پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2180
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ |
امام جمعه کرمانشاه:

دکترین انتظار فرج امید به آینده است

امام جمعه کرمانشاه گفت: دکترین انتظار فرج، امید به آینده است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه همه ادیان منتظر یک منجی هستند، اظهار داشت: از آنجا که هر عملی عکس العملی دارد این عالم نسبت به آنان که در مسیر ظلم و ستم قرار دارند و سیاست‌های آنان بر این مبنا بنا نهاده شده عکس العملی دارد.
امام جمعه کرمانشاه افزود: این مشعل هدایت، مقاومت و ایستادگی و شکننده ظلم و ستم و فساد و تجاوز و تعدی بالاخره روزی بساط ظلم و ستم را برمی چیند بر همین مناست که امیر المومنین علی علیه السلام فرمود یک اسوه باشید.
این مسوول با بیان اینکه باید خودمان زمینه‌ساز ظهور باشیم که در این میان نیز آیات و روایات زیادی نقل شده خاطرنشان کرد: باید عمل و کار ما، سبک زندگی و آینده نگری و سیاست ما همگی دلیلی بر منتظر بودن ما باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: کسی که چنین سطحی از آمادگی دارد مانند آن است که در اتاق تصمیم گیری امام زمان نشسته باشد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید گفت کسی که منتظر فرج است مثل این است که در خدمت رسول خدا باشد و در رکاب ایشان از حریم اسلام و دین دفاع می‌کند.
علما با بیان اینکه فلسفه ظهور حضرت مهدی (ع) تحقق عدالت و قسط است و عمل ما نیز باید حکایت از این معنا داشته باشد، گفت: یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی این است که ما زمینه ساز ظهور باشیم و به همین گونه رفتار و عمل کنیم.
خطیب نمازجمعه کرمانشاه، سیل اخیر را امتحان خوبی دانست که در آن ارتش، سپاه و نیروهای بسیجی و انتظامی حضور داشتند و با آمادگی کامل به مردم خدمات‌رسانی کردند.
این مسوول با بیان اینکه نیمه شعبان به معنای عید امید است، افزود: درگام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری ۳۵ مرتبه به جوانان اشاره شد که باید به آینده امیدوار باشند، چراکه آنان امید آینده هستند و مسوولیت‌های آینده متوجه آنان است.
علما عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری سال را به نام رونق تولید نامگذاری کرده یعنی باید به آینده امید داشته باشیم در واقع دکترین انتظار فرج نیز امید به آینده است، لذا همه باید در راستای رونق تولید تلاش کنیم و با فساد و سوداگری مقابله کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نیمه شعبان یعنی مقابله با فساد، سوداگری و خروج دولت از تصدی گری، خاطرنشان کرد: دولت باید با حساب و کتاب و با دقت و اصلاح اصل ۴۴ قانون اساسی، برون سپاری کند و این برون سپاری به صورت واقعی و نه صوری باشد.
علما گفت: همچنین باید نسبت به اصلاح نظام بانکی که از تأکیدات مقام معظم رهبری و به نفع مردم است، اقدام شود این ها به معنای عید نیمه شعبان است و سبب محکم شدن آینده و قوی بودن نظام و اسلام خواهد شد.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه باید با همسایه‌ها هم ارتباط داشته باشیم و با آنها معامله کنیم، گفت: این ها همه نویدبخش امید و معنای واقعی عید نیمه شعبان است، در این میان نیز امیرالمومنین همیشه به امید به آینده تاکید داشتند البته در همه ی مذاهب هم به این معنا توجه می‌شود.
وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین برای دعوت همگان به تقوا و با تاکید بر اینکه همه برای بندگی و اطاعت از خداوند خلق شده‌اند، عنوان کرد: روز یکم اردیبهشت با نیمه شعبان به عنوان سالروز ولایت حضرت مهدی(عج) و روز جهانی مستضعفین مصادف شده است.
علما با یادآوری شعار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه شرق و غرب می میرد، اما حمایت از مستضعفین نمی میرد، گفت: در همان سال سه میلیون نفر مقابل کاخ سفید شعار حمایت از امام راحل را سر دادند.
وی افزود: این روز روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است افرادی که خدمات ارزنده را به کشور ارائه کردند و در کشور رکن اساسی هستند اما جز دعا کاری برای آنان نمی‌توانیم بکنیم این ها از روز اول انقلاب تا امروز حق بزرگی بر گردن نظام دارند، همچنین این روز سالروز بزرگداشت سعدی شاعر حکیم است.
علما با بیان اینکه روز دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه به فرمان امام راحل در سال ۵۸ بوده، گفت: از همان روز سپاه مورد بغض و کینه دشمنان بود چون سپاه از متن انقلاب برخاسته البته ارتش هم از قبل بوده و بنیان گذار انقلاب هم با تمام وجود از ارتش حمایت کردند.
این مسوول با بیان اینکه سپاه یک سازمان نیست، بلکه در هر جایی که لازم باشد حضور یافته، عنوان کرد: خدمات سپاه محدود به دوران جنگ نیست در سایر ایام از جمله در بحران سیل و زلزله نیز خدمات ارزنده‌ای به نظام و انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
علما با اشاره به سالروز تأسیس انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ و آغاز تأسیس رادیو در سال ۱۳۱۹ در روز دوم اردیبهشت، افزود: روز پنجم اردیبهشت ماه آغاز هفته کار و کارگر است؛ کارگران سهم بسزایی در این کشور دارند و خدمات بسیار ارزنده‌ای را چه در دوران جنگ و چه بعد از جنگ داشته‌اند، همچنین روز پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس است.
این مسوول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مسابقات قرآن و دیدار با سران ارتش، بیان کرد: معظم له با پرسش از دنیای اسلام مبنی بر اینکه امت اسلامی بر سر دوراهی عمل به قرآن یا کرنش در برابر مستکبرین قرار دارد که شما قضاوت کنید باید تابع خدا و رسول باشیم یا کفار؟ باید بعثت رسول خدا را بپذیریم یا تسلیم در برابر مستکبرین.
وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب اگر بخواهیم راه خدا را در پیش گیریم خالی از خطر نیست، باید در این راه جانفشانی کرد و فشارهای اقتصادی و محاصره اقتصادی را تحمل کرد مانند هر آنچه که به رسول اکرم تحمیل کردند بر ما هم تحمیل شد.
علما با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب تمسک به قرآن را مایه عزت و قدرت مسلمین دانست، گفت: ایشان برادران سپاه و ارتش را ید واحده ای برای دفاع از اسلام دانستند و فرمودند هر کاری که دشمن را عصبانی می‌کند درست است.
به گفته آیت الله علما، معظم له اشاره‌ای به امداد رسانی به سیل زدگان داشتند که در آن ارتش و سپاه همه اسباب و ابزاری که داشتند برای خدمت به مردم پای کار آوردند که البته اینها یک نمونه از زنده بودن عید نیمه شعبان است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.