پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12890
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۲ |
قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما):

اصلاح‌طلبان سیاست را باخته‌اند و حال بازنده اخلاق هم شدند

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) گفت: اصلاح‌طلبان سیاست را باخته‌اند و حال بازنده اخلاق هم شدند.
اصلاح‌طلبان سیاست را باخته‌اند و حال بازنده اخلاق هم شدند

رضا عاشوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: در شرایطی که اخلاق انتخاباتی رعایت شود مَردم با تحقیق و آگاهی کامل دست به انتخاب فرد اصلح می‌زنند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) گفت: افزود: انتخابات، فرصت طرح دیدگاه‌ها و مطالبات مختلف و بیان راهکارها و برنامه‌های هر طیف برای حل معضلات است.

این مسؤول تصریح کرد: مَردم انتظار دارند اخلاق در آن رعایت شود. تخریب نکردن رقیب یکی از عناصر مهم اخلاق انتخاباتی می‌باشد و بر این اساس اصلاح‌طلبان سیاست را باخته‌اند و حال بازنده اخلاق هم شدند.

عاشوری‌زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مذمت تخریب در فصل انتخابات که می‌فرمایند: «متأسفانه عده‌ای با انگیزه‌های گوناگون، تا فصل انتخابات می‌شود، تخریب‌هایشان هم از همان نزدیکی انتخابات شروع می‌شود.
وی ادامه داد: حالا بعضی با انگیزه‌های سیاسی و بعضی با انگیزه‌های حتّی دینی اشخاص – چهره‌های سیاسی، چهره‌های دینی، چهره‌های انقلابی، موجّهین حوزه‌های علمیه و حتّی محترمان از علما و روحانیون ، را مورد تخریب قرار می‌دهند. این چه کاری است!؟ این نه منطق شرعی دارد و نه منطق عقلایی؛ نه شرع با این کار موافق است، نه عقل. اگر واقعاً انسان از یک جهت‌گیری‌هایی که خیال می‌کند فلان شخص یا فلان اشخاص در آن جهت‌گیری هستند، ناراضی است، راهش تخریب و اهانت به اشخاص نیست، راهش اسم آوردن از این و آن نیست، راهش تبیین است».

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) گفت: با رقابتی و هیجانی شدن فضای انتخابات، شاهد رذیلت تخریب به جای فضیلت تبیین هستیم. بیشتر هوادران با مرزبندی نکردن تخریب و تبیین، ناخواسته با قصد خیر رقیب را تخریب می‌کنند و بهشت خود را به دنیای دیگران می‌فروشند.

عاشوری‌زاده بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات و رعایت اخلاق انتخاباتی تأکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف است که نوعی مجاهدت محسوب می‌شود لذا ازهمان فرصت‌های اول برای رای دادن باید استفاده کنیم.

این مسؤول افزود: از طرف دیگر راس دین مبین اسلام، اخلاق است و این اخلاق در هر جایی که وجود داشته باشد، موجب پیشرفت می‌شود پس در عرصه انتخابات هم این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و رعایت احوال نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در این صورت مَردم هم گرایش بیشتری به سوی نامزدهایی دارند که اخلاق انتخاباتی را بیشتر رعایت می‌کنند.

عاشوری‌زاده ادامه داد: در رده شوراهای اسلامی شهر و روستا هم رعایت اخلاق اهمیت دارد، چراکه شوراها تأثیر مهمی در سرنوشت مردم طی چهار سال آینده دارد.

این مسؤول تخریب در انتخابات را ضد اخلاق دانست و گفت: گاهی مشاهده می‌شود که افراد برای مطرح کردن خودشان دست به تخریب دیگران می‌زنند که این نکته باید ملاحظه شود.

عاشوری‌زاده تأکید کرد: اگر اخلاق در عرصه انتخابات رعایت نشود، وجدان جامعه جریحه‌دار خواهد شد، ضمن اینکه به هر حال افرادی که دست به تخریب دیگران می‌زنند از سوی مردم کنار گذاشته شده و رای نمی‌آورند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) افزود: از نظر قانونی هم این موارد رصد شده ولی باید هر فرد در زمینه اخلاق وجدان فردی و جامعه را مد نظر داشته باشد.

وی رعایت اخلاق را لازمه ایجاد صفا و صمیمیت در جامعه دانست و گفت: اخلاق شرط اول حضور در عرصه انتخابات است و انتخاب فرد بداخلاق نمایانگر آن جامعه بوده لذا در مملکت اسلامی که مردم به تدین و فرهنگ غنی معروف هستند، شایسته بداخلاقی نیست.

عاشوری‌زاده ادامه داد: مردم باید آگاه باشند، که برگزاری انتخابات یک حق عمومی بوده ولازم است به عنوان ملزوم اجتماعی از این حق دفاع کنند.

وی افزود: شرکت در انتخابات با انتخاب ملاک‌های صحیح باید مد نظر باشد و شرکت نکردن هیچ توجیهی ندارد زیرا حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت بهتری را برای مردم رقم می‌زند و با این حضور می‌توان تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رای دادن و حضور در پای صندوق رای در راستای انتخاب صحیح یک تکلیف شرعی و قانونی همچنین ادای دین در مقابل شهدا است و همه ما در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات وظیفه داریم.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) ادامه داد: دقت در انتخاب هم مهم است و باید همه شاخص‌های نامزد اصلح مد نظر باشد.

وی افزایش شعب اخذ رای و رعایت اصول بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا را با اهمیت دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها و مسؤولان هم در ترغیب مردم نقش بسزایی دارند که نباید از آن غافل شد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) بر لزوم سبقت گرفتن در تشویق مردم برای حضور در انتخابات تأکید کرد و گفت: برگزاری انتخابات پرشور در آینده کشور اثرگذار است، لذا همه باید با احساس مسئولیت در تحقق آن تلاش کنیم.

عاشوری‌زاده وجود برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصادی و معیشتی در جامعه باید سبب حضور پررنگ مَردم در انتخابات شود تا با استفاده از حق رای خود و انتخاب اصلح در جهت رفع این مشکلات گام بردارند.

وی افزود: دشمنان کشور که همواره در تلاش بوده‌اند تا با تحریم‌های مختلف مَردم را به زانو درآورند اکنون برای شرکت نکردن در انتخابات تبلیغ می‌کنند لذا باید هوشیار باشیم و متوجه که حضور گسترده در انتخابات سرنوشت بهتری را برای مردم رقم می‌زند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) گفت: بهانه‌هایی که برخی می‌آورند، پذیرفته نیست زیرا همه افراد جامعه در بین نامزدهای متعدد از جناح‌های مختلف حق انتخاب دارند.

عاشوری‌زاده ادامه داد: کار شوراهای اسلامی نیز تیمی است، لذا باید افرادی را انتخاب کنیم، که وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند و فردگرا نباشند.

وی به شاخص انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تمامی ملاک‌ها از سوی امام و رهبری بیان شده، لذا حجت برهمه تمام است و با تطابق وضعیت موجود نامزدها با این ملاک‌ها می‌توانیم انتخاب درست داشته باشیم.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) توجه به توان داخلی، صداقت و انقلابی بودن را از جمله خصوصیاتی برشمرد که باید نامزد اصلح داشته باشد و گفت: باید نگاه کرد که چه فردی به این ملاک‌ها نزدیک‌تر بوده و دلسوزتر برای مردم است.

عاشوری‌زاده یادآور شد: فردی که بتواند آینده بهتری را برای کشور رقم بزند و در قول خود صادق‌تر است در ملاک‌ها باید مد نظر باشد.

وی افزود: باید هر نامزدی در حد توان و اختیاراتی که دارد، شعار دهد و از فریب دادن مردم پرهیز شود.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) با بیان اینکه مردم زخم خورده برخی شعارها و وعده‌ها هستند، عنوان کرد: شعارهایی که از واقعیت دور است را نباید سر داد.

عاشورز‌زاده ادامه داد: انتخاب رئیس جمهوری با رای بالا مقبولیت عامه دارد و در عرصه بین‌المللی هم حرف‌های او از قوت و استحکام بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری انتخابات، حضور همه مَردم است، افزود: با حضور حداکثری و آگاهانه مردم این انتخابات در عرصه دنیا مطرح می‌شود.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) گفت: انتخاب رئیس جمهوری با رای حداکثری مَردم در شکست دشمنان تاثیرگذار است، بنابراین در نشاط اجتماعی مردم هم اهمیت دارد.

وی افزود: ماهیت عرصه مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی، خدمت به مردم است پس در نظامی که از سوی مردم تعیین شده مطابق با آنچه در عرصه شورای نگهبان یا شوراهای نظارتی زیر نظر مجلس شورای اسلامی اگر افرادی احراز صلاحیت نمی‌شوند، انتظار است نجیبانه برخورد شود.

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی (ایران ما) به نقش احزاب در تشویق و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری گفت: احزاب و نخبگان باید موجبات حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند و در این زمینه نقش‌آفرین باشند.

عاشوری‌زاده بیان کرد: انتخابات این دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.