پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 15114
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ |
معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه:

بازگشایی مسیر آبشار پیران در سرپل‌ذهاب اعتبار می‌خواهد

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه از نیاز سه میلیارد تومانی اعتبار برای بازگشایی مسیر مسدود شده آبشار پیران در سرپل ذهاب خبر داد.
بازگشایی مسیر آبشار پیران در سرپل‌ذهاب اعتبار می‌خواهد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، علی صابر اظهار داشت: بر اثر زلزله سال ۹۶ مسیر دسترسی به آبشار پیران با ریزش سنگ مسدود شد و سرویس بهداشتی که در ابتدای مسیر روستای پیران نیز ساخته شده بود، تخریب شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: سرویس‌های بهداشتی در سال‌های بعد بازسازی شد، اما بازگشایی مسیر مسدود نیازمند تأمین اعتبارات تقریبی سه میلیارد تومانی بوده و سه ماه زمان برای بازگشایی کامل آن نیاز است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: روستای پیران در سرپل‌ذهاب واقع شده و به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص طبیعی یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است.

صابر خاطرنشان کرد: آبشار پیران در روستای پیران با چشم‌انداز زیبا و باغات انجیر، گوجه‌سبز و گردو و همچنین کوچه‌باغ‌های زیبا، این روستا را منحصر به فرد می‌کند.

وی بیان کرد: مسیر کرمانشاه به سمت روستای پیران از محور ساسانی می‌گذرد که وجود آثار باستانی و میراث فرهنگی سبب می‌شود این جاذبه تاریخی نیز مورد بازدید گردشگران قرار بگیرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: صنعت گردشگری در روستای پیران سبب رونق در فروش محصولات باغی و صنایع دستی روستاییان نیز می‌شود و با ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی می‌توان از پتانسیل این روستا بهره برد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.