پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 1107
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ |
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه جزو مناطق جنگی کشور شد

استاندار کرمانشاه گفت: با پیگیری های انجام شده، شهر کرمانشاه در لیست مناطق جنگی (دفاع مقدس) کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سال جاری شاهد اقدامات موثری در استان همچون راه اندازی راه آهن غرب کشور در کرمانشاه، خدمات رسانی یک روز در میان قطار کرمانشاه به مشهد و نیز انتقال زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین بودیم.
استاندار کرمانشاه به راه اندازی نیروگاه سدداریان از جمله رخدادهای خوب سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سال به منظور افتتاح پنج هزار واحد مناطق زلزله زده استان و مصوباتی را داشتیم، که امروز این رقم به ۲۵ هزار واحد رسیده است.
این مسوول به سفر عضو کمیسیون امنیت ملی به کرمانشاه و سفر زمینی از خسروی تا کربلا اشاره و بیان کرد: این امر در بازگشایی مرز خسروی اثرگذار خواهد بود و جای تامل دارد.
وی با اشاره به تقریظ رهبری بر کتاب فرنگیس از عمده کارهای فرهنگی و اثرگذار سال جاری، تصریح کرد: کسب مقام و ۱۰ مدال طلا توسط ورزشکاران در مسابقات آسیایی از دستاوردهای برجسته استان بود.
استاندار کرمانشاه به همایش سرمایه گذاران در تهران و نقطه عطف تنظیم تفاهم نامه به همراه سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است اشاره و عنوان کرد: آذر ماه ۹۷ زلزله ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری رخ داد که باتوجه به مقاومت ساخت و سازها خسارت قابل توجهی نداشت و ساختمان ها رفتار و عملکرد خوبی نشان دادند.
وی عنوان کرد: از ۳۷ هزار واحد در حال بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون کار احداث و تعمیر ۲۷ هزار واحد صورت گرفته است، به دلیل برخی هزینه ها، برخی واحدها را تخریب نکردیم، اما در سرپلذهاب سه بلوک کاملا تخریب و بازسازی شد، چراکه امکان مقاوم سازی وجود نداشت.
این مسوول ادامه داد: درخشش کرماشاهیان در مسابقات جام تختی و انتخاب کرمانشاه به عنوان کلان شهر از دیگر امتیاز و موفقیت های سال جاری است که حاصل تلاش مردم و مسوولان این دیار است.
عیدی مسوولان کرمانشاه به مردم در سال ۹۸
استاندار کرمانشاه با بیان خبری خوش مبنی بر قرار گرفتن این شهر شهیدپرور پس از سال ها رشادت و جانفشانی به عنوان مناطق جنگی و دفاع مقدس کشور، اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۱۱۲ قانون، باتوجه به اسناد و عملیات های نظامی در دوران دفاع مقدس، شهر کرمانشاه با پیگیری مسوولان و سرداران استانی و کشوری به ویژه سردار باقری، عظیمی و ریحانی و… به عنوان منطقه جنگی کشور محسوب شده است و از امتیاز و اعتبارات مربوطه بهره مند خواهد شد.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.