پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 10765
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/ مرادآباد1

مرادآباد یا فاضلابستان در کرمانشاه!/ مردم از وعده چندساله فرماندار گفتند

مرادآباد نام منطقه‌ای با قدمت در نزدیکی شهرک کیهانشهر است در حالی به درد حاشیه نشینی و عدم تحقق وعده مسؤولان دچار شده‌اند و با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مرادآباد نام یکی از محله های شهرک کیهانشهر در شهر کرمانشاه است، مرادآباد در گذشته روستایی از توابع دهستان دورود فرامان بود.
این روستا در دهستان دورود فرامان قرار دارد و براساس سرشماری مراکز آمار ایران در سال ۸۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر (۴۹خانوار) بوده‌ است.
تپه مرادآباد مربوط به عصر مس و سنگ (هزاره اول قبل از میلاد است) و در شهرستان کرمانشاه، بخش مرکزی، وسط روستای مراد آباد، حاشیه شرقی شهر کرمانشاه واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۵۵۵۴ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران  به ثبت رسیده است.
طرح مسکن ملی در دولت آباد و مراد آباد
به گزارش شهرروشن، معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه طی دو هفته اخیر در جمع اصحاب رسانه، تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی سهمیه در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۹۰ واحد است، اما اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیش بینی می‌کند ۱۲ هزار واحد در قالب طرح مسکن ملی به فاز عملیاتی برسد.
غفوری گفت: در حال حاضر برخی پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته، اما برخی در مرحله تهیه نقشه و دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری‌های مناطق هستند.
این مسؤول عنوان کرد: مناطقی که تاکنون ساخت واحدهای طرح مسکن ملی در آنها قطعی شده در دولت آباد و مراد آباد است، که متأسفانه باوجود انتشار آگهی هیچ یکی از پیمانکاران بومی برای پذیرش پیمانکاری آن شرکت نکردند همچنین اراضی متعلق به تعاونی لشکر ۸۱ زرهی، شهرداری، آموزش و پرورش و غیره نیز در قالب طرح مسکن ملی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
مطالب فوق گوشه‌ای از سخنان مسؤولان استانی بود، که نشان می‌دهد با وجود عدم خدمات رسانی در این منطقه که جزو منطقه سه (همان منطقه‌ محرومی که ضعف مدیرت شهری دارد و موضوع آسیه پناهی در شهرک فدک را نیز اخیر فضای جامعه و رسانه‌ها را متاثر کرد) بحران اجتماعی و آسیبهای آن در حال گسترش است و باید چاره‌ای برای این منطقه اندیشیده شود.


خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، به محله مرادآباد سری زد تا از مطالبه و مشکلات مردم این منطقه مطلع شود و آن را به گوش مسؤولان برساند، طبق بازدید میدانی از این منطقه برای ابتدایی ترین اصول بهداشتی و فاضلاب شهری آن از سوی مسؤولان اقدامی صورت نگرفته، راه های فرعی و اصلی خاکی است، امکانات درمانگاه، سیستم بانکی، مرکز بهداشت و… را ندارند، همچنین اهالی باوجود بحران کرونا و تبعات آن در فجیع ترین شرایط ممکن با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی به انواع بیماری‌های عارضه پوستی و… دچار شده‌اند، مردم می‌گویند ارگان های همچون شهرداری، آبفا، راه و شهرسازی، فرمانداری، استانداری، نمایندگان مجلس و… تاکنون دردی از آنها دوا نکرده‌اند و گویا این مناطق را از یاد برده‌اند.
شهر روشن: محله مرادآباد شهر کرمانشاه چه مشکلاتی دارد و آیا تاکنون مسؤولان مربوطه به این منطقه آمده‌اند تا مطالبات مردم را پیگیری و رفع کنند، چرا این شهرک دارای چنین وضعیتی است و به عنوان اهالی منطقه چه اقدام و درخواستی داشته‌اید و چگونه طی سال‌ها در این وضعیت اسفبار زندگی می‌کنید؟
قول چندساله فرماندار کرمانشاه به مردم مرادآباد!
یکی از اهالی شهرک مرادآباد کرمانشاه: از اصحاب رسانه درخواست داریم مطالبات ما را به گوش مسؤولان برسانید، که اگر می‌توانند لحظه واقعا خانواده خود را جای اهالی منطقه مرادآباد بگذارید، با انواع مشکلات داریم اینجا زندگی می‌کنیم و جای تاسف دارد شهرنشین باشیم، اما هنوز فاضلاب چاهی باشد.
شهرک مرادآباد از کوچکترین امکانات بهره‌ای ندارد و ابتدایی و پایه ترین خدمات از جمله مرکز بهداشت و درمان، عابربانک و… برخوردار نبوده و علاوه بر آن اصلا آسفالت ندارد و همه مسیرها خاکی و سنگلاخی است.
وقتی زمان انتخاب مجلس، شورا، ریاست جمهوری و… می‌شود به یاد مردم این منطقه می‌افتند چهار نماینده و… برای رای جمع کردن می‌آیند وعده می‌دهند و می‌روند و تا چندسال بعد خبری از آن‌ها نمی‌شود.
دو الی سه سال پیش به فرمانداری شهرستان کرمانشاه مراجعه کردیم، که بیایند مشکلات را بینند و فاضلاب مرادآباد را اصلاح کنند و فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه به اهالی این شهرک قول شرف داده بودند که بیاید و دستور دهنده که دو روزه فاضلاب این منطقه را درست کنند، از دو سال پیش تاکنون هنوز آن دو روز نرسیده، تقاضا داریم رسیدگی کنند.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه طی دو هفته اخیر در جمع اصحاب رسانه، تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی سهمیه در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه ۹۰۹۳ واحد است، اما اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیش بینی می‌کند ۱۲ هزار واحد در قالب طرح مسکن ملی به فاز عملیاتی برسد.
غفوری گفت: در حال حاضر برخی پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته اما برخی در مرحله تهیه نقشه و دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری‌های مناطق هستند.
این مسئول عنوان کرد: مناطقی که تاکنون ساخت واحدهای طرح مسکن ملی در آنها قطعی شده در دولت آباد و مراد آباد است که متأسفانه باوجود انتشار آگهی هیچ یکی از پیمانکاران بومی برای پذیرش پیمانکاری آن شرکت نکردند همچنین اراضی متعلق به تعاونی لشکر ۸۱ زرهی، شهرداری، آموزش و پرورش و غیره نیز در قالب طرح مسکن ملی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
رسالت های رسانه‌ها در مطالبه گری حق مردم
مقام معظم رهبری در سخنرانی ارزشمندی که مهر سال ۹۷ عنوان کردند و در توضیح «نامه حضرت امیرمؤمنان علی(ع) خطاب به مسؤولان و فرماندهان نظامی»، این مهم را به مثابه دستورالعملی برای همه مدیران نظام اسلامی دانستند و یادآور شدند: «شفافیت را امیرالمومنین یاد داده؛ ایشان همچنین فرمودند: مطالبه گری به عنوان یکی از وظایف و رسالت های مهم رسانه‌ها محسوب می شود و این مقوله با تاکید دوباره رهبر معظم انقلاب در این باره، حجت را بر همگان روشن ساخت. در این میان رسانه ها می بایست با روشنگری، برگزاری جلسه ها و میزگردهای گوناگون به بیان مطالبات مردم بپردازند و با طرح نقدهای سازنده، فواید شفاف سازی را برای مردم تبیین کنند.
لزوم پاسخگو بودن تمام نهادهای حکومتی
مقام معظم رهبری در این میان تنها مسایل امنیتی و نظامی را به عنوان موارد استثنا مطرح کرده اند و بنابراین می‌بایست به غیر از این ۲ حوزه که اطلاعات محرمانه در اختیار دارند، تمامی سازمان‌ها و نهادهایی که زیرمجموعه سه قوه هستند به امر شفاف‌سازی بپردازند.
گفتنی است، شهر روشن با پیگیری مسائل و مطالبات شهروندان مطالبات آنان را در قالب طرح “دو کلمه حرف حساب” به اطلاع مسؤولان خواهد رساند و آن را تا مرحله کشوری و باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مطالبه‌گری روشن رسانه از مسؤولان و بررسی معضلات اجتماعی شهروندان را تا نهایت پیگیری ادامه خواهد داد و در این راستا از اهالی محترم رسانه و مسؤولان خواستار تحقق مطالبات اقشار محروم جامعه و رفع موانع تا رسیدن به پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه و کشور است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.