پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 10271
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ |
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد

پذیرش و خدمات به بیماران کرونایی با ۳۸۰ تخت درمانی/ «در خانه بمانید»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 380 تخت در بیمارستان‌های گلستان و فارابی، برای بستری و درمان بیماران کرونایی استان کرمانشاه آماده خدمات‌دهی است.

محمود‌رضا مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از اقدامات پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مبارزه با شیوع کرونا در استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از اوایل بهمن‌ماه سال گذشته، اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی آغاز شده است، گفت: بر آموزش همگانی و مردمی تاکید داریم و هشدار در مورد راه‌های انتقال و علائم بالینی، پیگیری‌ها و پیشگیری‌های لازم را با حساس‌سازی مسؤولان، مدیران استانی و افرادی که تاثیرگذار هستند، انجام داده‌ایم.
این مسؤول از اقدامات این دستگاه اجرایی در راستای همه‌گیرشناسی یا اپیدمیولوژی بیماری ویروس کرونا در استان اشاره و عنوان کرد: استودیو سلامت با همکاری صدا و سیما (شبکه زاگرس) راه‌اندازی شده و با ۲ بار پخش زنده (ساعت ۱۰ صبح و ساعت ۲۰ شب) و با دعوت از کارشناسان مختلف  جوابگوی سئوالات مردمی است.
مرادی گفت: از اوایل اسفند سال گذشته ۲ بیمارستان گلستان و فارابی با ظرفیت ۳۸۰ تخت و ۴۰ تخت آی.سی.یو مختص بیماران کرونایی در کرمانشاه راه‌اندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: با راه‌اندازی ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته در اقصی نقاط استان تلاش کردیم بار مراجعه به بیمارستان‌ها را تا حدممکن کاهش پیدا کند.
وی به آخرین وضعیت کرمانشاه از لحاظ شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: از روز سوم اسفند که نخستین مورد بستری را در بیمارستان‌های کرمانشاه داشتیم تا ظهر روز گذشته یک ‌هزار و ۲۹۷ مورد بیمار حاد تنفسی بستری بوده که از این تعداد یک‌هزار و ۱۴۷ مورد ترخیص و در حال حاضر ۱۲۰ مورد بستری داریم و از لحاظ پی.سی.آر، ۲۶۸ مورد مثبت بودند.
این مسؤول با یادآوری اینکه از طریق یافته‌های بالینی و سی.تی.اسکن تعداد بیماران کرونایی تقریبا به بیش از ۷۰۰ مورد می‌رسد، افزود: اکثریت بیماران ترخیص شده‌اند و ۳۲ مورد هم تاکنون جان باختند.
وی با تاکید بر اینکه پراکندگی بیماری در بعضی از شهرستان‌های استان با آلودگی بیشتر است، متذکر شد: در شهرستان‌های سنقرو کلیایی و کنگاور تعداد آلودگی نسبت به جمعیت از بقیه مناطق استان بیشتر گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید و توصیه بر رعایت موارد بهداشتی به شهروندان و «در خانه ماندن»، اظهار داشت: پیک این بیماری به همکاری مردم بستگی دارد، چراکه با توجه به فصل بهار و زیبایی‌های طبیعت و تمایل مردم برای گشت و گذار در واقع احتمال ابتلا و شیوع کرونا افزایش خواهد یافت، لذا همشهریان بایست برای کنترل چرخه انتقال بیماری اصل در خانه ماندن را رعایت کنند و به سفارش متخصصان کادر درمانی برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان اهمیت دهند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.