پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 11658
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, استان ها, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گزارش, گفتگوها, ویژه تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

بن‌بست “نرگس” کرمانشاه یا پاتوق “عشاق” و فساد زیر پوست شهر!

آیا کوچه بن‌بست "نرگس" شهر کرمانشاه پاتوق "عشاق" و مکانی برای فساد زیر پوست شهر شده است.
بن‌بست “نرگس” کرمانشاه یا پاتوق “عشاق” و فساد زیر پوست شهر!

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، این روزها اخبار متعددی از حرمت شکنی در تکیه معاون الملک و سپس، دستگیری مانکن های زنده در یکی از پاساژهای شهر کرمانشاه دست به دست می‌شود و واکنش های مختلفی را به همراه داشته است.

براساس این گزارش، چند روز از درج و انتشار گسترده اینگونه ابتذال های فرهنگی و اخلاقی در رسانه های استانی و کشوری، نگذشته بود، که اخیر اهانت یکی از کارکنان یا اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه به ساحت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدس خائن و وطن فروشی همچون زم (که به تازگی مجازات شده است) خبرساز شد.

برخورد دستگاه های نظارتی با عوامل این نفود فرهنگی آنچنان برنده و جدی نبوده، که امروز شاهد افزایش چنین فجایع اخلاقی و اجتماعی در گوشه گوشه شهر هستیم، مثال دیگر این ابتذال گزارشی دریافتی از ولنگاری فرهنگی و هنجارشکنی در کوچه بن بست نرگس کرمانشاه بود، که دیگر برخی ارازل اوباش و عکاسان آتلیه ای نام آن را کوچه عشاق می‌دانند و با آسودگی هرچه بیشتر اقدام به کارهای خلاف و دور از عرف کرده و عریانی خویش را هم به رخ برگ های پاییزی کشیده و از عابران هم حیا نمی‌کنند.

دغدغه معیشتی نمی تواند توجهی برای این رفتارهایی غیراخلاقی در قدیمی ترین کوچه های لاکچری شهر کرمانشاه باشد، اینجا اکثر جوانان برای دیده شدن، تفریحات ناسالم، رقابت در افزایش مخاطب مجازی و هزاران ضعف فرهنگی که مسؤولان نیز مسبب آن هستند، دست به چنین کارهایی می‌زنند و در این معادله زور نفوذ فرهنگی و غرب گرایی بر تلاش ترویج باورهای اسلامی و ارزش های هشت سال دفاع مقدس و نظام اسلامی چربیده، که اینگونه امکان عمومی را امن برای اهداف خود دیده‌اند.

روی دیگر سکه، اما ضعف و ناکارآمدی مدیران و متولیان فرهنگی از جمله، استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاه های نظارتی و اجرایی همچون نیروی انتظامی است، که با عدم تدوین برنامه های فرهنگی موثر و ایجاد فضایی برای ترویج هنر در قالب اخلاق مداری دینی و رعایت عفت و عرف جامعه، استان را تبدیل به رشد بذر نفوذ فرهنگی و ابتذال اخلاقی یکی پس از دیگری کرده‌اند.

به گزارش شهرروشن، تصاویر و فیلم های که اهالی منطقه چهار کرمانشاه و کوچه نرگس برای این پایگاه خبری ارسال کردند، بیانگر اوج ابتذال فرهنگی و فساد اخلاقی در دورهمی های هدفمندی است که حتی بوی آن شهر را برداشته و صدای اهالی متدین و با اصالت منطقه را هم در آورده است.

گفتنی است، با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر یافتن راهکار موثر برای مبارزه با نفوذ فرهنگی و جدی گرفتن مسئله فوق و معضلات حاصل از آن، امیدواریم ستاد متخصصی برای رفع بحران در استان و نهادهای مربوطه قبل از بروز فجایع بیشتر و هدف قرار دادن سایر ارزش های نظام و مقدسات اسلامی، چاره‌اندیشی کنند و جوانان را که به دام چنین مافیا و نقشه‌های دشمنان اسلام هستند، آگاه کنند و شرایط را برای فعالیت آنان در فضای سالم و دارای عرف اجتماعی را فراهم بیاورند، که اگر زودتر اقدام نکنند، باید منتظر وقایع عظیم و اسفبار دیگری از این دست باشیم و کار از کار… و آب از سر…. گذشته باشد.

باتوجه به حساسیت موضوع و درخواست شهروندان با مراجعه به منطقه مصاحبه‌ای با اهالی کوچه نرگس و جوانان این منطقه انجام داده‌ایم که در ادامه آمده است.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.