پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 11975
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ |
رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه:

۶ مبتلا به کرونای انگلیسی در کرمانشاه شناسایی شد

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی 6 فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان کرمانشاه خبر داد.
۶ مبتلا به کرونای انگلیسی در کرمانشاه شناسایی شد

ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  شهرروشن در کرمانشاه، از‍ شناسایی ۶ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان خبر داد و گفت: یک نفر از مبتلایان جان باخته است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این ویروس به هیچ عنوان کاملا از بین نرفته است، گفت: در آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی کرمانشاه، ۶ بیمار مبتلا به گونه جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

این مسؤول تصریح کرد: در بررسی های انجام شده از اطرافیان اولین بیمار مبتلا به این نوع ویروس، مشخص شد که دو فرزند ۱۲ و ۱۹ ساله این خانم نیز به کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

وی با یادآوری اینکه فرد دیگر مبتلا مَردی ۵۳ ساله و گیلانغربی بوده است، خاطرنشان کرد: این فرد ساکن بندر امام خمینی(ره) است و برای مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش به گیلانغرب مراجعه کرده بود.

شکیبا با تاکید بر اینکه دیگر مبتلا مردی ۵۱ ساله و از کارکنان  بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی است که سابقه مسافرت نداشته و در تماس با مراجعان مرکز محل کارش به این ویروس مبتلا شده است، متذکر شد: این خود زنگ خطر مهمتری است و نشان دهنده گسترش ویروس در میان مردم است.

این مسؤول با بیان اینکه خانمی ۳۹ ساله اهل کرمانشاه دیگر فرد شناسایی شده بوده که سابقه مسافرت سه روزه به سرابله ایلام داشته و دارای علائم شبیه سرماخوردگی شده است، گفت: این خانم پس از چند روز مراجعه کرده و در حالی که هیچ بیماری زمینه ای نداشته است، پس از بستری در یکی از مراکز درمانی شهر، خیلی سریع وارد وخامت اوضاع شده و متاسفانه جان خود را از دست داد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد: تمام افراد در معرض تماس مستقیم این افراد از جمله خانواده، همکاران و همسایه‌ها رهگیری شده و اقدامات لازم برای همه آنان در حال اجرا است.

این مسؤول اظهار داشت: گسترش و چرخش ویروس انگلیسی در کرمانشاه برای همه ساکنان استان، هشدار و اعلام خطر بوده و لازم است با تشدید مراقبت های بهداشتی هرچه سریعتر خود را از معرض ابتلا به این گونه ویروس نجات دهند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.