پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 11705
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱:۴۷ |
در تجمع و دیدار خبرنگاران با مدیرکل ارشاد کرمانشاه مطرح شد

لزوم تعیین سقف در انتخابات خانه مطبوعات کرمانشاه/ گفتمان فرهنگی تعمیم و تقویت شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تعیین سقف در انتخابات خانه مطبوعات کرمانشاه، گفت: باید گفتمان فرهنگی تعمیم و تقویت شود.
لزوم تعیین سقف در انتخابات خانه مطبوعات کرمانشاه/ گفتمان فرهنگی تامیم و تقویت شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، تجمع اعتراضی و دیدار صمیمی جمعی از اعضا خانه مطبوعات استان و خبرنگاران که نسبت به عدم اطلاع رسانی مناسب و گسترده در مورد مجمع عمومی انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان داشتند، شامگاه چهارشنبه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

بهرام فاضلی زاد در این جلسه با اشاره به اینکه عملکرد همه مدیران قابل انتقاد است و اخلاق مداری باید در رأس هر مسؤولیتی باشد و آن را به فرهنگ تبدیل کنیم، اظهار داشت: تعدادی از این اعضای که اینجا جمع شدید نگاه نقدی دارید بحث اطلاع رسانی در انتخابات و بحث عملکردی که مبحث دوما قاعدتا مجال طرح آن در اینجا نیست و باید همه اعضای خانه مطبوعات باشند و هر آن اراده کردید ما در سالن شهید آوینی، وحدت، انتظار و… شرایط را فراهم می‌کنیم تا نشست ماهیانه مجمع عمومی خانه مطبوعات با حضور همه اعضا برگزار شود و به عنوان دستگاه ناظر در ارشاد اسلامی، فراهم کردن مقدمات به عهده ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: قواعد بر هر مسئله ای جایز است و به این خاطر اول پای صحبت اعضای خانه مطبوعات می نشینیم و مسایل و مطالبات آنان را صورت جلسه و پیگیری می کنیم.

این مسؤول تاکید کرد: دستگاهی مثل ارشاد که متولی فرهنگ و هنر است، باید اصحاب آن هم از قشر هنر و هنرمندان باشند، یکی از مشکلات ما در ادارات دولتی این است که متخصصان مجموعه به حد کفایت نیستند.

فاضلی زاد گفت: بسیاری از رسانه های استان کرمانشاه قایل به گفتمان با یکدیگر نیستند و این سبب شده سایر استان ها از ما جلو بزنند، شهری به عنوان همدان به عنوان مثال و کردستان اکنون کجا قرار گرفته‌اند و ما کجا هستیم بنیاد بین المللی بوعلی از کارها و یادگار آقای شاه حسینی در آن استان و سبب حتی بسیاری برنامه‌های فرهنگی است و انتظار داریم اصحاب رسانه استان نسبت به تغییر رفتار فرهنگی در بین خویش اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: هر کسی که مسئولیتی پذیرفته است، باید وظیفه شناس و خدمتگزار هموطنان باشند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا گفتمان اصلاح شود و اگر مسندی دارند مطالبه سایرین را بپذیرند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سعی کنیم مبحث مهر ورزیدن و گفتمان رسانه ای را تعمیم دهیم و اگر ما اصحاب فرهنگ در این معقوله کوتاهی کنیم عدم دیالوگ ما منجر به رفتار خشونت آمیز در بین دیگر اهالی رسانه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: در رابطه با مبحث خانه مطبوعات آنچه وجود دارد ظرفیتی قانونی است، اما یکی از نقدهای که به اساسنامه آن وارد است، موضوع عدم وجود سقف در دوره های انتخاباتی است، که حتی به دوستان پیشنهاد دادم که به عنوان یک رفتار دموکراتیک و مبتنی بر خِرَد جمعی روشن فکرانه این پیشنهاد را دهید که سقف برای دوره انتخابات تصویب شود.

فاضلی زاد یادآور شد: در انتخابات بشری اصلی وجود دارد، که اگر محدودیت های دموکراتیکی با وجود همه نیکی ها و خوبی های افراد، اما نقص این دوام و ثبات سبب ایجاد حواشی شود، به فرض اگر مدیری مطلع شود ۱۰ سال در آن مسند خواهد بود، دیگر چه کسی او را متقاعد کند که نیاز به تحول و جایگزینی هست و یا چه تلاشی در بین همکاران برای این مسؤولیت وجود خواهد داشت.

این مسؤول ادامه داد: از خانه مطبوعات از سر صدق درخواست دارم برای این نوع برگزاری انتخابات سقف بگذارند و فرصت برای فعالیت دیگر چهره و اندیشه ها فراهم بشود و عدد مشخص داشته باشند و این مسیله ایجاد انگیزه می‌کند سایرین هم خود را ارتقا دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ظرف خانه مطبوعات برای هیات مدیره تعداد افرادی است، که ثبت نام کردند و افرادی که مجاز هستند رای دهند، مشخص است، از طرفی اگر تعداد اعضا خانه مطبوعات کمتر از سایر خبرنگاران آن است، دو نقیصه را دارد یکی اینکه یا این نهاد انقباضی رفتار می‌کند و یا دیگر فعالان رسانه ای تمایلی به همکاری با خانه مطبوعات را ندارند و وجه دیگر اینکه ممکن است آن افراد اصلا خبرنگار دارای رسمیت کاری نباشند.

فاضلی زاد بیان کرد: گله ای هم که از رسانه ها داریم آن است، که در اولین بازدید از خبرگزاری ها با خانه مطبوعات که از برج ۶ و ۷ بود، اما از ۱۰ خبرگزاری فقط سه مجموعه آنها اسامی خبرنگاران را برای ثبت و صدور شناسنامه خبری به ما ارائه دادند.

این مسؤول عنوان کرد: فرمی یک صفحه ای برای مشخصات و سوابق تحصیلی و خبری به آنها تحویل دادیم اما همکاری لازم را نداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اطلاع کامل از مشکلات خبرنگاران داریم و برای رفع آن از مدیران مسئول خواستیم مدارک و لیست خبرنگاران خود را به ما اعلام کنند، گفت: به قول معروف حرمت امام زاده به متولی آن است، لذا وقتی من فاضلی نمیتوانم اسامی رسانه ای ها را جمع آوری و به دستگاه های دولتی ابلاغ کنم و دیده‌اید که در بیانم آدم قاطعی هستم، اما شما باید به ما کمک کنید که بتوانیم این اقدام را در راستای اثبات همکاران واقعی در قالب اطلاعیه بیان کنیم.

این مسؤول متذکر شد: اگر افرادی غیر از خبرنگاران واقعی به ادارات مراجعه کردند آن دستگاه موظف به پاسخگویی به آنان نباشد، مورد داشتیم که مدیری از این قضیه دست پاچه شده و حتی جوابیه به کانال های غیررسمی داده‌اند که این امر کار اشتباهی است و موظف به پاسخگویی و وجه دادن به آنان نیستند.

فاضلی زاد با اشاره به اینکه در کانالهای که رسمیت ندارد عضو نشدم، گفت: همچنین خطاب به خانه مطبوعات عنوان می‌کنم اگر ۹۷ نفر عضو آنها به ۲۰۰ رسید، برای شما باقیات و صالحات است و باید همه تلاش خود را به کار ببرید، اگر آنها مطالبه داشتند بگویید در خانه مطبوعات باز است بیاید با شرایط مطرح شده عضو بشوید و این گلایه ها برای یکبار برچیده شود.

این مسؤول گفت: اکنون تعدادی که کاندید هستند به فرض با هم اجماع کنید و به آنها رأی ندهید هرچند اصل موضوع به هر دلیل انجام گرفتن اطلاع رسانی ولو ضعیف است، یکی از خانه مطبوعات های کم چالش کشور را کرمانشاه میدانم و انتظاراتی از آنان وجود دارد، که طبیعی است، اما دلیل نمی‌شود که با یکدیگر مشکل داشته باشیم، همه این اعضا مطبوعاتی و از قدیمی های رسانه‌ای و متولی هستند، پس به دیگر اعضا که در نظر دارید رای دهید.

فاضلی زاد با تاکید بر اینکه این افراد که معترض شدند قطعا جزو نیروهای فعال و با انگیزه هستند این ظرفیت وجود دارد و افراد جوان هم کاندید شدند، گفت: مسئله اعتراض به عدم اطلاع رسانی به موقع را باید از رئیس خانه مطبوعات استان جویا شد و گلایه دارم که رسانه ها نسبت به شناسنامه دار شدن اهتمام لازم را ندارند، بارها با خبرگزاری ها ارتباط گرفتیم و پاسخگو نبودند، پس از این مرحله از پایگاه های خبری و نشریات میخواهیم که لیست خبرنگاران خود را در اختیار ما قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: مدیر موفق کسی است که با زیردستان خود مهربان باشد و با مافوق و همسان با وجه خواهش صحبت نکند، لذا اگر دستم پر باشد و ببینم یک دستگاه اجرایی آگهی و ارتباط خود را با افراد غیررسانه ای دارند، مطمین باشد برخورد می‌کنم و در این راستا خبرنگاران باید به ما در اهراز هویت خود کمک کنند.

فاضلی زاد افزود: از طرفی با آقای حجتی در وزارت ارشاد کشور برای تعویق انتخابات مکاتبه کردیم و اعلام کردند باز شدن سایت دست ما نبوده و این امکان وجود ندارد، از طرفی تعویق هم اختصاص استثنا به قاعده است، اگر آن تعداد کاندیدا معترض شدند چه پاسخی داریم؟ و قصوری هم متوجه رییس خانه مطبوعات نخواهد بود چون در حد توان و ظرفیت اطلاع رسانی کرده است، حال به هر دلیل اعضا آن پیام را ندیده‌اند.

این مسؤول خطاب به خانه مطبوعات استان گفت: حال از این ظرفیت باقی میتوان استفاده کرد و تلاش کنید اعضا از ۹۷ به ۱۹۷ نفر رسانده بشود، محکم باشد، چرا رسانه ها از حقوق خود دفاع نمی کنند و جلوی خبرنگار نما ها را بگیرید به من کمک کنید تا قبل از عید شناسنامه خبری را تکمیل کنیم، اگر بنده تا قبل از عید نتوانستم از سازمان بازرسی از حقوق اهالی رسانه در این مورد مطالبه و دفاع کنم، حرفم را پس می‌گیرم.

این مسؤول تصریح کرد: به برخی از مدیران حتی معترض شدم که چرا به کانالهای غیر رسمی و غیرمجاز جوابیه صدور کرده‌اند و به آنها وجه دادند چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، در حالی که دستگاه دولتی موظف به پاسخگویی به کانال های غیررسمی نیست، اگر مایل به پاسخگویی بود باید به رسانه رسمی و موضوعی که در آن رسانه مطرح شده، پاسخ دهند حتی مدیران می‌توانند دلخور نشوند و طی تماسی با آن رسانه، مشورت گرفته و عملکرد خود را اصلاح کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: هر مدیری غیر از خبرنگاران با افراد غیررسانه تماسی داشته باشد، قطعا در جایگاه حقوقی پیگیر این موضوع خواهم شد و برای تحقق این مهم باید لیست و اسامی خبرنگاران را داشته باشم و پیگیری آن بر عهده ام است.

سیدبهمن سلطانیان در این جلسه اظهار داشت: در اینجا و در انتقاد از خانه مطبوعات استان جمع شدیم، چراکه خداوند متعال می‌فرمایند “تا خود نخواهید سرنوشتتان تغییر نمی کند”، لذا برخی معتقدند استان های دیگر از ما جلو هستند، اما آنچه سبب پیشرفت می‌شود در واقع هدف، اراده و پشتکار است.

این فعال رسانه‌ای در استان کرمانشاه گفت: برخی فقط از دور نشسته اند ببیند چه کسانی خودشان رو جلو می اندازند و پیشگام می‌شوند و چه بر سر آنها و مطالبه گری آنان خواهد آمد؟ و خود تلاشی برای جمع و عرصه‌ای که در آن هستند انجام نمی‌دهند.

این عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه یادآور شد: بالغ بر ۲۵ سال در عرصه خبر و اطلاع رسانی هستم و چندسال پیش به دشواری توانستم مجدد عضو خانه مطبوعات بشوم، اما هر کدام از دوستان و همکاران خانه مطبوعات را دیدم به هر شکلی انتقاد داشتند و خواهان حرکت موثر برای این نهاد شدند، مگر نه اینکه استان ما از نظر فرهنگی و تاریخی جلوتر از سایرین است، بنابراین می‌طلبد حرکت جهادگری داشته باشیم.

سلطانیان عنوان کرد: بنده به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع طی این چندین سال و چند دوره انتخابات چهار ساله اطلاع دقیقی از نوع و زمان انتخابات خانه مطبوعات نداشتم و همواره دقیقه ۹۰ مطلع شدم، که کار گذشته بود، به عنوان مثال دوره قبل انتخابات نیز نیمی از خبرنگاران در نمایشگاه کتاب تهران بودند.

این فعال رسانه ای گفت: اکنون و امسال هم دیر متوجه شدم که انتخاباتی هست و عضوگیری به چه شکل است، با توجه به اینکه در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم و وسایل و شبکه های اجتماعی زیادی در اختیار داریم، اما فقط در یکی از روزنامه های داخلی و با کمترین تیراژ اطلاع رسانی این انتخابات انتشار پیدا کرده بود، که ای کاش در دو الی چهار روزنامه دیگر هم اطلاع رسانی انجام می دادند و از همه ظرفیت ها استفاده می شد و حتی بنری در اداره ارشاد نصب می‌کردند، که اعضا و مدیران مسئول از انتخابات خانه مطبوعات استان اطلاع پیدا کنند.

این عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بحث این نیست که چه کسانی کاندید شدند یا چه افرادی می‌خواهند نامزد و کاندید خانه مطبوعات کرمانشاه باشند، همه اعضا حق دارند بتوانند کاندید شوند و هر کسی که رای آورد، منتخب خواهد شد و در خدمت این شخص هستیم، منتهی درخواست ما این است که فرصت مجدد داده شود، تا آنان که اطلاع نداشتند هم بتوانند در عرصه انتخابات وارد و کاندید شوند، که اگر رأی آورند بتوانند خدمت رسانی کنند.

سلطانیان ادامه داد: ما از اداره ارشاد استان درخواست داریم که برای مشارکت دیگر اعضا که اطلاع رسانی کاملی به آنها نشده بود، امکان فراهم کنند تا دسترسی به سایت و ثبت نام در انتخابات این مرحله از انتخابات مجمع خانه مطبوعات استان کرمانشاه را داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: معضل دیگری که در این عرصه مشاهده شده، این است که افرادی که مدرک کارشناسی دارند، بعدها مجوز رسانه خود را به افرادی می سپارند که مدرک سیکل هم ندارند و اقدامات غیراخلاقی هم ممکن است برای دریافت آگهی، رپورتاژ و باجی به ادارت مراجعه کنند و این معضلات سبب شود که خدایی نکرده همه رسانه ها را به یک چشم ببینند و تا بخواهیم صداقت کاری خودمان را ثابت کنیم هزینه و انرژی صرف می‌شود بنابراین این واگذاری ها باید شرایط هم کف را داشته باشند.

این جانباز دفاع مقدس و خبرنگار کرمانشاهی یادآور شد: مقام معظم رهبری این همه به اهمیت رسانه تاکید دارند، اما بسیاری از جمله ما به این جایگاه بی توجه هستیم.

سلطانیان تصریح کرد: ضعف اصلی در خود وزارت خانه است، اگر در عصر ارتباطات هستیم و شخصی همچون رئیس جمهور از همه ظرفیت استفاده میکند و ما را پای صندوق های رای میآورند، اما اینجا هم در خانه مطبوعات چه تفاوتی داشت و آن هم صندوق انتخاباتی و مهلت کاندیداتوری بود، مگر قشر رسانه جزو افراد فرهیخته نیستند همین اقشار فرهیخته اند که در مقابل تهاجم نرم فرهنگی که یکی از شاخه های آن رسانه است، ایستاده‌اند، اگر این ها نباشند پس دشمنان به راحتی میتوانند نفوذ و ورود پیدا کنند، شما ببینید وضعیت حجاب زنان ما با اوایل انقلاب چه تفاوتی دارد، وضعیت تفکر آنان و جوانان به همین طور، آن جوانان آتش به اختیار که مقام معظم رهبری فرمودند پس جز ما چه افراد دیگری هستند، باید این وضعیت بحرانی در خانه مطبوعات که سبب اعتراض همکاران شده اصلاح بشود و موجبات دلسردی آنان را فراهم نکنند و همکاری خوبی با خانه مطبوعات نداشته باشند.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: شاید در این جلسه قصد باشد افراد معترض را محکوم کنید و یا رای آنان حائز اهمیت هم نباشد، اما در مجموع توقع چندانی هم نباید خانه مطبوعات داشته باشد، که اعضا با این نوع اقدامات در آینده با آنان همکاری کنند و این به شکل یک اجحاف حقی باقی خواهند ماند، ما نیامدیم که یک سری قوانین و دستور العمل‌ها را بشنویم و محکوم کنند و برویم!

این یادگار دفاع مقدس و فعال رسانه در استان کرمانشاه بیان کرد: علی الحال بهترین راهکار برای اینکه بهانه دست سایر افراد که با این نهاد مشکلاتی دارند داده نشود، بهتر خواهد بود این تعویق در انتخابات و مهلت ثبت نام برای نامزد شدن سایر اعضا خانه مطبوعات استان کرمانشاه هم از طریق رایزنی اداره کل و ارشاد اسلامی استان فراهم شود.

فردین کبودی در این جلسه اظهار داشت: بیشترین اعتراض ما به عدم اطلاع رسانی شایسته و جامع در مورد انتخابات خانه مطبوعات استان کرمانشاه است، هرچند صحبت و نقدهای دیگر هم وجود دارد که باید به صورت خصوصی و خانوادگی در خانه مطبوعات مطرح و بررسی شود.

این فعال رسانه‌ای مطرح کرد: متاسفانه چیزی که باب شده این است که در یک اداره سه نفر روابط عمومی دارند و همگی دارای نشریه هستند، آیا قانونی برای مقابله با این مشکلات داریم، چون دیگر همکاران نمی‌توانند وارد این حیطه و آن اداره بشوند، حداقل قانون منعی برای کار اینگونه افراد در روابط عمومی ها مصوب بشود.

کبودی گفت: چند روز پیش به آقای دبیری عنوان کردم که اکنون میتوانم به عنوان علی البدل در خانه مطبوعات استان باشم و او به من گفت که بعدا به شما اطلاع می دهم و این تنها گفتمان ما بود و این موضوع به شاهدی همکاران از جمله آقای سلطانیان و در مسیری بود که آقای دبیری قصد داشت به اداره کمیته امداد مراجعه کند.

این مدیرمسئول خاطرنشان کرد: از طرفی پیامی که در کانال خانه مطبوعات گذاشته بودید هم ویرایش شده است و چه تضمینی وجود دارد که مربوط به اطلاع رسانی مجمع انتخابات و مهلت ثبت نام باشد و می‌توان این فرضیه هم در نظر گرفت که چرا یکی از اعضا که به تازگی عضو خانه مطبوعات شده، نفر اول ثبت نام کرده یعنی ۲ روز پیش از زمان اطلاع رسانی شما (در ۱۶ ماه جاری) در کانال و حتی خود رئیس وقت خانه مطبوعات بعدا از آن ثبت نام کرده است، در واقع چطور دیر اقدام کرده؟ چرا همان روز که خودتان ثبت نام کردی در کانال اطلاع ندادید؟ نهایتا ۲ هزار هزینه پیامک شود می توانستید به ۹۰ نفر پیام اطلاع رسانی داشته باشید اطلاع رسانی هم در نشریه با تیراژ پایین انجام شده است.

کبودی در پاسخ به اینکه این تعداد معترض حداقل می‌توانند در این دوره از انتخابات رای ندهند، گفت: ما جزء آن چهار نفر یا معدود افرادی که گفتید ظرفیت قانونی برای تغییر وجود دارد نیستیم، این طور بگویم شما فرض کنید ۹۷ نفر عضو حتی رای ندهید و ۱۷ نفر کاندید را از آنان کم کنیم و ۸۰ نفر باقی مانده رای ندهند، در صورتی که این ۱۷ یا ۱۹ نفر هر کدام یک رای به خودشان دهند و برای مدیرمسئول هم سه نفر کاندید شدند و سه نفر برای نماینده خبرگزاری، نشریات و… میخواهد و مابقی کاندیدها نماینده خبرنگاری و… هستند، بنابراین همچون سالهای قبلی که همچنین موردی پیش آمد و بنده کاندید شدم و به خاطر یک رای نتوانستم رای بیاورم و تنها ۱۲ رای داشتم، بحث من این است که آنان به خودشان هم رای دهند نیازی به آرای دیگران ندارند.

این مدیرمسئول بیان کرد: چون عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع داشتند و بسیار ضعیف عمل کردند، درخواست ما این است که حداقل انتخابات به تعویق بیافتد و پنجره باز شود تا همکارانی که می‌خواهند ثبت نام کنند و طبق آماری که داریم نزدیک ۱۰ نفر از اعضای خانه مطبوعات استان میخواهند برای کاندیدای این دوره ثبت نام کنند که از این موضوع بی اطلاع بودند.

این فعال رسانه‌ای اظهار داشت: امروز با آقای مظفر تیموری معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم دیدار داشتیم و صحبت کردیم گفتند تعداد معترضان و متقاضی در این انتخابات اگر به حد نصاب رسید و دیگر اعضا اعلام آمادگی کردند می‌توانیم این محدودیت زمانی را به تعویق بیاندازیم و از طرفی ضعف ارشاد هم بی تاثیر نیست، می توانست همچون سایر مراسم ها از ظرفیت های اجتماعی برای اطلاع رسانی مجمع اقدام کنند.

مهدی حشمتی در این جلسه اظهار داشت: هربار تماسی با رئیس خانه مطبوعات داشتیم پاسخگو بودند، و اعتراضی به عملکردشان نداریم، اما انتقاد ما به عدم اطلاع رسانی مناسب و گسترده است، که بنده شخصا در جریان این انتخابات نبودم، تا روز قبل که از طریق یکی از همکاران مطلع شدم.

فاطمه زهرا تکلف پور در این جلسه اظهار داشت: ضمن ارادت به همه اهالی رسانه، نظر بنده هم همان سخنان و پیشنهادات و انتقادات همکاران در مورد نحوه اطلاع رسانی انتخابات مجمع خانه مطبوعات استان کرمانشاه است، که چرا این قدر اطلاع رسانی ضعیفی انجام شده، بنده شخصا به آقای نیشابوری به عنوان همکار و محترم و رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه ارادت ویژه دارم و قدردان زحمات ایشان هستم.

این فعال رسانه‌ای گفت: رئیس خانه مطبوعات استان هر جایی نیاز به مشورت و حمایت از رسانه ها در بحث مسائل قانونی بود به همراه زنده یاد سیدحسینی پا پیش گذاشتند و همراهی داشتند، حتی از همکارانم در این رسانه نیز همواره حمایت و توجه خاصی داشتند و دارند.

این عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه تاکید کرد: اما انتقادهایی بسیاری وجود دارد، نمونه آن اینکه خانه مطبوعات یعنی جایی که یک اعضای خانواده در آن هستند و دغدغه و مشکلات را مطرح کنند تا حل شود و مشکلات را جای دیگری نبرند که حل شود و حمایت بشوند.

این خبرنگار کرمانشاهی بیان کرد: در حضور خود رئیس خانه مطبوعات اعلام می‌کنم، بارها با ایشان در مورد انتقاداتی که به خانه مطبوعات وارد است، صحبت کردم و از زحمات و خدمت رسانی های که انجام دادند نیز تشکر و قدردانی کردم، و خودشان نیز بارها بیان کردند که دست تنها هستم و دارم تلاشم را انجام میدهم، اما خب چرا اکنون ما نسبت به سایر استان هایی همچون یزد، اصفهان، مشهد و… پیشرفت چندانی نداریم و آنها برنامه های بسیاری دارند و پویا و فعال هستند، اما در کرمانشاه یک نفر چگونه می‌تواند به همه مشکلات رسیدگی کند و مشغله کار رسانه هم داشته باشد و رضایت اعضای خانه مطبوعات هم جلب کنند.

این منتقد رسانه‌ای گفت: افراد دیگری همچون آقایان دبیری و معتمدان از پیشکتیوتان این عرصه هستند و شاید بیش از ۱۵ سال است در خانه مطبوعات زحماتی را متقبل شده‌اند، اما چرا طی این سالها خانه مطبوعات نشستی برای اعضا برگزار نکرده و پای مسائل و مشکلات آنان ننشسته اند، کوچکترین درخواست ما برگزاری یک نشست خبری با متولیان و اعضای خانه مطبوعات و حتی سایر خبرنگاران بود و زمانی که سیدحسینی بودند از ایشان درخواست نشست خبری داشتم که حتی دیگر همکاران رسانه ای که عضو نیستند هم حضور داشته باشند و مشکلات بیمه، حمایت، مطالبات خود را مطرح کنند.

این خبرنگار کرمانشاهی عنوان کرد: چرا افرادی که مجوزی ندارند در کانالهای خبری اجازه فعالیت دارند و این حرفه را بازیچه اهداف خود قرار داده‌اند، در حالی که زحمات رسانه های معتبر، با مجوز و رسمی دیده نمی‌شود، خب این دغدغه ها را بارها به خانم صوابی رئیس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر همکاران در ارشاد مطرح کردم و خواهان پیگیری شدیم.

این هنرمند و فعال رسانه‌ای یادآور شد: ما خواستار خانه مطبوعات پویا، فعال، پر از جشنواره و مراسم در سطح استان هستیم و کرمانشاه در کشور دیده شود.

این مدیرمسئول عنوان کرد: در حالی که بنده همان روزی که مهلت انتخابات خانه مطبوعات استان به اتمام رسیده بود، مرا عضو کانال خانه مطبوعات کرده بودند، در صورتی که این چندسال با وجود تاکید و یادآوری اما به دلایلی نتوانستم اخبار و اطلاعیه ها را از طریق این مرجع اطلاع رسانی، پیگیری کنم و به رئیس خانه اعلام کردم که از برنامه های این نهاد اجرایی اطلاعی ندارم و مرا هم مطلع کنید و برای مهلت انتخابات هم چند روز بعد متوجه شدم که در روز اتمام مهلت ثبت نام برای این دوره از انتخابات عضو کانال تلگرامی خانه مطبوعات شده‌ام.

این فعال رسانه ای گفت: در حال حاضر به عنوان نماینده‌ای از سایر همکاران، درخواست ما این است که، اگر ۹۷ نفر عضو خانه مطبوعات استان داریم و از طرفی ۴۰۰ خبرنگار و فعال رسانه ای فعالیت دارند، حداقل یک سوم آنان عضو هستند برای این تعداد فرصت مجدد برای حضور در مجمع انتخابات خانه مطبوعات فراهم شود.

این منتقد خانه مطبوعات استان کرمانشاه تصریح کرد: شاید بنده و سایر همکاران تجربه آقای نیشابوری و دیگر پیشکسوتان را نداشته باشیم، اما ممکن است افراد دیگری باشند که برنامه و ایده جدیدی ارائه دهند و بتوانند به آقای نیشابوری در این عرصه کمک کنند و در خانه مطبوعات کرمانشاه تحولی ایجاد بشود، صریح بیان می‌کنم نه اینکه هرساله اعضای تکراری و بازنشسته روی کار باشند. شخصا سایر اعضا مسئول خانه مطبوعات را در جلسه ای ملاقات نکرده‌ام اگر مسئولیتی دارند باید پاسخگو باشند نه اینکه دنبال فعالیت هنری دیگر خود باشند.

این هنرمند کرمانشاهی افزود: شخصا در زمینه شعر فعالیت انجام دادم، اما بیش از ۹۰ درصد انرژی ام صرف کار خبر و اطلاع رسانی شده است و حتی در رسانه هم بی مهری زیادی دیده‌ام، درخواست ما اکنون ایجاد فرصتی برای محک زدن توانایی سایر اعضا خانه مطبوعات و همکاران در این مرحله از انتخابات است و امیدواریم سایر همکاران در خبرگزاری نیز وارد این عرصه بشوند و به عنوان نماینده ما امیدی به اقدام موثر آنان باشد و همفکری لازم را داشته باشند.

این مدیرمسئول خاطرنشان کرد: رئیس خانه مطبوعات استان تا امروز خدمات و حمایت مادی و معنوی بسیاری متحمل شدند، اما ما برای دیده شدن کرمانشاه به چهارتا مصاحبه نمی‌توانیم قانع باشیم، آقای فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ما رسانه ای ها دیگر میدانیم چگونه برخی میتوانند با کلمات بازی کنند و یک گزارش عملکرد و آمار دهند صرفا برای انتشار، در حالی که نفس عمل و اقدام حائز اهمیت است و ماحصل آن بیان شود.

این خبرنگار کرمانشاهی تصریح کرد: خانه مطبوعات استان کرمانشاه به خودش چه نمره ای می‌دهد، البته منظور حمایت از سوی استانداری و آمارسازی و عناوین ساختگی کشوری نیست، که دنبال عنوان در بین استان ها باشند. نمره عملی کرمانشاه و برنامه هایی که نسبت به سایر استان هایی مثل یزد و… چند است؟

این فعال رسانه در استان کرمانشاه گفت: شخصا افسوسم این است، که به عنوان هنرمند در انجمن و حوزه هنری استان فعالیت کردم آنجا به خوبی مشکلات و دغدغه دوستان شاعر و هنرمند بیان و در جمعی صمیمی با مسئولان مطرح و مرتفع می‌شود، اما چرا در جایی که رسانه ها قدرت دارند و بازوان توانند جامعه خوانده می‌شوند، نمی‌توانند یک اجماع و هم اندیشی موثری داشته باشند و آن مسئله را حل کنند.

این هنرمند کرمانشاهی بیان کرد: بر گفتمان مطبوعاتی بارها تاکید کردم و بارها درخواست داشتیم که همفکری دو سویه انجام شود، حتی به عوامل استانداری در مورد عضویت مدیران کانالهایی که در گروه تلگرامی استانداری فعالیت دارد معترض شدم و پاسخ قانع کننده را دریافت نکردم.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: به عنوان یک هنرمند هیچگاه به خودم اجازه زدن کانالی برای فعالیتم ندادم و حتی کانال خبری را بعد از مجوز شروع به فعالیت کردم تا بتوانیم با دلیل و مستدل و مستند صحبت و اطلاع رسانی کنیم، اما اکنون متاسفانه هر کسی از راه رسیده کانال و گروه خبری زده و ما درخواست داریم با همکاری نیروی خدوم انتظامی، فتا و رایزنی برای عدم فعالیت این کانالهای غیر رسمی صادر شود. ( که البته مدیر ارشاد پاسخ دادند اکنون در این رابطه از آن جلسه آمدم)

این فعال رسانه‌ای گفت: گروهی با عنوان گفتمان مطبوعاتی برای همفکری و هم اندیشی همکاران تشکیل دادیم تا با هم تبادل نظر کنیم و همه اعضا آن از افراد شناسنامه دار، محترم و رسانه ای با مجوز فعالیت هستند و در بسیاری موارد با هم فکری به برخی نتایج موثر رسیدیم.

این عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه یادآور شد: اما شاید یکی از دلایلی که برخی همکاران عدم تمایل به همکاری با خانه مطبوعات دارند به این خاطر است که از برخی وعده ها خسته شده‌اند از اینکه می بینند جای ندارند که صحبت و مطالبات خود را شفاف و روشن مطرح کنند و آن قدر حرف ها در دلشان باقی مانده که در جلسه رسمی تر ممکن است مسائلی داخلی را مطرح کنند که سبب برخی دلخوریها شود و صمیمیت و همدلی آنان تحت تاثیر قرار بگیرد و این دوری و تفرقه منجر میشود که از دیگر استان ها عقب بیافتیم.

این فعال رسانه‌ای متذکر شد: کار از کانالهای غیر رسمی گذشته، حتی سایت‌هایی با عنوان و محتوای خبری که مجوزی از اداره ارشاد ندارند در کانالهای و گروه های اداری و رسانه ای منتشر میشوند که جالب است گرداننده آن هم از اهالی رسانه و… هستند.

(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص پاسخ داد: میخواهم این شناسنامه ها را به صورت مکتوب به همه دستگاه های اداری ابلاغ کنم و رونوشت میدهم به همه نهادهای بازرسی استان و اگر دستم پُر باشد، برای تعامل و ارتباط مدیران به اصحاب رسانه واقعی اهتمام خود را به کار میگیرم.)

این خبرنگار کرمانشاهی عنوان کرد: برخی همکاران شنیدم که معتقدند ایجاد این شناسنامه فقط یک گزارش عملکرد و کتابچه خواهد بود و پشت آن ممکن است برنامه‌ای وجود نداشته باشد، آیا چنین است یا برنامه جامعی در دستور کار است.

این فعال رسانه‌ای افزود: خانه مطبوعات استان که معتقد است عملکرد قوی داشته، پس یا آنقدر دیده نشده و حاکمیت نداشته بین اهالی رسانه و یا اعتماد و اطمینان آنان را کمتر توانسته جلب و جذب کند.

این مدیرمسئول خاطرنشان کرد: رئیس خانه مطبوعات استان بارها ریش سفیدی کردند و مشکلات قانونی بسیاری از اهالی رسانه به دست شخص ایشان حل شده است، اما مشکل واقعی اینجا است که چرا ما شورای حل اختلاف رسانه‌ای در استان نداریم در حالی که سایر استان ها دارند، در صورتی که به فرض مثال بنده برای دفاع از حق و حقوق یکی از عشایر به مدت یک سال درگیر مشکلات ایشان با یکی از دستگاه های اجرایی (هلال احمر) بودیم که نهایتا هیچیک کوتاه نیامدند و پرنده آنها مختومه شد، که البته حق دفاع از خود به دلیل بهتانی که به رسانه ما به دلیل بیان واقعیت را زدند، محفوظ می دانیم و طور دیگر برخورد خواهیم کرد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: برای بهره‌مندی از اینترنت خبرنگاری که هدیه روز خبرنگار بود، خانه مطبوعات تلاش و اطلاع رسانی لازم را انجام داد و حتی افرادی که جزو این قشر نتوانستند ثبت نام کنند این خدمات را دریافت کردند، چرا برای این انتخابات آن اطلاع رسانی دقیق صورت نگرفت.

این خبرنگار کرمانشاهی تصریح کرد: مورخ ۲۲ همین ماه از طریق گروه های خبری از تعداد کاندیدها و ماهیت این انتخابات که موعد آن در ۱۹ ماه هم گذشته بود و مثل بسیاری از همکاران تازه از موضوع مطلع شدم، همان روز با رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه هم تماس تلفنی داشتم و هم گلایه کردم و از ماجرا جویا شدم و ابتدا به ایشان مراجع کردم حتی برای رای گیری از ایشان مشورت گرفتم چه افرادی صلاحیت دارند و نیز معترض شدم که اطلاع رسانی خوبی انجام ندادند و انتظار عملکرد بهتری در این راستا و عدالت جامع از آنان را داشتم.

این مدیرمسئول اظهار داشت: پیگیری بسیاری از مسئولان استانی و حتی رسانه‌های ما در مطالبه‌گری اینگونه است، که هشت سال دفاع مقدس در کرمانشاه صورت گرفت و شهدای بسیاری را تقدیم نظام کردیم، اما به گفته هنرمندان کشوری همچون خانم شاه حسینی که غیربومی است، کدام سریال دفاع مقدس قوی برای استان کرمانشاه ساخته و تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این دیدار صمیمی پای صحبت همکارانی که عضو خانه مطبوعات نیستند هم نشستند و قول مساعدت برای پیگیری مشکلات آنان را مطرح کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مهدی بستار در این جلسه اظهار داشت: جای قدردانی است که پای صحبت همکاران نشستید و دغدغه آنان را شنیدید، بنده بیش از ۲۰ سال و همسرم که ۶ سال فعالیت رسانه ای داریم و به عنوان مدیر مسئول و سردبیر طبق قوانین تامین اجتماعی و اداره ارشاد نه ایشان می‌تواند خودش را بیمه کند و نه بنده را، که این معظلی است که خیلی ها درگیر آن هستند و خانه مطبوعات هم پیگیری کردند و به دلیل خلع و ضعف قانونی هم حل نشده است.

(مدیرکل ارشاد در این راستا دستور پیگیری و رفع آن را صادر کرد و گفت: بیمه حق طبیعی هر خبرنگاری است و این موضوع کلی بوده و شخصی نیست و آن را پیگیری می‌کنیم.)

این فعال رسانه ای عنوان کرد: در بحث اجرایی خانه مطبوعات ایرادهایی وجود دارد و هریک از همکاران هم جای آقای نیشابوری باشند، قطعا دارای ایرادهایی هستند و دفاع از ایشان نمی کنم و انتقاد زیاد از خانه مطبوعات دارم هرچند عضو نیستم، اما حق خودم می‌دانم به عنوان یک رسانه ای این مطالبه را مطرح کنم.

این خبرنگار کرمانشاهی گفت: نکته ای که همکاران معترض و عضو این مجموعه در این جلسه مطرح کردند، مبحث اطلاع رسانی ضعیف خانه مطبوعات کرمانشاه است، توقع داریم مجموعه خانه مطبوعات بی استثنا برای همه فضای حضور ایجاد کنند.

این مدیرمسئول تاکید کرد: فضا را با ظرفیت های قانونی و فراتر از آن طوری ایجاد کنند که جوانان هم بتوانند وارد این عرصه بشوند، فکر جوان در کنار تجربه کمک کننده خواهد بود، واله پیشکسوتان حال حاضر هم قابل احترام هستند.

این خبرنگار کرمانشاهی مطرح کرد: از دهه ۷۰ فعالیت رسانه ای داشتم، اما اینجا بحث رسانه است و باید فضا را باز کنند که همه علاقمندان که در این عرصه تلاش، انرژی و انگیزه و ایده دارند بتوانند فعالیت داشته باشند.

این فعال رسانه ای در استان کرمانشاه تاکید کرد: تقاضایی را چندین بار از ارشاد و خانه مطبوعات داشتیم و این که استانداری هم فایل فعالان رسانه را داشته باشد.

(رئیس خانه مطبوعات در پاسخ به این پرسش گفت: فایل و لیست رسانه های با مجوز را با مشخصات کامل به روابط عمومی استانداری استان کرمانشاه تحویل داده شده، اما آن را رسانه ای نکرده‌اند.)

این خبرنگار کرمانشاهی در پاسخ به مدیرکل ارشاد استان در مورد اینکه به راهکار دیگر این است، که به افراد تکراری رای داده نشود، گفت: این وجه ساده قضیه است، چراکه بحث انتخابات در واقع مهندسی کردن، افراد ذی نفوذ، جابجا کردن ها و… به این سادگی نیست و ایرادی هم متوجه همکاران نمیکنم، قابل احترام هستند و تک تک آنان را دوست داریم.

بانو کرمی در این جلسه اظهار داشت: در مبحث روز خبرنگار از رئیس خانه مطبوعات استان درخواستی مبنی بر نشست خبری داشتم و در گروه و مجموعه استانداری به نوع برگزاری جلسه که همه حضور نداشتند، انتقاد کردیم و حتی مورد هجمه قرار گرفتیم و اجازه انتقاد هم پیدا نکردیم، کجا می‌خواهند پس مشکلات خبرنگاران را حل کنند.

(رئیس خانه مطبوعات در پاسخ به این خبرنگار و همکار رسانه ای توضیحاتی را مطرح کرد)

مهرداد امیری در این جلسه اظهار داشت: نزدیک هفت الی هشت سال سابقه رسانه ای دارم و تاکنون حتی یک فاکتور برای اداره ای نداده‌ام، اما اکنون بیش از ۱۸ گروه با عنوان رسانه خبری تشکیل داده‌اند، اشخاصی که کمتر از یک ماه با زدن یک کانالی اسم خود را خبرنگار و فعال رسانه گذاشته اند، که سریعا فاکتور برای ادارات ببرند و هزینه ای دریافت کنند و این اقدام آنان به ماهیت و شان این حرفه خدشه وارد کرده است، آیا تدابیری دارید که جلوی این فرآیند گرفته شود و اسامی خبرنگاران لیست شوند و این گروه و کانال های غیرمجاز از بین بروند.

این فعال رسانه‌ای گفت: چرا شخص ایکس که با فلان اداره ارتباط قوی دارد، باید چندین کانال و گروه بزند و باجخواهی از ادارات را به این بهانه که پشتش به آنان گرم است، داشته باشد.

این خبرنگار کرمانشاهی تصریح کرد: بنده طی این هشت سال که فعالیت رسانه ای دارم، حتی یک گروه یا کانال نزده ام، همه همکاران در این جمع و سایر دوستان رسانه رسمی با مجوز دارند و کانال مختص همان رسانه است درخواست رسیدگی داریم.

این منتقد رسانه‌ای گفت: تعدادی عکاس داریم که آتلیه هم دارند، اما در قالب عکاس فعالیت می‌کنند و کار رسانه ی انجام می دهند، چرا جلوی این افراد که در هیچگونه جلسات آنان را ندیده‌ایم، گرفته نمی‌شود و چرا خود را رسانه ای می نامند؟!

محمد حقیقی راد در این جلسه اظهار داشت: بنده به عنوان عضو خانه مطبوعات همدان هستم چون با برنا در این استان همکاری می کنم، اما به عنوان فعال رسانه ای در کرمانشاه و گیتی آنلاین فعالیت دارم.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: چند نکته داخل استان کرمانشاه است، که باید در عرصه رسانه به آن توجه کرد، یکی عدم اطلاع رسانی خانه مطبوعات که همکاران به آن اشاره کردند، اما مشکل این مجموعه آن است که برای خبرنگاران در بحث سواد رسانه و سواد حقوقی عامه که به کار آنها مرتبط است، هیچگونه آموزشی را طراحی و تدوین نکرده اند و بعدها دچار مشکلاتی شده اند.

این خبرنگار کرمانشاهی تصریح کرد: آیا چندنفر از اساسنامه خانه مطبوعات اطلاع داریم، وقتی بی اطلاع باشیم یک مجموعه را ممکن است نقد کنیم، در مباحث دیگر هم چرا عده ای در کانالهای تلگرامی به عنوان رسانه ای ورود پیدا کنند و این مبایل به دستان چرا باید کار یک عکاس را انجام دهند و یا خبرنگار ما کار روابط عمومی ها را انجام دهند.

این فعال رسانه‌ای گفت: سال ۹۴ یا ۹۵ یک کلاس حقوق رسانه از سوی این نهاد برگزار شد و سر جمع ۲۰ نفر شرکت کردند و مابقی حاضر به مشارکت و همکاری نشدند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز در این جلسه حضور یافت و در خصوص اعتراض و انتقادات تعدادی از اعضا خانه مطبوعات که در اداره کل ارشاد اسلامی استان خواستار مطالبات به حق خود شده بودند، پاسخگو مطالبات آنان شد که در ذیل آمده است:

وحید نیشابوری در این جلسه اظهار داشت: از حضور و بیان مطالبات همکاران رسانه ای کمال تقدیر را دارم و از اینکه نوع عنوان و انتقاد خود را اینطور مطرح کردند افتخار می‌کنم و سپاسگزارم که با شیوه اصولی، فرهیخته، متین، مستدل و قانونی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند، خوشنود شدم و البته توضیحاتی را ارائه می‌کنم.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: در بحثی که مطرح شد از سوی آقای فاضلی که در خصوص استان های همدان مطرح کردند در مورد استان کرمانشاه صادق نیست، شاهدی آن این سخن آقای باهنر است که در سال ۹۲ عنوان کرد که دولت روحانی روی کار آمد، استان کرمانشاه ۴۳ نفر کاندید استانداری را معرفی کردند به وزارت کشور و کرمان نیز نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا خود را داشت در نهایت خروجی این شد که ۴۳ نفر را خط زدند و یک نیروی بازنشسته را به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی کردند که این معضل بزرگی بود و منتخبان اجماع نداشتند.

این مسؤول گفت: در مورد بحث آموزش حقوقی و نقایصی که وجود دارد، انتقادات کاملا وارد است، در بحث اطلاع رسانی انتخابات قبول دارم که در خانه مطبوعات استان کرمانشاه اقدام ضعیفی داشتیم، اما عملکرد ما به گواه اداره ارشاد استان خوب و شاخص بوده و از آن دفاع میکنم، اما در امر آموزش که به آن اشاره کردید، جزو استان های سرآمد هستیم و مستندات معاونت مطبوعاتی و مرکز تحقیقات مطالبات رسانه را دارد، ما سه دوره کلاس مقدماتی و یک دوره پیشرفته مطبوعاتی برگزار کردیم و در دوره مقدماتی ۴۰ نفر ثبت نام کردند، اما چهار نفر به بنده اعلام کردند که ما خودمان استاد هستیم و ۲۰ شاگرد داریم، میتوانیم در کلاس شرکت نکنیم اما در آزمون شرکت کنیم؟ و این امکان را فراهم کردیم و در آزمون شرکت کردند اما نمره آنها زیر ۵ بود و مطرح ترین آنها ۵٫۵ گرفت، ما در کرمانشاه مشکلاتی به اسم خود استان پنداری داریم و در هر حوزه ای خود داناپندار هستند.

این مدیرمسئول خاطرنشان کرد: با اینکه شخصا رشته حقوق خوانده‌ام اما برای رفع شبهات از اساتید حقوقی دعوت کردیم، گفتند ما استاد هستیم حقوق رسانه لازم نداریم.

این فعال رسانه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در خصوص عملکردی خانه مطبوعات، حداقل در حوزه حقوقی و دفاع از همکاران خارج از اختیارات خانه مطبوعات مساعدت لازم را در راستای رفع آن انجام دادم و حتی در بحث تسهیلات و وام نیز در سنوات گذشته ۲ دوره وام قرض الحسنه کم بهره به خبرنگاران اهدا کردیم و به مدیران مسئول وام بلاعوض دادیم و اطلاع رسانی اقدامات را در این راستا نکردیم.

این خبرنگار کرمانشاهی گفت: مابقی افرادی که برای کاندیدا شدن اقدام کردند از کجا مطلع شدند؟ آقای هادی نوردی به فرض اصلا ارتباطی با ما نداشته و نفر نخست ثبت نام کرده و عضویت او هم دو روز پیشتر بود و خانم اکبری، آقایان نویدی و الماسی هم مطلع شده بودند و از ثبت نام کردند و اگر ۱۱ شب مطلع شدند ۳۰ ثانیه فرصت استفاده کردند حتی دو نفر با عنوان اسدی و احمدی که عضو هستند که اصلا آنان را ندیدم و عضو کانال هم نبودند مطلع شدند ثبت نام کردند و اگر این ۲ نفر بر بنده معترض شوند حق دارند که البته پرسیدم چطور مطلع شدید گفتند در یکی از گروه ها دیدم که پیامی ارسال شده است.

نیشابوری عنوان کرد: دستورالعمل اطلاع رسانی برای انتخابات براساس اساسنامه خانه مطبوعات به ما گفته ۱۵ روز قبل از انتخابات در یکی از نشریات محلی آگاهی برگزاری مجمع عمومی باید منتشر شود و لاغیر.. و ما در کانال هم گذاشتیم و در گروه ها فروارد شده که فراقانونی بوده و انجام دادیم.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه اظهار داشت: به ما اعلام نکردند که در چه نشریه با چه تیراژی اطلاع رسانی شود، علاوه بر اینکه برخی پیام تلگرامی ارسال کردند و بقیه دیدند از هشتم این ماه در پروفایل خانه مطبوعات اطلاعیه آن وجود داشته است و این ظرفیت نبوده که به تک تک افراد پیامک ارسال کنیم.

گفتنی است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه قول مساعدت داد تا در اولین فرصت خلع قانونی که در خانه مطبوعات وجود دارد با نگاه کارشناسی و مکتوب به آن پرداخته شود و به نمایندگی در اختیار اهالی رسانه گذاشته شود و اقدام لازم انجام بگیرد، همچنین با تلاش این تعداد از خبرنگاران که با تجمع اعتراضی و دیدار با مسئولان مربوطه در ارشاد و خانه مطبوعات، هم اطلاعیه ای مبنی بر تعویق انتخابات انجام و برگزاری آن از ۲۴ دیماه به اواسط بهمن سال جاری از سوی متولیان مربوطه بیان شد، که امیدواریم این مطالبه با حضور حداکثری کاندیدا و اعضا محترم خانه مطبوعات با تحول اساسی و نحوه شایسته برگزار شود.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.