پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 12026
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ |
استاندار کرمانشاه خبر داد

ایجاد مرکز مهارت آموزی پتروشیمی در کرمانشاه/ ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار کرمانشاه از لزوم ایجاد مرکز مهارت آموزی پتروشیمی در استان خبر داد و گفت: بیش از 6 میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌شود.
ایجاد مرکز مهارت آموزی پتروشیمی در کرمانشاه/ ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن های شرکت های ساختمانی، نظام مهندسی، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و مشاوران با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای بهره مندی پیمانکاران بومی و تولید کنندگان در اجرای پروژه های پتروشیمی، گفت: دولت برای اجرای پروژه های نفت و گاز در مجموع ۶ میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری می کند و باید پیمانکاران بومی در حین اجرای طرح ها حداکثر بهره برداری را با رویکرد افزایش اشتغالزایی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: کرمانشاه استان ثروتمندی است و می توانیم ظرفیت های بزرگی با توجه به فرصت های ایجاد شده برای پیشرفت و توسعه پایدار ایجاد کنیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت های ایجاد شده علاوه بر ایجاد اشتغالزایی و رونق معیشت، سبب افزایش سرانه درآمد مردم نیز می شود؛ گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب را با پیگیری ویژه و طی یک ماراتن سخت به مرحله آغاز عملیات اجرایی رساندیم که در این پروژه ۵۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می شود.

این مسؤول ادامه داد: سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در پالایشگاه و پتروشیمی غرب استان، ۱۸۰ میلیون دلاری در کنگاور، ۵۰ میلیون دلاری در سنقرکلیایی، ۱۱۰ میلیون دلاری در روانسر و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری در پتروپالایش آناهیتا یک ظرفیت ویژه و بسیار مطلوب است و باید در حین اجرا نیز از توانمندی ها و‌ پتانسیل های داخلی و شرکت های بومی و نیروهای کار استان استفاده شود.

بازوند ضمن تشکر ویژه از پیگیری ها، تلاش‌ها و مساعدت های ویژه زنگنه وزیر نفت برای اجرای این پروژه های کلان در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: لیست پیمانکاران، انجمن های ساختمانی، شرکت های فعال در زمینه تجهیزات ابزار دقیق، نظام مهندسی، تولید کنندگان تجهیزات برقی و الکترونیکی و هر شرکتی که می تواند در دوران اجرا همکاری کند را در کارگروهی مشخص تدوین و به وزارت نفت با اولویت ویژه مبنی بر استفاده از توانایی داخلی و بومی ارسال می‌شود.

این مسؤول ضمن تشریح قابلیت ها و ظرفیت های ویژه استان کرمانشاه، اظهار داشت: این استان بسیار ثروتمند و غنی است و باید با همدلی و همراهی از فرصت های ایجاد شده برای تداوم مسیر توسعه، شکوفایی، آبادانی و اشتغالزایی پایدار استفاده کنیم و بر این اساس انتظار داریم شرکت ها ظرفیت های مطلوب خود را برای معرفی به وزارت نفت ارائه و زمینه بهره مندی نیروی کار با انگیزه استان را در فرآیند اجرای طرح ها فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پیمانکاران متفاوتی می توانند از این بازار بزرگ ایجاد شده استفاده کنند و باید آمادگی لازم برای استفاده از فرصت ها را داشته باشیم.

وی سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در صنایع پایین دست پتروشیمی را اقدامی مهم در تکمیل زنجیره ارزش افزوده سایر طرح های بزرگ استان برشمرد و گفت: کارشناسان و نمایندگان وزارت نفت نسبت به جانمایی محل راه‌اندازی این پروژه ها در شهرستان ها اقدام کرده و در سال آینده نیز عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

این مسؤول در خصوص آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش آناهیتا کرمانشاه بعد از یک دهه گفت: این پروژه عظیم ۸۰ هزار میلیارد تومانی بی شک نقشی مهم در رونق و شکوفایی استان دارد و بعد از سالها قرارگاه خاتم با ۶۷ درصد سهم و دولت با ۳۳ درصد این پروژه را اجرایی خواهند کرد و در حال حاضر تجهیز کارگاه انجام شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: فراهم کردن سازوکارها برای آموزش و ایجاد مراکز مهارت آموزی و تأمین نیروی بومی برای پروژه های عظیم شامل پتروشیمی ها و صنایع پایین دستی در دستور کار قرار دارد و بر اساس توافق صورت گرفته و تفاهم نامه مصوب با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و پشتیبانی وزارت نفت موضوع تربیت نیرو و آماده سازی نیروهای بومی برای جذب در صنایع مذکور نیز همزمان با اجرا انجام می شود.

بازوند تأکید کرد: اجرای این پروژه های کلان در زمان اجرا و بهره‌برداری، بازار کار بزرگی را برای استان کرمانشاه به وجود خواهند آورد، که لازم است پیمانکاران و بخش خصوصی بومی از این ظرفیت و پتانسل بزرگ استفاده کنند و نگذارند مثل زلزله این فرصت بی نظیر برای اشتغالزایی و بهره‌مندی آنها از این پروژه از دست رود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.