پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 12306
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ |
امروز:

گرامیداشت ۱۷ خلبان شهید نیروی هوایی کرمانشاه/ سرتیپ “برات پور” تجلیل شد

مراسم گرامیداشت ۱۷ خلبان شهید نیروی هوایی کرمانشاه و نکوداشت امیر سرتیپ خلبان فرج الله برات پور با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد.
گرامیداشت ۱۷ خلبان شهید نیروی هوایی کرمانشاه/ سرتیپ “برات پور” تجلیل شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، عصر امروز گرامیداشت ۱۷ خلبان شهید نیروی هوایی کرمانشاه و نیز نکوداشت امیر خلبان فرج الله برات پور طی مراسمی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی کشوری و استانی، خانواده‌های معزز شهدای خلبان و مسئولان برگزار شد.

براساس این گزارش، نشان ویژه شهروندی (به عنوان یکی از مفاخر ارزشمند کرمانشاه) از سوی سعید طلوعی شهردار کرمانشاه و عهدنامه ملی نخبگان کشور از سوی معاونت علمی و فناوری به امیر برات پور فرمانده عملیات اچ ۳ اهدا شد.

رونمایی از کتاب “آبی آسمان” با موضوع زندگینامه این امیر سرافراز اسلام به قلم محسن سنجابی در این مراسم صورت گرفت.

همچنین در این مراسم از خانواده ۱۷ خلبان شهید کرمانشاهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مسؤولان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش شهرروشن، عملیات اچ ۳، یکی از عملیات‌های مهم هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بوده است.

زمان حمله ظالمانه رژیم بعث، ارتش عراق برای در امان ماندن هواپیماهای جنگی خود، آنها را به مرز مشترک با کشور اردن که فاصله مسافتی طولانی با ایران داشت، منتقل کرده بود.

نیروی هوایی در آن زمان به فرماندهی امیر خلبان برات پور مأموریت نابودی این هواپیماهای عراقی را بر عهده می‌گیرند و طی عملیاتی به نام اچ ۳ پایگاه نظامی الولید عراق را منهدم می‌سازند.

جهان از این عملیات به عنوان پیچیده‌ترین و نیز از بزرگترین عملیات‌های هوایی دنیا یاد می‌شود که طی این عملیات، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۶۰ پایگاه‌های هوایی اچ ۳ عراق را در غربی‌ترین نقطه این کشور، در مرز مشترک با اردن بمباران کردند و آنها را منهدم ساختند.

گفتنی است، طی این عملیات، به نیروهای ایرانی هیچ خسارتی وارد نشد، اما در مقابل بیش از ۴۸ هواپیمای عراقی که بیشتر آن‌ها بمب‌افکن های روسی بودند از بین رفتند و به این دلیل، از عملیات اچ ۳ به عنوان یکی از موفق‌ترین عملیات‌های تاریخ جنگ‌های هوایی نام برده می‌شود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.