پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 10225
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ |
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

۶۵۰ واحد غیرمجاز دام در کرمانشاه پلمب شد/ دامپزشکی در راس مقابله با کرونا

مدیرکل دامپزشكی استان کرمانشاه از پلمب بیش از 650 واحد غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در استان خبر داد.

امید حاج محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه ضمن تبریک فرار رسیدن عید نوروز با ارائه گزارش عملکرد سال قبل، اظهار داشت: دامپزشکی ارگانی خدمات رسان است و از عملکرد سال ۹۸ راضی هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه روستایی و شهری خدماتی را ارائه می‌کنیم، افزود: در روستاها واکسیناسیون و ایمن سازی دام ها علیه بیماری ها مشترک بین دام و انسان به ویژه واکسیناسیون تب برفکی، بروسلوز، تب مالت، هاری، شاربن و… به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال قبل سالی مالی بسیار دشواری برای دامپزشکی استان کرمانشاه بود، گفت: سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار راس نوبت سر واکسیناسیون برای سه میلیون و ۱۰۷ هزار دام سنگین عملکرد خوبی بود.
حاج محمدی ادامه داد: با همه توان و به لحاظ نیروهایی دامپزشکی که کفاف نمی‌کند، تلاش خود را به کار گرفتیم و در حال خدمات رسانی در حوزه دامپزشکی هستیم، همچنین در مبحث نظارت های شهری و فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه ها دام و طیور فعالیت قابل توجهی داریم.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: سال قبل چهار کشتارگاه سنتی را توانستیم جذب اتاق و تجهیزات پیش سرد کنیم به نحوی که در پاستوریزه کردن گوشت نقش موثری دارند و کشتارگاه صنعتی در شهرستان کنگاور را هم افتتاح کردیم.
این مسؤول عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی دام ماهیدشت به دلیل مشکلات آب رسانی و… بیش از ۱۰ سال راکد بود، که سال ۹۸ با حمایت قابل تحسین استاندار کرمانشاه و متولیان عالی رتبه و نیز سازمان دامپزشکی توانستیم مجدد آن را به عنوان کشتارگاه فوق پیشرفته ای فعال و راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در زمینه کشتارگاه طیور استان کرمانشاه نیز دامپزشکی خدمات خوبی عرضه کرده است، چراکه تلاش داریم گوشت سالمی را به دست مردم برسانیم.
وی تصریح کرد: در فضای بحرانی کشور و مقابله با کرونا مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شده و ما نیز تلاش کردیم با حمایت مجموعه فرمانداران، دادستان، روسای دامپزشکی شهرستان ها، مرکز بهداشت، نیروهای انتظامی و… اقدام به پلمب واحدهای غیرمجاز مرغ زنده و قصابی های غیربهداشتی را از سر بگیریم و در این راستا آنان را به سمت و سوی عرضه مرغ بسته بندی و بهداشتی سوق دهیم.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از اواخر سال قبل و فرودین سال جاری ۹۹ بیش از ۶۵۰ واحد دام غیرمجاز در استان برای مقابله با کرونا پلمب شده است، ادامه داد: هرچند چاره‌ای جز پیشگیری از این بحران نداریم و خواهان تضرر شهروندان و تولید کننده ها نبوده ایم، اما باید به سمت فروش و عرضه مرغ بهداشتی پیش برویم.
حاج محمدی با یادآوری اینکه استان کرمانشاه و قطب دامپروری است و مبحث جدی عرضه دام را در دستور کار دارد، افزود: در بهترین منطقه زاگرس قرار داریم و محصولات دامی به لحاظ کیفیت از ویژگی خاصی بهره‌مند است، لذا تولیدات و صادرات را داریم و در بحث مبارزه با قاچاق نیز وظایف سنگینی بر عهده ما قرار دارد.
این مسؤول عنوان کرد: حدود ۳۲۳ هزار راس گوسفند و بز از استان کرمانشاه به دیگر نقاط را به همت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه صادر کردیم و همچنین صادرات یک هزار و ۶۰۰ راس گاو (دام سنگین) را در سال قبل انجام دادیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت و خدمات دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مجوز احداث داروخانه دامپزشکی را داریم و ۱۶ کلینیک دامپزشکی نیز به همراه ۲ شرکت پخش دارویی و صادرات را به مجموعه فعالیت ها اضافه کرده‌ایم، لذا اکنون چرخه دامپزشکی به خوبی در حال گردش است و جوانان دارای مدرک تحصیلی این رشته دارای اشتغال و کارآفرینی هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و… در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.