پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 10734
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

خودسوزی پنجمین جانباز مقابل بنیاد شهید کرمانشاه/ از خط مقدم تا سیم آخر زندگی!

پنجمین مورد خودسوزی قشر جانباز و ایثارگر کشور مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کرمانشاه رقم خورد و مسؤولان این از خط مقدم به سیم آخر زدن را توجیه می‌کنند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، صبح امروز خبری مبنی بر خودسوزی یک جانباز مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حالی رخ داد که اصحاب رسانه همچنان در شوک عظیم برخورد عجیب اجراییات با آسیه پناهی آلونک نشینی شهرک فدک هستند و این رویدادها جامعه را نیز متاثر و دچار بهت زدگی کرده است.
براساس این گزارش، خبر خودسوزی این جانباز که با تصویر پیکر سوخته و نیمه جانش همه را تاثر کرده، اما عدم پاسخگویی مسؤولان مربوطه در تماس مکرر خبرنگاران برای تشریح واقعیت ماجرا، ابهام دیگری بر رویدادهای اخیر و اسفبار استان همچون جان باختن پناهی ها و بی کفایتی مدیران در مقابل این بحران ها و آسیب های اجتماعی افزوده، (که طبق روال پاسخگویی مدیران ناکارآمد) حجت الاسلام عسگری خودسوزی جانباز را براثر اختلافات خانوادگی عنوان و خود را از بیان دلیل واقعی آن در مقابل این اداره کل (که قطعا براثر مشکلات مربوطه با امور جانباران است) تبرئه می‌کند.
سال های اخیر، چهار خودسوزی مقابل بنیاد شهید کشور رخ داده که این پنجمین مورد در استان کرمانشاه است، حال سوال اینجا است، جوان هایی که سالها مقابل آتش گلوله دشمنان نظام و اسلام قد علم کردند تا از این آب و خاک دفاع کنند، چگونه است که مجبور به فریاد تظلم خواهی و ظلم ستیزی مقابل دستگاه هایی همچون بنیاد شهید می‌شوند که طی این چهل سال از انقلاب شاهد برخی بی مهری مسؤولان نسبت به این قشر هستیم و چنین موادی ارزش های اسلامی را زیرتیغ مناعدان و ایادی غرب و شرق می‌برد، آیا شهیدان ما رفتند که امروز شاهد خودسوزی جانباران و ایثارگران براثر کم کاری مدیران باشیم؟!
هرچند اخباری از این دست بر اثر اختلافات خانوادگی در گوشه و کنار این مرز و بوم می‌بینیم و می‌شنویم و حتی گاها عادی تلقی می‌شود، اما آیا خودسوزی جانباران و رسیدن آنان از خط اول جبهه به خط و سیم آخر دنیا آن هم مقابل بنیاد شهید که چندین مورد آن در کمال تعجب و تاسف در دو سال اخیر رخ داده، بیانگر چه موضوعی است؟! آیا قریب به اتفاق این پنج نفر نمی‌توانستند اختلافات خود را طور دیگری حل و فصل کنند یا جای از کار خدمت رسانی مسؤولان می‌لنگد، که چنین سرنوشت هایی رقم می‌خورد.
نخستین خودسوزی در مورخ دوم شهریور ماه سال پیش در مقابل در ورودی اتاق مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم رخ داد و پس از آن خودسوزی دوم در تهران و سومین مورد یک فرزند شهید در هفته دولت و هنگام غبارروبی گلزار شهدا توسط مدیرکل بنیاد و چهارمین مورد در قم و مربوط به یک جانباز ۴۵ درصدی که در طی بازه زمانی سه ماه صورت گرفته و پنجمین مورد آن نیز امروز در کرمانشاه و مقابل بنیاد شهید را شاهد بودیم.
موارد مشابه نیز در استان کرمانشاه مورخ ۱۲ آبان سال ۹۷ در مقابل فروشگاه اتکا میدان آزادی از سوی فردی ۵۲ ساله بود که فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه و دستگاه انتظامی آن را بر سر اختلافات خانوادگی دانستند.
شهریور سال ۹۷ نیز مَرد ۵۰ ساله مقابل شهرداری تهران به دلیل پلمب مغازه اش و جرائم ۵۰۰ میلیون تومانی که دست به خودسوزی زده بود و درخواست رسیدگی به مشکلاتش را داشت، که در پی بی توجهی مسؤولان به درخواست هایش خود را به آتش کشید، وی حتی قصد داشت که خانواده و فرزندانش را هم بسوزاند که با مداخله مردم جان سالم به در بردند، این واقعه اسفبار همزمان با خروج شهردار تهران از شورای شهر رخ داده بود.
خبرگزاری‌های و کانال های خبری و تحلیلی به نقل از مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه اخبار متناقض را منتشر کردند برخی دلیل این اقدام را مسائل و مشکلات شخصی و عدم اختلاف با بنیاد شهید عنوان و برخی دیگر علت آن را اعتراض به عدم پرداخت تسهیلات مالی خارج از نوبت عنوان کرده‌اند، لذا توقع می‌رود مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه برای افکار عمومی دلایل این امر را شفاف سازی کند.
به گزارش شهر روشن، مراسم بزرگداشت شهید امیرسپهبد علی صیاد شیرازی با حضور فرماندهان لشکری و کشوری نیز مورخ ۲۱ فروردین سال ۹۸ در تالار گُل نرگس کرمانشاه برگزار شد، که قبل از برگزاری در حاشیه آن نشست خبری فرمانده قرارگاه غرب کشور و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفت که در بین سخنان مدیرکل بنیاد جمعی از ایثارگران و جانباران در اعتراض به خدمات این اداره کل مطالبات خود را مطرح کردند، اما به دلیل اصرار روابط عمومی اسبق ارتش و بنیاد از بازتاب در رسانه ها خودداری و ممانعت به عمل آمد.
یادمان نرفته است، که جانباران و ایثارگران به این نوع خدمات رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه معترض بوده و هستند و حال پس از هفت سال از مدیریت حجت الاسلام هادی عسگری (با حکم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی که چند روز پیش از سمت خود به دلیل ناتوانی و بیماری استعفا داد) در این اداره کل می‌گذرد و مشکلات و نارضایتی این قشر برخلاف انتظار، بیشتر شده است و توقع می‌رود مدیران ارشد کشوری در مقابل مطالبات جانباران و ایثارگرانی که سالها برای این مرز و بوم جانفشانی کردند، پاسخگو باشند.
گفتنی است، استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در دفاع از کشور و حفظ آرمان و اهداف انقلاب اسلامی تقدیم نظام کرده است و امیداریم مسؤولان مربوطه رسیدگی به مطالبات آنان را در اولیت هر اموری قرار دهند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.