پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 1204
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ |
طی رویداد تاریخی سه دهه اخیر کرمانشاه:

"کرمانشاه" پایتخت نوروز ایران شد

مراسم افتتاح «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» یکی از متفاوت‌ترین رویداد نوروزی کرمانشاه در سه دهه اخیر در محوطه‌ تاریخی و فرهنگی طاق‌بستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، افتتاح جشنواره «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» پیش از ظهر امروز با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، در محوطه‌ تاریخی و فرهنگی طاق‌بستان برگزار شد.

براساس این گزارش، کرمانشاه طی این جشنواره از تاریخ سوم تا دهم فروردین میزبان ۱۰ گروه ملی و پنج گروه بومی خواهد بود و هر گروه آیین‌های نوروزی مناطق خود را در ۱۵ نقطه شهر هر روز به نمایش خواهند گذاشت.


جشنواره مذکور حاصل اقدامات کارشناسی و نشست‌های تخصصی خوانده شده که به عنوان رویدادی تعاملی و مشترک از سوی استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون که با استقبال گردشگران و همشهریان همراه شد.


به گزارش شهر روشن، ورودی طاقبستان امروز رایگان است و از مهمانان ویژه این مراسم در افتتاحیه می توان به حضور نظام اسلامی مجری برنامه صبح‌بخیر ایران، بهرام کلهرنیا و داریوشارجمند، هنرمند مطرح کشور اشاره کرد.


گفتنی است، پس از طرح برگزاری جشنواره ملی «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» این ایده مورد استقبال علی‌اصغر مونسان قرار گرفت و با تایید این موضوع در صفحه مجازی خود در اینستاگرام، به دعوت دبیرخانه جشنواره پاسخ مثبت داده است.

انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.