پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 10125
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

پله برقی یا اثر باستانی کرمانشاه/ این کلانشهر صاحب دارد؟

میدان آزادی واقع در کلانشهر کرمانشاه یکی از پر عبور و مرورترین نقاط شهر است، اما این روزها از کمترین امکانات یعنی پله برقی هم محروم مانده است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، یکسال و چند ماه پیش گزارشی با محتوا و مطالبه مردمی در خصوص عدم ساماندهی پله برقی های شهر منتشر کردیم و از شهروندان مصاحبه گرفتیم تا دغدغه و خواسته های خود را با مدیران و مسؤولان استان مطرح کنند و به آن رسیدگی شود.
براساس این گزارش، بعد از گذشت بیش از یکسال مجدد سراغ این سوژه رفتیم تا پس از آن گزارش های که این رسانه و مابقی همکاران و خبرنگاران در این راستا تهیه کرده‌اند، ببینیم آیا شهرداری، شورای شهر، فرمانداری، دفتر امام جمعه، استانداری و دیگر مسؤولان و… گوش شنوایی برای شنیدن و حل مشکلات و مسائل مردم داشته‌اند، یا همچنان این معضلات به قوت خود باقی است و وضعیت روزبه‌روز اسفبار تر می‌شود؟!…
بارها گفتیم و نوشتیم: میدان آزادی واقع در شهر کرمانشاه یکی از پر عبور و مرورترین نقاط شهر است، که راه های مواصلاتی بسیاری برای تردد خودروها و حتی عابران پیاده به این مرکز اصلی منتهی می‌شود.
نکته قابل توجه و چشم گیر این ناحیه از شهر کرمانشاه علاوه بر وضعیت نابه سامان بازارچه تره بار آن، وجود پل برقی پر قدمتی است، که طی سالهای اخیر کمترین استفاده از آن از سوی شهروندان کرمانشاهی صورت می‌گیرد، چراکه از ۲۴ ماه سال چهار ماه آن هم کار می‌کند.
سال قبل مشاهده کردیم، که حتی کار به جایی رسید که برای این وسیله رفاهی یعنی پله برقی هایی که خاموش بود، نگهبان گمارده شده، و طبق گفته اهالی آن نگهبان طبق ساعات اداری برجایگاه مراقبتی اسکان داشت و در صورت عدم وجودش در واقع پلمب بود و مردم محروم از این ابراز رفاهی بودند و از پله های عادی تردد می‌کردند.
این مسئله در حالی بود، که افراد کهنسال و شهروندان ناتوان در ساعات یاد شده امکان استفاده از این پل های برقی ( که منابع مالی آن از محل عوارض شهرداری تامین می‌شود) را نداشتند، در صورتی که سایر پل های برقی شهر کرمانشاه در نقاط کور، دور و یا نزدیک با وجود دوربین های نصب شده قابل رصد و کنترل بودند و طی شبانه روز مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
شهروندان کرمانشاه طی درخواست های فراوان در چندسال اخیر از شهرداری، شورای شهر و مسؤولان مربوطه خواهان رسیدگی به این موضوع شدند و مرکز صداوسیمای استان نیز چندین بار گزارش های بسیاری را دستخوش این سوژه کرد، اما گویا این بوق و کرناها به گوش عده‌ای نتیجه بخش نبود و پس از مدت کوتاهی روال قبل و عدم استفاده صحیح از آن در پیش گرفته شد تا جایی که امروزه حتی میبینم وسایل آن به بهانه نظافت ربوده و یا منتقل می‌شود و بعد از مدتها همچنان درب آن ها بسته و پلمب شده است.
حال جای این پرسش وجود دارد، که چرا هیچ یک از مسؤولان احتمالا با وجود تردد از این ناحیه پراستفاده و درون شهری چگونه کوچکترین توجهی به درخواست ملت بزرگ و مردم متعهد این دیار نداشتند و بر وعده های مکاتباتی و سخنرانی های پوچی که دارند، بسنده کردند و دست مردم از این رفاه و امکانات که حق هر شهروندی خواهد بود، خالی مانده است.
خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن در گفت‌وگوی اختصاصی که تابستان سال ۹۷ با تعدادی از شهروندان این کلانشهر داشت، پای صحبت های آنان نشست و مطالبات مردم را اطلاع رسانی کرد که در گزارش ذیل مشاهده می‌کنید.
مصاحبه مردمی: پله برقی یا اثر باستانی کرمانشاه/ این کلانشهر مسؤول دارد؟
گرمای شدید در فصل تابستان و سرمای سوزناک زمستان عبور و مرور در این نقطه از شهر کرمانشاه را با مشکلات فراوانی در طول سال مواجه می کند، از سویی مسافت خیابان عریض میدان آزادی بر معضلات آن افزوده و پروژه های نیمه کار نیز با چاله چوله های متعدد به همراه موانع موجود چهره این منطقه را برهم زده و اگر عابر این خیابان بشوید باید از مهارت بالایی برخوردار باشید تا این موانع را پشت سر گذاشته و به سلامت در اسرع وقت به مقصد برسید.
این مطالب خلاصه گزارشی بود که سال قبل تهیه و منتشر کردیم، حال با توجه به راه‌اندازی طرح “دو کلمه حرف حساب” شهر روشن و استقبال از آن، برخی شهروندان نیز پای کار آمدند و در تکمیل آن گزارش و مطالباتی را برای ما ارسال کردند، که جای تامل دارد.
رضا ویسی یکی از جوانان کرمانشاه و با تعهد است که طبق سخنانش به شهر خود کرمانشاه عشق می‌ورزد و با جمعی از دوستان در فضای مجازی به دنبال مطالبه گری و طرح مباحث اجتماعی است و در این راستا نیز سری به گوشه و کنار شهر زده تا به عنوان یک شهروند  و فعال اجتماعی این موضوعات را به کمک رسانه و مردم پیگیری کند.
گزارش از رضا ویسی: پله های برقی کرمانشاه خاموش و بلااستفاده است
این فعال اجتماعی از پله برقی های سطح شهر از جمله پله برقی های، بلوار شهید بهشتی(بیمارستان طالقانی، سه راه ۶ بهمن(پارک علم و فناوری ) و میدان آزادی (گاراژ سابق ) کرمانشاه فیلم، تصویر و گزارش تهیه کرده است، که به موارد جالب توجه همچون خاموشی ممتد و حتی برداشتن پله های برقی رسیده، که شهرداری چندماه بیشتر می‌شود آن را به بهانه تمیزی و نظافت برداشته و همچنان بازگردانده و نصب نکرده است.
حتی از دستفروشان زیر پل میدان آزادی پرسیده شده، کی پله برقی ها را خراب کرده؟ که پاسخ دادند: شهرداری پله ها را برای تعمیر و شستشو برداشت و حال از آن زمان حال مدت طولانی می‌گذرد، که در پل را بستند! حتی تاکید کردند خودتان که میدانید شهرداری همه…!
این ها صحبت‌های دستفروشان است، که سال ها است زیر پل هوایی عابر پیاده میدان آزادی (گاراژ سابق) کار می‌کنند و اگر در ویدئو ارسالی (که روز قبل گرفته شده) هم دقت کنید پله های پل را کندند و همچنان بر آن قفل زده‌اند و خبری از تعمیر نیست…
شهروندان که از پروژه‌های ناتمام شهرداری و قایم موشک بازی های شورای شهر کرمانشاه خسته شده‌اند، از خود می‌پرسند، اگر طبق سخنان هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه که گفته بود، طلوعی شهردار کرمانشاه کوله باری از تجربه است!! و شهردار مناطقی از تهران بوده! اکنون چرا در مدت یکسالی که شهردار کلانشهر کرمانشاه شده کار خاصی از این مسؤول ندیدیم؟
همچنین سوال آنان این است، اگر شورای شهر کرمانشاه از شهردار راضی نیست، چرا هیچ اقدام موثری انجام نمی دهند ؟! مگر خود شورا مسئول انتخاب شهردار نیست؟!!!! پس فرمانداری، تعزیرات، حراست و بازرسی کجا هستند؟! این ارگان ها مگر دستگاه های نظارتی نیستند، تا کی باید بشینیم و نظاره گر ناکارآمدی حضرات باشیم، آیا واقعا مردم کرمانشاه بازیچه دست یه عده نامتخصص نا کارآمد هستند؟!
یکی دیگر از شهروندان نیز معتقد بود، مشکل از خود نفرات است، که نمیخواهند کار کنند و توانایی انجام کار را ندارند و دنبال مقصر هستند، همچنین زمانی که طرف تخصص لازم و تعهد داشته باشد و وام دار هیچکسی نباشد می‌تواند کار کند چرا که از قدیم گفتند به عمل کار برآید به سخن گفتن نیست.
کار در شهرداری مناطق تهران هم هنر نیست چون آنجا سیستم مدیریت یکپارچه دارد و درآمد مشخص و نفرات توجیه شده هستند، اعتقاد دارم که اگر آن مناطق حتی شهردار نداشته باشد سیستم کار خودش را می‌کند و مثل کرمانشاه نیست و قدرت و شدت اهمیت ریسک برای کرمانشاه خیلی بالا است، اما در تهران این چنین نیست، از طرفی یک برنامه عملیاتی و اجرایی مصوب و کارشناسی شده برای کرمانشاه پیدا نخواهید کرد، به ویژه از حرف و مصاحبه ها و جلسات بیهوده و بدون نتیجه مسؤولان.
شهر روشن در گزارشی نیز به تحلیل عملکرد و سناریوی شهرداری با شهردار کرمانشاه پرداخت و گزارش های بسیاری از پروژه های نیمه کاره همچون مجتمع فیروزه، آبگرفتگی شدید معابر و… تهیه کرده است، که منتظر پاسخگویی و رسیدگی مسؤولان است.
مطالب بیشتر:
رسالت رسانه ها روشنگری و آزادی بیان است/ طلوع بی فروغ در شهرداری کرمانشاه!
سناریوی شورای شهر با شهردار پروازی کرمانشاه یا شانتاژ انتخاباتی!
آسیب رسانی جدی آبشوران به تکیه معاون الملک/ اعتبارات و طرحی جامع در حفظ آثار تاریخی نیاز است
انفعال شهرداری، شورای شهر و فرماندار در یک پروژه نیمه کاره
جدیت مسؤولان در حل مشکل مجتمع فیروزه کرمانشاه/ آیا شورای شهر در یک امتحان پیروز خواهد شد؟
وضعیت اسفبار مجتمع فیروزه در کرمانشاه به روایت تصویر
اهالی آناهیتا را آب برد، شهرداری کرمانشاه را خواب!
گفتنی است، شهروندان کرمانشاهی میتوانند در طرح دو کلمه حرف حساب شهر روشن، مطالبات، گزارش، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و موضوعات مهم شهری خود را با ما در میان بگذارند و رسیدگی به آن را از مسؤولان خواستار باشند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.