پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 11011
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ |
رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور مطرح کرد

کرمانشاه مملو از سوژه دفاع مقدس/ در فیلم سازی دلسوز کشوری نداریم

رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور کرمانشاه را مملو از سوژه دفاع مقدس دانست و گفت: استان ما در فیلم سازی دلسوز کشوری ندارد.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آرش امیری در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران و فیلم‌نامه‌ای نویس مطرح کشور به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان که امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی انتظار واقع در آزادگان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم در جشنواره امسال حداقل یک داور کشوری از تهران در کنار داوران استانی باشند و با کمک هم و بررسی آثار نفر اول را با عدالت انتخاب کنند.
رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور تصریح کرد: امکان دارد هر ارگانی که داور باشند چه از صداوسیما، حوزه هنری، بسیج هنرمندان، ارشاد و… نفرات خود را ناخواسته مدنظر داشته باشند و به آن احساس تعلق کنند و نتوانند انتخاب مناسبی انجام دهند، اما زمانی که یک نفر از مرکز کشور در داوری ها قرار بگیرد بین آثار انتخاب بهتری صورت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از سویی هم امکان دارد مدیران تهران قبلا به سازمانی تعلق خاطر داشته باشند، لذا بایست نظارت جدی بر این رقابت ها در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت لحاظ شود.
این مسؤول ادامه داد: از طریق رسانه‌های ملی این مهم مطرح بشود، که فرهنگ هر استانی به درستی نمایش داده شود، چراکه در سریال نون.خ هرچند مبحث زلزله اخیر و مهیب آبان ۹۶ را به خوبی نشان دادند و تلنگری داشت، اما چرا در این مجموعه تلویزیونی سوژه دفاع مقدس را به صورت طنز نتوانستند کار کنند و یک موج گرفتگی را در عین حال با بیان مشکلات آنها به نمایش در بیاورند و این اقدام با مشورت باشد.
رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور با اشاره به اینکه سریال نون.خ میلیاردها بودجه داشت، که این موضوع از سوی استاندار که آن را مطرح کرده بود، تکذیبه خورد، گفت: حتی مردم کرمانشاه را در سریال به نوعی فرصت طلب نشان می‌دادند، در حالی که بزرگان و اساتید ما در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جانفشانی ها کرده‌اند.
امیری به بمباران هوایی شرکت نفت استان در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: مردم در هراس قرار گرفتند و شهدای زیادی تقدیم کشور شد، اما می‌توانست از دل آن طنز سفید در قالب حقایق تلخ و شیرین خلق کرد.
وی افزود: مشکل این است، که برای کرمانشاه دلسوز کشوری در عرصه فیلم سازی نداریم، در حالی که قدم به قدم این استان سوژه دفاع مقدس است.
این مسؤول یادآور شد: هنگامی که میدان آزادی را با بمباران خوشه‌ای زدند صدها نفر شهید شدند و تا لب مرز استان کرمانشاه نیز این وضعیت وجود داشت و پر از سوژه دفاع مقدس است، لذا تقاضا دارم این را به گوش مسؤولان برسانید که یک جشنواره فیلم نمی‌تواند حق رشادت‌های این استان را نسبت به نظام و انقلاب ادا کند.
فیلم این جلسه را اینجا ببینید


انتهای پیام/ ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.