پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 11654
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گزارش تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

ضعف عملکرد فرهنگی در کرمانشاه و هنجارشکنی در کوچه “نرگس”

سال ها است ضعف عملکرد مسؤولان فرهنگی در استان کرمانشاه سبب بروز هنجارشکنی به ویژه در کوچه "نرگس" شده است.
ضعف عملکرد فرهنگی در کرمانشاه و هنجارشکنی در کوچه “نرگس”

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، این روزها شاهد انواع و اقسام هنجارشکنی و ابتذال فرهنگی در گوشه گوشه شهر و استان هستیم، که این رویداد حاصل غفلت مسؤولان ارشد و متولیان فرهنگی است، که امروز بایست جای اجرای برنامه های توسعه فرهنگی، تنها راه کار شهروندان نصب درب و موانع بر کوچه های بن بست آن هم با جاذبه‌های بکر طبیعی و گردشگری باشد.

براساس این گزارش، پنج ماه پیش و دقیقا ۳۰ تیرماه گزارشی از این رسانه مبنی بر انحصار یکی از کوچه های منطقه چهار یعنی کوچه نرگس منتشر شد، که سایر رسانه‌های استان نیز اطلاع رسانی برای رفع این معضلات را انجام دادند، اما پشت صحنه و زیر پوست شهر حاکی از جریان دیگری بود، که امروز آن را بررسی می‌کنیم.

تعدادی از شهروندان و اهالی کوچه نرگس واقع در حوالی دلگشا و جزو منطقه چهار کرمانشاه مورخ ۲۲ آذرماه سال جاری (۹۹) برای این پایگاه خبری، تصاویر و فیلمی از ابتذال فرهنگی و عکاسی های غیراخلاقی در فضای باز با عدم رعایت عرف و شئونات اسلامی را ارسال کردند و موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

هرچند این کوچه پیش تر در ۳۰ تیرماه با عناوین ” معابر سراب قنبر کرمانشاه طعمه انحصارسازی صاحبان ثروت ” و ” مبارزه با انحصار غیرمجاز وظیفه شهرداری “، سوژه این رسانه و سایر همکاران قرار گرفت و اطلاع رسانی لازم انجام پذیرفت، نهایتا با مساعدت مسؤولان فقط درب کوچه برداشته شد.

اکنون اهالی منطقه تصاویری از هنجارشکنی و عکاسی های غیراخلاقی از کوچه “نرگس” که به کوچه” عشاق” نیز معروف شده است را برای این رسانه ارسال کرده‌اند، همچنین در بازدید میدانی و حضوری خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه دیدهست شد، هرچند این کوچه دارای جاذبه گردشگری و طبیعت زیبایی است، اما پاتوق عده‌ای از عکاسان و آتلیه ها شده، که برای سوءاستفاده شخصی، حرمت شکنی و تفریح چند دقیقه‌ای، نظم و امنیت منطقه را برهم زده‌اند.

این نکته را هم باید در نظر داشت، که برخی دستگاه‌های اجرایی از جلمه شهرداری، نیروی انتظامی، استانداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکنون اقدام مناسب و برنامه فرهنگی اثرگذاری برای این مناطق انجام نداده‌اند و غفلت آنان سبب بروز چنین ابتذال هایی اجتماعی شده است، که امیدواریم مسؤولان کشوری به این مسائل ورود پیدا کنند.

طبق مشاهدات، باغی که در این کوچه قرار گرفته و آب سراب از آن عبور می‌کند، در مالکیت یکی از اهالی خوش ذوق و طبیعت دوست کوچه “نرگس” به نام آقای حجتی است، که اقدامات خودجوش و فرهنگی بسیاری نیز در احیای فضای سبز و توجه به حفظ محیط زیست را در سایر مناطق شهر کرمانشاه نیز انجام داده‌اند.

گفتنی است، حال سؤال این است، سهم مسؤولان مربوطه برای اقدامات اثرگذار فرهنگی و پیشگیری از بروز چنین صحنه های هنجارشکن و غیراخلاقی با هدف ترویج راهکار‌ی مناسب و ارشاد جوانان علاقمند به هنر عکاسی و طبیعت گردی با رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی چیست؟!

مصاحبه‌ای با اهالی کوچه نرگس و جوانان این منطقه انجام داده‌ایم که در ادامه این گزارش آمده است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.