پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 10785
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

جولان کرونا در اماکن گردشگری و گلوگاه طاقبستان/ مسؤولان کجایند؟

شیوع کرونا با وضعیت قرمز استان کرمانشاه در اماکن تاریخی و گردشگری این بیماری را تشدید کرده و جولان آن مشکل ساز شده است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، این روزها که استان در وضعیت خطر وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، بازار اماکن گردشگری به ویژه طاقبستان در واقع جولانگاه این بیماری شده و مسؤولان گویا اقدام جدی را در مقابله با این معضلات تدبیر نکرده‌اند، به همین خاطر به گفت‌وگو با امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نشستیم تا راهکاری در مقابله با این وضعیت اسفبار شهر و استان از سوی مسؤولان اندیشه شود.

شهر روشن: آیا اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیانیه ای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی گردشگری صادر کرده است یا خیر؟

قادری: بله پروتکل های بهداشتی به آنها ابلاغ و تصمیماتی گرفته شده، همچنین محدودیت های برای مناطق گردشگری اورامانات ایجاد شده است، که موقت خواهد بود، اما پروتکل‌های به همه مناطق گردشگری و بوم گردی ابلاغ شده است.

شهر روشن: چندین مورد به ما گزارش داده‌اند که متاسفانه تورهای گردشگری در استان کرمانشاه هیچگونه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و حتی فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و اتوبوس ها کاملا پر از جمعیت هستند، چرا؟

قادری: در مورد تورهای مجاز توافق شده، اگر مستندی هست که رعایت نکرده‌اند ما را در جریان بگذارید که برخورد کنیم، تاکید شده که فقط از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس ها استفاده شود، گردشگران ماسک بزنند دستورالعمل بهداشتی تدوین و ارسال شده، حتی اگر موردی باشد برخورد جدی خواهیم داشت، برای همه صنف ها پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده و با تخلفات برخورد می‌کنیم.

شهر روشن: در مورد اقامت گاهی بوم گردی آیا فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود یا خیر؟

قادری: در مورد همه هتل ها و اقاماتگاه های بوم گردی نیز موظف به رعایت دستورالعمل بهداشتی در مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع آن هستند، تک تک اماکن باید مراقبت بهداشتی را در دستور کار قرار دهند و با رعایت پروتکل فعالیت خود را آغاز کنند و در این راستا مرکز بهداشت، تیم های بازرسی اصناف و دیگر ارادت همچون استانداری، فرمانداری، دادستانی و… این موضوع را رصد می‌کنند و موردی هم ممکن است باشید که برخورد خواهد شد.

شهر روشن: چند شب پیش مقابل طاق برجسته طاقبستان مشاغلی همچون کبابی و جگرکی ها با بساطی که راه انداخته‌اند شهر کرمانشاه را با معضلات جدی مواجه کرده و حتی به صورت سیال فعالیت دارند و چهره شهر را مخدوش کرده‌اند و حتی چندروز پیش که اعلام وضعیت قرمز شده بود، اما متاسفانه این امکان باز بود و جلوه محوطه طاقبستان را بهم ریخته بود و حتی جای تردد نداشت، چطور با آنها مقابله می‌کنید؟

قادری: رستوران هایی داخل شهر تحت نظارت صنعت و معدن است و شهرداری باید با آنها برخورد کنند و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آید، چون زیر مجموعه میراث فرهنگی نیستند و باید این نهادها رصد و چاره اندیشی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م/ت

نویسنده : خبرنگار شهر روشن | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.