پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 10792
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/ کهریز1

کهریز کرمانشاه یا شهرک محروم و دور از دید مسؤولان!

شهرک کهریز نام یکی از محلات شهر کرمانشاه است که از مشکلات و عدم امکانات راهی و ساماندهی آن از دید مسؤولان مغفول مانده است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، کهریز  یا پل کهنه یکی از محله‌های شهر کرمانشاه  است، که در منطقه سه شهرداری  این شهر قرار دارد.
براساس این گزارش، کهریز پیش از این روستایی در دهستان قره‌سو در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه  و از توابع این استان است.
شهرک کهریز که به واسطۀ نزدیکی به پل کهنه با نام پل کهنه نیز خوانده می‌شود، تا سال ۹۱ روستایی از توابع دهستان دورود فرامان بود، اما در آن سال به شهر کرمانشاه ملحق شد و شهرک کهریز نام گرفت، با وجود الحاق کهریز به شهر کرمانشاه و فاصله پنج کیلومتری آن از میدان آزادی در مرکز شهر، این شهرک هنوز از امکانات عمرانی، تأسیساتی و بهداشتی شهری محروم است.
خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، به شهرک کهریز سری زد تا از مطالبه و مشکلات مردم این منطقه مطلع شود و آن را به گوش مسؤولان برساند، طبق بازدید میدانی از این منطقه برای ابتدایی ترین اصول بهداشتی و آسفالت شهری آن از سوی مسؤولان اقدام قابل توجهی صورت نگرفته، راه های فرعی و اصلی خاکی است، امکانات درمانگاه، سیستم بانکی، مرکز بهداشت و… را ندارند، همچنین اهالی باوجود بحران کرونا و تبعات آن در فجیع ترین شرایط ممکن با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند مردم می‌گویند ارگان های همچون شهرداری،راه و شهرسازی، فرمانداری، استانداری، نمایندگان مجلس و… تاکنون دردی از آنها دوا نکرده‌اند و فقط هنگام انتخابات در این مناطق دیده می‌شوند و گویا این مناطق را از یاد برده‌اند، در ادامه مصاحب و ویدیو این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم و می‌بینم.


شهر روشن: این منطقه که در آن هستیم کجاست و چه مطالبه و مشکلاتی دارد؟
یکی از اهالی شهرک کهریز کرمانشاه: این منطقه روستای کهریز پل کهنه واقع در منطقه سه کرمانشاه است، مشکلات زیادی داریم و مسؤولان رسیدگی نمی‌کنند، پاکسازی معابر و انتقال زباله‌ها به توسط شهرداری به کندی صورت می‌گیرد، بعد از چندین سال هنوز آسفالت این منطقه به طور کامل انجام نشده و از مسیر دو طرفه یک طرف آن آسفالت ندارد.
شهر روشن: از لحاظ امنیت، معضلات زمین خواری، ضایعات فروشی، کارتون خوابی، افراد متهاجر و… چه مسائل و مشکلاتی در این منطقه وجود دارد و آیا مسؤولان رصد و بازدید یا خدمات رسانی انجام می‌دهند؟
یکی از اهالی شهرک کهریز کرمانشاه: حتی سیستم جمع آوری آشغالها و سطل زباله را ندارد، از مسؤولان تقاضا داریم رعایت حال مردم این منطقه را داشته و به مشکلات منطقه رسیدگی کنند، در این شهرک طی ۱۰ سال اخیر ندیده‌ایم مسؤولان اینجا بیایند و بازدید کنند، این منطقه نیز همچون جعفرآباد در حال تبدیل شدن به ضایعات فروشی می‌شود و مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.
شهر روشن: چرا در این منطقه فضای سبز ایجاد و تعریف نشده و برگه های واگذاری املاک که اشاره کردید چطور بوده و آیا شهروندان این محله از امنیت لازم بهره‌مند هستند؟
یکی از اهالی شهرک کهریز کرمانشاه: زمین برخی از منازل این منطقه برگ واگذاری از سوی شهرداری، بسیج و سپاه دارند و قابل فروش نیستند، اما برخی از زمین ها برگ واگذاری ندارند و قولنامه ای فروختند و گاها یک ملک چندین صاحب و مالک دارد.
شهر روشن: آیا ضایعات فروشی ها مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده‌اند و آیا مسؤولان رسیدگی و بازدید انجام داده‌اند یا خیر و چه درخواستی از مسؤولان دارید؟
یکی از اهالی شهرک کهریز کرمانشاه: ضایعات فروشی در این منطقه تازگی شکل گرفته‌اند اگر با این روند پیش بروند، زندگی در این منطقه را دچار مشکل خواهند کرد، باید ضایعاتی ها به جایی دور از محلات زندگی مردم منتقل شوند و از فعالیت آنان و انتشار انواع آلودگی و بیماری جلوگیری به عمل بیاورند.
خانواده ما اینجا خصوصا در ساعات شب امنیت در هنگام تردد ندارند چراکه محوطه آن دارای ابتدایی ترین امکانات و یا داخل طرح عمرانی نبوده و شهرک کهریز و بسیج در واقع محروم و از کمترین امکانات برخوردار لازم را ندارند، امیداریم مسؤولان رسیدگی کنند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.