پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 10672
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/ فدک3

اهالی فدک تاوان اختلافات اوقاف و شهرداری کرمانشاه را می‌دهند!

مردم منطقه حاشیه نشین شهرک فدک که منازل آنان با اسباب و اثاثیه بر سرشان تخریب شده، می‌گویند قربانی اختلافات شهرداری و اداره اوقاف استان کرمانشاه شدند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، ۳۰ اردیبهشت سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام مهمانی خدا، اما به گفته اهالی منطقه شبیخون و حمله اجرائیات شهرداری کرمانشاه به بیش از هفت خانوار کپرنشین که آلونک های ۲۴ الی ۴۰ متری ساخته بودند و مجوز آن را سال‌ها پیش از اداره اوقاف و انشعابات را از شهرداری داشتند، این ماه پر فیض و برکت را قبل از فرا رسیدن عید فطر بر آنان ناگوار و دلخراش کرد.

براساس این گزارش، خبرنگار شهر روشن به اهالی شهرک فدک و برای دلجویی از خانواده آنان به ویژه زنده یاد “آسیه پناهی” (که براثر حملات و هجوم اجراییات و با وجود بیماری آسم، جانش را از دست داده بود)، سری زد و پای سخنان آنان نشست که خانوارها سخنان قابل توجه و تاملی را بیان کردند که پرده های دیگری از این ماجرای هولناک و فاجعه عظیم برداشت و به مرحله جدیدی از این پرونده حیرت آور رسید.

طبق مقررات هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی بایست تخریب و با عوامل آن برخورد جدی شود، اما نه بدون مهلت حداقل ۴۸ ساعته و حفظ امنیت جان شهروندان، یک شبه و در قالب تهاجمی عجیب با شیوه جدید و بی رحمانه، که طی آن یک نفر جان خود را بر اثر این خشونت‌ها از دست دهد و یا حتی با استفاده از افراد عجیر شده و متهاجر از اردوگاه چشمه سفید و… طبق اظهارات اهالی شهرک فدک که این مسئله نیازمند ورود جدی مقام معظم رهبری، امام جمعه کرمانشاه، دستگاه های قضایی کشور به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی مسؤول قوه قضائیه است تا به صورت ویژه بر این وقایع دلخراش رسیدگی کنند.

آنچه در این گزارش به همراه مستندات و با فایل صوتی و تصاویر اصلی و موثق از سوی این رسانه و با مراجعه به محله فدک کرمانشاه و گفت‌وگو با شهروندان میخوانید گوشه‌ای از ماجرای زمین خواری و نوع مقابله مسؤولان مربوطه و مدیران اجرایی با متصرفان است که بیانگر برخی مباحث مهم و پشت پرده از چنین ساختار غیرقانونی و برخوردهای تامل برانگیز متولیانی است که به جد می‌توان گفت محکوم اصلی ماجرا آنان هستند، اما قضاوت را به مخاطبان می‌سپاریم و منتظر پاسخگویی موثر و رفع مشکلات این منطقه از سوی مسؤولان اجرایی هستیم.

خبرنگار شهر روشن در گفت‌وگو با علی میرزائیان یکی از اهالی شهرک فدک به همراه دیگر شهروندان که در حملات اجرائیات شهرداری مورد آسیبهای جدی و تخریب ۱۰۰ درصدی منزل و وسایل زندگی خود قرار گرفته‌اند، نشست و سخنان و مطالبات جدی خود را مطرح کرد که در ادامه این مصاحبه تفصیلی به آن می‌پردازیم.

شهر روشن: از ۳۰ اردیبهشت بگویید ماجرا از چه قرار بود و در شهرک فدک کرمانشاه چه گذشت؟

علی میرزائیان: من الان ۱۲ سال است این زمین را خریدم، و به اوقاف هم اجاره می‌دهیم به خاطر اینکه اوقاف و شهرداری مشکلات داخلی دارند و به شهرداری هزینه نمی‌دهند، تقصیر ما چیست؟

چه قانونی نوشته شده، منی که یک سال و نیم آن را ساخته ام و داخل این خانه زندگی می‌کنیم خوب، چرا باید سقف رو روی سرمان تخریب کنند، چرا آن ۲۰۰ خانه دیگر شهرک فدک را تخریب نمی‌کنند؟

این خانه را از مالک قبلی یعنی محمدطاهر کله هویی خریداری کردم و او هم ۱۲ سال از اوقاف خریده است، تعدادی از این منازل چون تغییر کاربری نخورده اند اکنون اکثرا تغییرکاربری خوردند نمی‌شود گفت این مسیر همه جاده است، اینجا همه منازل قطعه بندی شده‌اند.

فقط به خاطر اینکه شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با هم مشکل دارند، ما باید بسوزیم و بسازیم، زمین جزو فضای سبز نیست، بلکه مال اوقاف بوده است و خریداری کردیم.

اوقاف روی زمین ها دست می‌گذارد و می‌گیرد، نمی‌دانیم چرا، آدرس هفت منزل مسکونی که با اسباب و وسایل و زن و فرزند یه روزه و در ماه رمضان بر سر آنها تخریب شد، واقع در شهرک فدک، فاز ۲ و خیابان جعبه فروشان است.

اهل شهرستان هرسین هستم و همسر بانو زهره نوازنده اهل بندر، چون سکته کرده‌ام نمی‌توانم با لهجه هرسینی صحبت کنم.

صحبت های همسرم را تایید می‌کنم و از سر خیابان تا ته و الهی این محله از هر کسی بپرسید تایید می‌کنند که آن روز چه فاجعه‌ای بر سر منازل و ما آوردند و اجراییات شهرداری چه برخورد با ما داشتند، امیدوارم صدای ما به گوش مسؤولان کشوری رسانده شده باشد.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.