پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 10275
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ |
استاندار کرمانشاه:

جهش تولید نسخه ای برای جبران خسارت های ناشی از کرونا است

استاندار كرمانشاه گفت: تنها نسخه ای كه می‌تواند مشکلات و چالش های ناشی از كرونا را در كشور و استان جبران كند، جهش توليد است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نخستین جلسه ستاد جهش تولید که با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ ضمن قدردانی از تلاش و ایثار کادر بهداشت و درمان و همکاری و همراهی مردم فهیم استان، گفت: از اعضای ستاد کرونا و همه عوامل اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، شورای های روستا و شهر، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها و همه زحمتکشان بی ادعا تشکر و قدردانی می‌کنم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به ویژگی ها و شرایط سخت در سال ۹۸، اظهار داشت:  سال گذشته برای کرمانشاه سال پرتلاطم و سختی بود؛ زیرا با سیل آغاز و با کرونا خاتمه یافت، اما در عین حال توفیقات خوبی در حوزه های مختلف از جمله کاهش نرخ بیکاری برای استان حاصل شد.
وی تصریح کرد: در همان روزهای اول سال ۱۳۹۸،  کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری را هدف گذاری کردیم که خوشبختانه این هدف گذاری در ۹ ماهه اول سال گذشته محقق شده، که امیدواریم برای سه ماهه بعد که در آینده اعلام می‌شود به این مهم رسیده باشیم و هدف ما، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری به عنوان یک اولویت ویژه بود.
وی رسیدن به هدف گذاری کاهش نرخ بیکاری را مرهون تلاش همه مدیران استان در بخش های مختلف عنوان و بیان کرد: این تلاش ها همچنان باید به صورت مضاعف برای افزایش اشتغال در استان ادامه داشته باشد.
بازوند ادامه داد: در سال گذشته علاوه بر تدوین سند اشتغال، سند رونق تولید و سند اقتصاد مقاومتی استان را تهیه و ابلاغ کردیم که این موضوعات بستری برای کمک به شکوفایی و توسعه اقتصادی استان بودند.
استاندار کرمانشاه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نامگذاری هایی که هر ساله توسط مقام معظم رهبری برای کشور اعلام می‌شود، یک کار کارشناسی بسیار دقیق، هوشمندانه و با درایت است و با توجه به اینکه کشور با چالش هایی همراه است؛ ، نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید بسیار مهم و قابل توجه است.
این مسؤول تصریح کرد: دولت این نامگذاری را به عنوان یک راهبرد در دستور کار خود قرار داده است و ما نیز در استان موظف هستیم که جهش تولید را به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دهیم و خوشبختانه بسترهای لازم با توجه تدوین اسناد بالا دستی از جمله سند اشتغال، سند رونق تولید و سند اقتصاد مقاومتی در استان فراهم است.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اهتمام و تلاش جدی همه مدیران برای سرعت بخشیدن به توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر استان با توجه به نامگذاری سال جهش تولید، بیان کرد: “جهش تولید یعنی ۱۰ برابر شدن سرعت کارها در تمامی زمینه ها است”، لذا همه باید با یک همراهی و همکاری مناسب در سال جاری بتوانیم در تمامی حوزه ها این جهش تولید را ایجاد کنیم تا مردم آثار آن را در سر سفره های خود لمس کنند.
وی بیان کرد: جهش تولید بدون ابزار ممکن نیست و یکی از ازابزارها برای جهش تولید جذب سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به بیماری کرونا و چالش هایی که به لحاظ این بیماری برای حوزه های مختلف در کشور و استان ایجاد شده، اظهار داشت: چالش های بسیارى به لحاظ این بیماری در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت برای کشور ایجاد شده و این بیماری در حوزه اقتصادی منجر به کشیده شدن ترمز سرعت اقتصاد کشور شده است، لذا همگی باید توجه کنیم که برای مقابله با این چالش، تنها نسخه ای که می‌تواند این عقب ماندگی را جبران کند همین جهش تولید است.
وی تاکید کرد: همه باید با درایت و دور اندیشی نهایت تلاش خود را برای تحقق نامگذاری امسال یعنی جهش تولید به کار بگیریم، چراکه همین موضوع مانع از ایجاد چالش ها و گسل های ناشی از بیماری کرونا در حرکت استان به سمت شکوفایی و رونق اقتصادی می‌شود.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به لزوم تلاش بیشتر در حوزه اشتغال استان باید قادر باشیم که یک پیوست جهش تولید در اسناد بالادستی یعنی اشتغال، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی استان ایجاد و بیش از پیش به حوزه های تولید و اشتغال توجه کنیم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیشنهادی برای جهش تولید در استان کرمانشاه تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها ۲۴ ساعت زمان دارند نظر خود را درباره این پروژه‌ها برای تغییر و اعمال نظر بیان کنند.
وی برخی از این پروژه‌ها از جمله دهکده لجستیک، قطار شهری، سامانه گرمسیری و  … را از پروژه‌های خوب و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز در اجرای پروژه‌های جهش تولید استفاده شود و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های پیشنهادی جهش تولید استان کلان و بزرگ هستند و ظرف یک سال به اتمام نمی‌رسند، تصریح کرد: اگرچه اولویت با تکمیل پروژه‌های موجود است، اما نباید مانع از شروع پروژه‌های جدید شویم، زیرا آغاز این پروژه‌ها از ملزومات توسعه استان است و از اینکه پروژه ها امسال به اتمام می‌رسند یا نمی‌رسند نباید نگران باشیم و باید به سمتی حرکت کنیم که پروژه ها بستر جهش تولید را فراهم کنند و باید آثار و نتیجه برنامه های جهش تولید باید در زندگی، اقتصاد و سفره مردم ملموس باشد.
استاندار کرمانشاه به سفر سال گذشته پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اشاره کرد و خواستار جدیت و تلاش بیشتر مدیران برای اجرای پروژه های مصوب سفر شد.
وی از مدیران استان خواست که با حضور در صداوسیما نسبت به اطلاع رسانی از اجرای برنامه های سال گذشته و همچنین اجرای پروژه های سال جدید اقدام کنند، چراکه این موضوع منجر به امیدواری در جامعه از اقدامات و برنامه های در حال اجرای استان می‌شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.