پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13354
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها, ویژه تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ |
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه:

نفس سراب‌های کرمانشاه از شماره افتاد

بحران ناشی از خشکسالی و کاهش دبی آب، نفس سراب‌های یاوری و نیلوفر و تالاب هشیلان را از شماره انداخت.
نفس سراب‌های کرمانشاه از شماره افتاد

محمدحسین فلاحتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از بحران خشکسالی سراب های استان خبر داد و گفت: نفس‌های سراب یاوری در کرمانشاه به شماره افتاده است و در آستانه خشکیدگی کامل است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان این موجوداتی همچون ماهی، قورباغه و لاک پشت در سراب یاوری زندگی می‌کنند و حیات آنان به مخاطره افتاده است، گفت: برخی از این موجودات دو زیست هستند، اما خشک شدن سراب حیات این جانوران را تهدید می‌کند.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت نامناسب سایر سراب‌های استان همچون سراب نیلوفر داشت و افزود: میزان آبدهی این سراب که در شرایط نرمال حداقل ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بود به ۱۵۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه باید میزان خروجی آب دریاچه سراب محدود شود تا آب در سراب دوام بیشتری داشته باشد، تاکید کرد: خروجی آب تالاب هشیلان هم تقریبا به صفر رسیده و این نشانه خوبی نیست و شاید یک ماه بیشتر دوام نیاورد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه اظهار داشت: تلاش داریم برای رفع این بحران با رایزنی‌های انجام شده با امور آب سهم آب از سد گاوشان برای تالاب هشیلان را دریافت کنیم.

انتهای پیام/ ت

در شهرستان کرمانشاه بیش از ۷۴ پارچه سراب و ۴ رودخانه دائمی وجود دارد.

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.