پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 7265
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گزارش تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ |
در جلسه هم اندیشی صنایع دستی کرمانشاه مطرح شد

لزوم برندسازی صنایع دستی در بانک شاهی کرمانشاه و جذب گردشگر

ایجاد برندسازی صنایع دستی در بانک شاهی و سرای نو کرمانشاه برای جذب گردشگران و اشتغالزایی منطقه حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، اولین جلسه هم اندیشی اتاق فکر انجمن صنایع دستی با محوریت راه اندازی بازارچه صنایع دستی و گردشگری سرای نُو به همراه جمعی از مسؤولان مربوطه در موسسه خیریه امدادگران عاشورا در کرمانشاه برگزار شد.
سیدجلال ابراهیمی منش در این جلسه اظهار داشت: از ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در محل راسته بازار سرای نُو و در کنار بانک شاهی از آثار ارزشمند و دارای پتانسیل گردشگری در منطقه حمایت مادی و معنوی را به عمل می‌آوریم.
 

رئیس مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در کرمانشاه با اشاره به اینکه بازار صنایع دستی باید جامعه هدف را بشناسند، تاکید کرد: در کربلای معلی مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی وجود دارد که به عنوان مثال نشانه پنجه دست پنج تن آل ابا (تلفیقی از صنایع دستی) را در جامعه هدف مشخص کردیم، لذا باید مطالعه کنیم چه نیاز سنجی باید انجام شود.
وی با بیان اینکه باید در استان های همجوار خارج از کشور ایران برای فروش صنایع دستی برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: از کارشناسان این عرصه باید کمک گرفت، چراکه همه اقدامات اقتصادی برای فروش و درآمدزایی است.
ابراهیمی منش بیان کرد: یک ضلع این اقدام استفاده از کالاهای با کیفیت، یک ضلع برنامه سازی و یک ضلع نیز قیمت گذاری صحیح در همه سطوح است و ضلع هم ایجاد شبکه سازی فروش صنایع دستی خواهد بود، لذا در صورت وجود این چهار ضلع فروش و درآمدزایی صنایع دستی امکان پذیر می‌شود.
این مسؤول با یادآوری اینکه اگر سازمانی عمل کنیم هرچه جلوتر برویم راهکار بیشتری داریم، افزود: هرچه سازمان به درستی هدایت شود حمایت لازم به وجود می‌آید، بنابراین با کمیت مخالفت داریم، اگر اسکله آن وجود داشته باشد حائز اهمیت است.
رئیس مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در کرمانشاه گفت: برندسازی در صنایع دستی اهمیت بالایی دارد، همیشه خریدار برندهای خوب در جامعه افراد مهم و فهیم هستند و کیفیت کار را تشخیص می‌دهند، همچنین در طولانی مدت بازدهی خوبی دارد و این کیفیت را استاندارهای جهانی تشکیل می‌دهد.
این مسؤول با اشاره به اینکه اولین مسئله تملک مکان مناسب برای عرضه محصولات صنایع دستی در کرمانشاه است، گفت: طراحی شهری، تامین آسایش رفاهی زندگی، کاربری برای شهروندان حائز اهمیت است، همچنین باید تملک حجره های اطراف بانک شاهی را شناسایی کنیم و با رایزنی بتوانیم مسائل مالی و بودجه‌ای را برنامه‌ریزی کنیم.
ابراهیمی منش در خطاب به محمدرضا خردمند مالک بانک شاهی درراسته بازار اسلامی کرمانشاه، ادامه داد: هدف والایی در کمک به استان و رونق و احیای صنایع دستی دارید و این روحیه قابل ستایش است، پیشنهاد خود را در میان بگذارید.
محمدرضا خردمند در این جلسه اظهار داشت: قبلا به عنوان مسؤول هیات امنای مسجد فیض مهدوی در سرای نو برای بازسازی آن خدماتی انجام دادیم و با برآورده کمترین هزینه ها و استفاده از پتانسیل نیروهای بسیجی کارها به خوبی پیش رفت.

مالک اصلی بانک شاهی در راسته بازار اسلامی کرمانشاه ادامه داد: در مورد بازرگانی کار یکی از مسائل بسیار مهم در تولیدات انتخاب نوع کار است، بنابراین کارهایی در سطح مشاغل و صنف های مختلف و پرفروش همچون قنادی در عیاد و مناسبات خاص فروش خوبی دارد، از طرفی یکی از مسائل ساخت پرچم های متبرک و مناسبتی نیز که بتوانیم صادر کننده به عراق و سایر کشورها باشیم در زمان های عاشورا و اربعین حسینی موثر و با رونق اقتصادی برای استان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه زمانی که در کرمانشاه سکونت داشته بانک شاهی و غرفه دایر اطراف در سرای نو یکی از مهمترین مکان فعالیت تجار بزرگ بوده است، خاطرنشان کرد: آن زمان رونق اقتصادی خوبی داشته و حجره‌ها فعال بودند.

مالک اصلی بانک شاهی در راسته بازار اسلامی کرمانشاه بیان کرد: اگر با همراهی مجموعه صنایع دستی استان شروع به کار کنیم بقیه حجره های اطراف نیز رونق خواهد گرفت.
این شهروند کرمانشاهی با اشاره به اینکه در صنف نساجی پارچه در تهران مواد اولیه را تهیه می‌کند، گفت: الیاف می فرستیم، پنبه به کارخانجات ریسندگی می‌رسانیم تا به صورت کارمزدی تبدیل به نخ کنند، مقداری از آن را می‌فروشیم و مقداری نیز به کارخانجات که بافت دارند ارسال می کنیم و از آن ها می خواهیم پارچه های مورد نظر را برای ما ببافند و بازار عرضه و تقاضا را در کشورهای عراق و… داریم.
خردمند با اشاره به اینکه ایجاد شبکه فروش و تولید صنایع دستی می تواند در رونق گردشگری استان موثر واقع شود، تاکید کرد: نیاز به همکاری همه ارگان های مربوطه و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمانشاه را داریم که برای بازار اسلامی تابلوهای راهنمایی گردشگری نصب کنند، همچنین فقط گاری های باری حق تردد به بازارچه و بافت قدیمی را داشته باشد و خودروهای سنگین و باری آسیب نرسانند.
مالک اصلی بانک شاهی در راسته بازار اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه دارای ۷۲ مذهب و چهار فصل متنوع در طی یک اقلیم است که باید از این ظرفیت در بحث گردشگری مطالبه شود.
خردمند تاکید کرد: خوشبختانه در بانک شاهی ذی نفع هستیم بیش از ۲۴۵ متر زیربنا دارد و ۱۵۵ متر طبقه بالا و ۹۰ متر نیز زیرزمین دارد اطراف آن ۱۲ متر فضای باز وجود دارد، همچنین سهم بیشتری از فضای مشاعی اطراف خواهیم داشت.
مالک اصلی بانک شاهی در راسته بازار اسلامی کرمانشاه به استفاده از مشاوره تجاری و کارشناسی برای تبدیل کاربری به بازار صنایع دستی در این سرای بازار اسلامی اشاره و بیان کرد: اعلام آمادگی برای همکاری با دوستان هنرمند صنایع دستی را داریم.
خردمند با بیان اینکه از صاحب نظران کارشناس مشورت گرفته ایم و برای همکاری با مجموعه انجمن صنایع دستی استان کرمانشاه و فعالیت در محل بانک شاهی و حجره‌های اطراف آن استقبال کردند، افزود: هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می‌دهم، این جلسه برای آشنایی بیشتر بود و بازدهی خوبی داشت.

این مسؤول یادآور شد: می توانیم برای توسعه صنایع دستی برندسازی کنیم و یک موضوع فراگیر باشد، یعنی همه هنرهای این عرصه را در بر بگیرد و مجموعه‌ای عظیم از همه محصولات با یک عنوان و برند باشد.
رهنما در این جلسه اظهار داشت: مطمئن هستیم که صنایع دستی در ساختمان بانک شاهی جواب می‌دهد، چراکه یک برند شناخته شده است.
این مسؤول عنوان کرد: استقرار صنایع دستی در بانک شاهی حائز اهمیت خواهد بود و باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم.
منیژه یوسفی در این جلسه اظهار داشت: مسئله اصلی برای رونق اقتصادی صنایع دستی استان کرمانشاه مکان مناسب است و از طرفی اگر در بازارچه و بانک شاهی باشد به بازاریان نیز در بحث گردشگری رونق می‌دهد.
رئیس انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تاکید کرد: غرفه‌های صنایع دستی می تواند زیر چتر حمایتی یک مجموعه و در مکانی با پتانسیل کارآفرینی و اشتغالزایی در بازار اسلامی کرمانشاه فعالیت کند.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه زهرا تکلف پور/ فعال رسانه ای | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.