پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 10050
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ |
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه:

خوشنویسان برتر جشنواره کشوری "قداست قلم" در سنقر تجلیل شدند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان خوشنویس جشنواره کشوری قداست قلم به میزبانی سنقروکلیایی خبر داد.

به گزارش شهر روشن و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان سنقروکلیایی، همایون زین الدین ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و اجرای برنامه های مناسب این ایام در کانون شهرستان ها، اظهار داشت: صبح روز بیستم بهمن ماه به مناسبت ایام اله شکوهمند دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم با شکوهی از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی سنقر در این شهرستان برگزار شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مراسم با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و شورای شهر و با حضور استاد داود نیکنام رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور و فلاح مشاور مرکز و رئیس و هیئت رئیسه انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه، شاعران بسیجی نخبه استان کرمانشاه، معصومی زاده فرماندار شهرستان سنقروکلیایی، اعضای شورای تامین و اداری شهرستان، اقشار مختلف مردم، فرمانده سپاه ناحیه سنقر و همکاران این نهاد، گروه نمایش کانون بسیج هنرمندان کنگاور و جمعی از هنرمندان بسیجی سنقر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سنقر برگزار شد.
این مسؤول ادامه داد: در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری برجسته کشور حاج علی گلرخساری و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، همچنین رضا بنی عامریان به عنوان مجری مراسم در جایگاه قرار گرفت و با قرائت اشعاری در وصف سردار دل‌ها و گرامیداشت دهه مبارکه فجر از سرهنگ پاسدار رضا سالاری فرمانده سپاه ناحیه ی سنقر به عنوان میزبان مراسم دعوت به عمل آمد تا به بیان نکاتی در رابطه با دهه فجر و اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بپردازد و یکی از سروده های خود را قرائت کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: در این مراسم از شاعران میهمان از جمله علی ابراهیمی از کرمانشاه و رضا نظری از کنگاور دعوت شد و شعری های خود را خواندند.
وی یادآور شد: در بخش دیگر این مراسم استاد داود نیکنام رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور به ایراد سخن پرداخت.
وی عنوان کرد: اقبال بنی عامریان از شاعران سنقر و یزدان بابایی از شاعران شهرستان صحنه به شعر خوانی پرداختند، همچنین در اجرای شعر خوانی شاعران هنرمند بسیجی ایلیا حشمتی با اجرای زنده زیر صدا شاعران را همراهی می کرد.
زین الدین در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری آئین یادواره اشاره و بیان کرد: آئین یادواره شهدای هنرمند شهرستان سنقروکلیایی در ادامه مراسم فوق با حضور مسؤولان از سوی سازمان بسیج هنرمندان، سپاه ناحیه سنقر و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد:؛در این آئین از خانواده معظم  ۶ شهید هنرمند از جمله شهید ابوالحسن ایرانی، شهید ابراهیم صدری، شهید جواد عصری، شهید حسین ایرانی، شهید رضا قربانی و شهید حسین ایرانی تجلیل به عمل آمد.
این مسؤول از تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی جشنواره سراسری سراسری بسیج خبر داد و افزود: توسط رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد، همچنین تجلیل از شاعران و عوامل اجرایی نیز انجام پذیرفت.
زین الدین افزود: با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و گروه نمایش کانون بسیج هنرمندان شهرستان کنگاور با نمایش تریبون آزاد به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عظیمی در ادامه اجراهای خود در شرق استان اینبار در شهرستان سنقر حاضر شد و با اجرای خود مراسم باشکوه به انتها رسید و هنگام خروج از مدعوین پذیرایی به عمل آمد.
گفتی است، از سوی سپاه ناحیه سنقر و سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ضمن تقدیر از شاعران گرامی حاضر در برنامه از استاد عبداله جواری رئیس انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه به عنوان پیشکسوت خوشنویسی و مرتضی بنی عامریان به عنوان فعالترین هنرمند بسیجی و مسؤول گروه خوشنویسی بسیج هنرمندان سنقر و علی حشمتی به عنوان فعالترین مدیرکانون بسیج هنرمندان  سپاه ناحیه سنقر در استان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.