طراحی شده، تصریح کرد: این نوع از بازی ها جنبه سرگرمی دارند، بسیار سودمند شناخته می‌شود و سبب رشد تفکر، خلاقیت و ارتقاء کارکردهای مغزی کودکان و نوجوانان خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه برای این بازی ها تلاش شده تا از اسامی که در فرهنگ کُردی وجود دارد مانند پران، زانا، لاوان، آکو، آگرو و … استفاده شود، تاکید کرد: قرار است بازی هایی که طراحی و ساخته ایم را ثبت بین المللی کنیم تا صدایی جهانی از کرمانشاه بلند شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: با راه اندازی شعبه اول این مرکز، راه اندازی شعب دیگر را هم در سراسر استان در دستور کار قرار داریم، چراکه کرمانشاه استان پیشتاز کشور در مبحث راه اندازی مرکز بازی خواهد بود.

گفتنی است، غلامحسین روشنی، فرهاد فولادی نیا، آرین ویسی، محمدحسین شهسواری و صبا امیری اعضای پنج نفره گروه مهندسی دانشگاه صنعتی هستند که طراحی و ساخت بازی های خلاقانه شناختی را در حال اجرا و در دست اقدام دارند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.