پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 10999
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ |
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس کرمانشاه:

هنرمندان واقعی و مقاوم صحنه دفاع مقدس "کرمانشاهیان" هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: هنرمندان واقعی صحنه های دفاع مقدس رزمندگان و مردم کرمانشاه هستند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلم‌نامه‌ای نویس مطرح کشور به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان که امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی انتظار واقع در آزادگان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان هزاران سوله ورزشی داریم که جوانان هنرمند می‌توانند آنجا تمرین کنند و مجبور به استفاده از فضای پارک ها نشوند. ما باید از جوانان حمایت کنیم تا فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت مردم کرمانشاه، که هشت سال زیر بمباران بودند ارج گذاشته بشود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی فیلم هایی در سطح کشور ساخته می‌شود که دفاع مقدسی نیستند و تاثیری هم در فرهنگ مقاومت ما ندارند و حتی برعکس باشد.
این مسؤول افزود: جشنواره فیلم مقاومت دفاع مقدس منشا خیر و برکت برای استان کرمانشاه است و باید توجه بیشتری به آن شود، چراکه جوانان ما در جنگ تحمیلی سینه سپر کردند و برای حفظ اسلام و انقلاب جان خود را تقدیم کردند، بنابراین هنرمندان واقعی آنها و جوانان و مردمی هستند که در هشت سال دفاع مقدس به ویژه کرمانشاهیان ما از کشور دفاع کردند و از لب مرز تا مرکز درگیر جنگ بودند.
وی با اشاره به اینکه برای کار فرهنگی و دفاع مقدس باید ارزش گذاشته شود، گفت: همه مسؤولان باید برای کار دفاع مقدس پای کار باشند و نسل های آینده ما از جوانان رزمنده و شهدا الگو بگیرند و بهره ببرند، چراکه آنان علاوه بر ایران این امنیت را برای کشورهای همسایه نیز تضمین و احیا کردند.
سردار باباجانی تاکید کرد: در بحث جشنواره مقاومت باید بهای بیشتری به آثار تولیدی داده شود و کمک کنیم، ما هنرمندان بسیاری در استان داریم که با هیچگونه چشم داشتی پای کار معنوی هستند و باید حمایت شوند تا فیلم های کشوری و بین‌المللی بسازند و این شدنی است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث مقاومت هیچ مناسبتی بهتر از دفاع مقدس نمی‌توان یافت و در نسل ها روحیه ایثار، فداکاری و صلابت ایجاد می‌کند، به یاد داریم که شهید باکری با یک اسلحه ساده کلاشینکف روحیه دفاع مقدس را زنده کرد چون نفس ایشان ایثار بود و یک سلاح به تنهایی نمی‌توانست موثر باشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه برای دفاع مقدس باید برنامه ریزی داشته باشیم، اظهار داشت: هفته بسیج و دفاع مقدس نزدیک است و باید کارهای جشنواره فیلم مقاومت انجام شود و سال آینده نیز بهتر از امسال باشد، داوری ها خوب و شایسته باشد، همچنین از افرادی که در این راه فکر می‌کنند و قدم بر می‌دارند قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/ ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.