افزونه جلالی را نصب کنید. - 26 ذو الحجة 1447
- «مشهد شهدای پاوه» یادمانی متبرک به قدمهای رهبر شهید
- اختتامیه اولین جشنواره رسانهای بانوان «حریم رسالت»، در کرمانشاه با معرفی برگزیدگان
- شورای آموزش و پرورش کرمانشاه عنوان اول کشوری را کسب کرد
- امام حسین(ع) الگوی حقیقی پاسداری از دین است
- تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه باز است
- آموزش و پرورش مؤثرترین نهاد توسعه کشور است
- کرمانشاه «رتبه برتر» شوراهای آموزش و پرورش کشور را کسب کرد
استاندارد یعنی سلامت، ایمنی و آرامش/ کرمانشاه حائز رتبه اول کشور در حوزه اوزان و اندازهشناسی کالاها شد
به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، مراسم تقدیر از واحدهای نمونه استاندارد استان بعد از ظهر امروز، با حضور استاندار کرمانشاه و رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد در هتل پارسیان برگزار، و از واحدهای نمونه تقدیر شد.
بر اساس این گزارش: مهدی حسینپور، در این مراسم با اشاره به عملکرد درخشان این ادارهکل در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: استان کرمانشاه موفق به کسب رتبه اول کشور در حوزه اوزان و اندازهشناسی کالاها شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در ۶ ماهه نخست سال، بیش از هشت هزار نمونهبرداری از واحدهای تولیدی، بازار و کالاهای وارداتی و صادراتی انجام شده، که این میزان تحقق ۳۰۵ درصدی برنامههای عملیاتی را نشان میدهد.
این مسئول ادامه داد: در حوزه نظارت فنی، دو هزار و ۲۵۵ نازل سوخت مورد کنترل و آزمون قرار گرفته، ایمنی یک هزار و ۲۸۰ دستگاه آسانسور بررسی شده و بیش از هفت هزار طرح «امین» در سطح بازار تحت پایش و رصد قرار گرفته است.
حسین پور از صدور ۷۶ پروانه استاندارد اجباری در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ پرونده برای تأیید ماهیت کالاهای مرزی تشکیل شده که ۴۵ مورد از آنها مربوط به فرآوردهها و مشتقات نفتی است.
۲۷۳ استاندارد بازنگری و بهروز شده است
وی با اشاره به اقدامات این ادارهکل در حوزه خدمات افزود: استانداردسازی و کنترل کیفی هتلها، اقامتگاههای بومگردی، مراکز گردشگری و همچنین نظارت بر اسباببازی کودکان در دستور کار بوده و تاکنون ۲۷۳ استاندارد بازنگری و بهروز شده است.
این مسئول از همکاری نزدیک ادارهکل استاندارد کرمانشاه با دانشگاههای رازی، صنعتی کرمانشاه و سایر مراکز علمی خبر داد و گفت: این تعامل علمی و تخصصی، نقش مهمی در ارتقای دقت آزمایشهای کنترل کیفی و پایش استاندارد محصولات داشته است.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه بیان کرد: استاندارد با سلامت، ایمنی و آرامش مردم پیوند مستقیم دارد، امروز پس از آرم جمهوری اسلامی ایران، نشان استاندارد معتبرترین نماد اعتماد برای مردم است و تولیدکنندگان باید آن را جدی بگیرند.
گفتنی است: در این مراسم از واحدهای نمونه استان تقدیر شد.
انتهای پیام/ رحمانی
این مطلب بدون برچسب می باشد.

