پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 11508
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, شهدا و دفاع مقدس, ویژه تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ |
لحظاتی پیش:

“فخری‌زاده” دانشمند هسته‌ای ایران به فیض شهادت رسید

"محسن فخری‌زاده" دانشمند هسته‌ای کشورمان ایران اسلامی عصر امروز مورد ترور قرار گرفت و به شهادت نائل آمد.
“فخری‌زاده” دانشمند هسته‌ای ایران به فیض شهادت رسید

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، شهید “محسن فخری‌زاده” دانشمند هسته‌ای کشورمان بودند، که عصر امروز جمعه در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفته و ترور شدند.

براساس این گزارش، شاهدان عینی این فاجعه تروریستی از یک انفجار و پس از آن صدای رگبار در آبسرد حکایت دارد، که یک خودرو هدف این ترور بوده، که مشخص می‌شود خودروی شهید فخری‌زاده است، اما در این میان تلاش کادر درمان برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحان نتیجه نداد و این دانشمند هسته‌ای به دیگر یاران شهیدش پیوست.

گفته می‌شود سه یا چهار نفر دیگر نیز که احتمالا از تروریست‌ها بودند در این درگیری جان باختند و منابع امنیتی ترور شهید فخری زاده را تأیید کرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تلاش‌ها برای احیای شهید والامقام و دانشمند هسته‌ای کشورمان “محسن فخری‌زاده” اثربخش نبوده و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

گفتی است، اوایل سال ۱۳۹۷، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند ،اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه عنوان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

به شهر روشن، نام دانشمند هسته ای ایران شهید “فخری‌زاده” از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته و در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

“شهید محسن فخری‌زاده” نخستین دانشمند هسته ای ایرانی است که « نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیست نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی ۲ سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار کرده است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.