پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 11018
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ |
مسؤول ستاد ساماندهی ورزش و جوانان کرمانشاه:

عدم حمایت استاندار از فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه

مسؤول ستاد ساماندهی ورزش و جوانان استان کرمانشاه از عدم حمایت و همدلی استاندار برای ساخت فیلم و آثار دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، عباسی در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران و فیلم‌نامه‌ای نویس مطرح کشور به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان که امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی انتظار واقع در آزادگان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نکاتی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیان فرمودند غنی و پر محتوا است، چراکه که روحیه متعالی و مقام محوری در بیانیه وجود دارد و بر امید آفرینی با شاکله حضور جوانان تاکید دارند.
عدم حمایت استاندار از فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه
مسؤول ستاد ساماندهی ورزش و جوانان استان کرمانشاه به دلایل گلایه مسؤولان فرهنگی استان در زمینه ضعف در همبستگی سخن گفت و افزود: کرمانشاهی ها از خوبی و حماسه چیزی کم ندارند، اما جمع نیستند و از آنجا که ۲۲ سال در این استان زندگی کردم به این نتیجه رسیدم که این شهر و استان از لحاظ نخبه های فرهنگی، هنری، ورزشی و سینمایی بسیار غنی بوده و عفت و پاک دامنی آنها زبان زد است و هیچ کجای ایران نمی‌توان نمونه آن را یافت، اما مردم در بحث مطالبه‌گری و عرصه های سیاسی و… پشت یکدیگر نیستند و پاشنه آشیل آنها ضعف دارد.
عدم همبستگی پاشنه آشیل مدیران فرهنگی در کرمانشاه
این مسؤول ادامه داد: با توجه به رخ داد جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کرمانشاه که امیداریم منشا خیر و برکت باشد، بتوان مسؤولان را دور هم جمع کرد و کارهای شایسته‌ای انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: یادآوری می‌کنم سکانسی از فیلم “در چشم باد” مسعود جعفری جوزانی و کاراکتر شهید حسن باقری که نابغه بزرگ دفاع مقدس بودند و جوان برگزیده قرن بیستم باید لقب بگیرند، که با هلی‌برد در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر حاضر شدند هنگامی که به ایشان گفته شد تانک و تجهیزات چه دارید، گفتند: همین کلاشینکف است و با آن امکانات دفاع جانانه داشتند.
عباسی با بیان اینکه در ستاد ساماندهی ورزش و جوانان استان کرمانشاه فعالیت ورزشکاران را رصد می‌کنم، افزود: انصافا کانون مساجد با دستان خالی و امکانات اندک بهترین خدمات را ارائه می‌دهند، همچنین انجمن سینما جوان استان با آن دو اتاق و چند نیروی دلسوز پای کار فیلم سازی در بحث هنری هستند و حوزه هنری نیز تلاش و کمک های شایسته‌ای دارند و متنوع ترین خدمات را انجام می‌دهند، که اگر چاشنی همدلی و اراده بیشتر شود دستاوردهای خوبی خواهند داشت.
وی به سریال نون.خ و هزینه های سرسام آور آن که از سوی استانداری ارائه شد، اشاره و عنوان کرد: طی جلسه‌ای با استاندار از این مدیر ارشد استانی درخواست کردیم، که برای ساخت فیلمی با محتوای سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و مبحث زلزله و کمک های مردمی اثر تولید کنیم و حمایت کنند، اما آنها به ما گفتند خودمان در حال ساخت سریال نون.خ هستیم که میلیاردها تومان هزینه کرده‌ایم و بعدها منکر مبالغ آن شدند و گفتند ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر نداده ایم.
ریخت و پاش جایی غیر از تولیدات دفاع مقدس!
این مسؤول به سخنان آرش امیری مسؤول قرارگاه رسانه‌ای غرب کشور در خصوص انتقادات به سریال نون.خ در این جلسه اشاره و تاکید کرد: جای آن همه ریخت و پاش ها می‌توانستند در بخش دفاع مقدس هزینه داشته باشند و ما باید در این مطالبه از قدرت رسانه‌ها استفاده کنیم.
مسول ستاد ورزش استان کرمانشاه به حمایت و خدمات افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان در عرصه فیلم سازی اشاره و تصریح کرد: ما با فضاهای بسته‌ای مواجه هستیم و هنگامی که موضوع دفاع مقدس پیش کشیده می‌شود آن را مدیران ارشد و استانی مبحثی کلیشه‌ای می‌خوانند و از سر خود باز می‌کنند در حالی که این استان خواستگاه و مرجع دفاع مقدس کشور محسوب می‌شود.
این مسؤول به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب و تلاش حضرت آقا بر روی این مبحث و نیز انتظار ایشان در خصوص اجرای آن اشاره و تاکید کرد: باید جشنواره فیلم مقاومت ملاک تربیت نسل دولت آینده باشد و تحول ایجاد کند و مفاهیم ارزشمندی از دل آنها آفرید چراکه در بحث سایبری و جنگ نرم به شدت ضعیف هستیم و باید در این راستا روحیه دفاع مقدس را احیا کنیم.
اقتصاد تهاجمی راهکار مقابله با تحریم
وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در مقابل برجام و نقشه های آن جای اقتصاد مقاومتی امروز اقتصاد تهاجمی را در پیش بگیریم و دستگاه‌های متولی فرهنگی پای کار باشند و تحرکی در جامعه ایجاد کنند.
مسؤول ستاد ساماندهی ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: با استفاده از مفاهیم غنی و اجتماعی عرصه فعالیت کارآفرینی و اشتغالزایی فراهم می‌شود و باید به موضوعات اردوهای جهادی و سازندگی با توجه به تحولات گام دوم انقلاب اهمیت داده شود و ما در این راستا حاضر به خدمت رسانی و همکاری هستیم.
فیلم این جلسه را اینجا ببینید


انتهای پیام/ ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.